Dirk IJsselstein..alias Foggy.................
Dirk was een groot fan van Carl Foggerty.........
Wat is Waldorf zonder Stadler, en wat is Stadler zonder Waldorf.....
Voor vele is dit onbekend,maar ik heb je 25,5 jaar leren kennen op de motorbeurs in Utrecht . je was in principe helemaal niet geinteresseerd in een lidmaatschap van een motorclub dat vond je maar niks.....Alleen nu was het anders.
Wat het anders was wist je ook niet maar er was iets ???,je werd dan ook gewoon lid van de club gewoon en daarmee vrijwel de eerste die ik mocht inschrijven.Omdat jij vond dat er een club moest komen voor de Yamaha Fazert ( Ja zo zei je dat ).
Je was ook niet meer bij de stand weg te slaan...Jouw Fazert als Blikvanger op de beurs ( wel met je tering poten afblijven graag).
Wat had je het naar je zin ,met toerritten-leden vergaderingen-technische dagen-en met de EHBO dag. Je humor en je praatjes op z,n Rotterdams met af en toe een scheld woord er tussen dat kende we van je, en je had het altijd over Jassie ( zijn vrouw) het was Jassie voor en jassie na.
Waar gaat dit over??? Daar ben ik achter gekomen op de dag dat er de vuurwerk ramp was in Hengelo afspeelde .Kreeg jij in Duitsland een motorongeluk,ik reed voor je en zag in mijn spiegel jou op het asfalt liggen. Ziekenwagen gebeld en naar het ziekenhuis met die handel, en ik kreeg de schone taak als voorzitter van de club jou vrouw er van in kennis te stellen. DAT HEB IK GEWETEN.Jascha had weleens wat meer meer meegemaakt met jou en motoren mee gemaakt, die ging Leffe te keer aan die telefoon..Uitgelegd hoe en waar en in welk ziekenhuis ,mochten Lex en ik zondag morgen op ziekenbezoek. Na thuis komst en herstel , wilde je perse een RODE Fazert 1000cc,die kwam er ook maar er had iemand Motoport Rockanje opgebeld om een blauwe Fazer onder een Satijnen doek klaar te stond...Ik kon hem in Bergen op Zoom horen vloeken en tieren,ook al omdat de verkoper zei.....Sorry dan hebben we de verkeerde besteld..........................
Samen met jou naar de TT van Assen met een uitnodiging voor de VIP lounge van Yamaha en een interview op TV Drenthe ( op You tube).........slapen en snurken bij TTRia..........Zelfs die blonde Limburgse stoot van een Karin kreeg jou niet wakker na wat flesjes Leffe in je nek.
Met TTRia-Michel -jij en ik naar een opname studio in om een CD te maken met het Fazer lied in te zingen.Deze CDees zijn niet meer te koop alle 45 stuks uitverkocht...Bijna bij elke toerrit was er wel iemand die het nodig vond om confetti in jou uitlaat te stoppen, om dat bij het weg rijden als een feestelijke pluim achter je te laten..
En dan op jou geliefde eiland Kreta, zonder dat jij het wist zat daar ineens Stoffel ( Nico Oostveen, toenmalig voorzitter) zijn vrouw Anneke-Cocky en ik op het terras van een hotel..Niets vermoeden kwam je aan lopen op je slippers en met de nodige scheld kanonnade werden we verwelkomd hioe schitterend dat het was om zo jou vakantie te verpesten .
Het laatste wat we samen mochten doen is de feestdag bezoek,die bestond namelijk 25 jaar. En jij was als VIP uitgenodigd, en ik mocht je ophalen in mijn Blauwe Suzuki in Spijkecity......OH OH OH wat vond je het fijn om weer eens met mij op pad te zijn en om leden van je cluppie weer te zien vooral O3, niet wetende dat dit de laatste keer zou zijn..........
Een ware eer om je gekend te hebben en vele met mij van de Yamaha Fazer club NL, je zal er nog vaak over de tong gaan.
En een speciaal plekje in mijn hart heb ik voor jou gereserveerd .
Was getekend: Stadler-F3-dat BLAUWE Kreng-Franske..............

Vriendelijkheid weggeven is moeilijk;je krijgt het bijna altijd terug.....gr F3/FxtFF