Yesssss.... Dolomieten 2024, wie gaat er mee???

aankondigingen en aanrijroutes. opmerkingen en bedankjes voor de uitzetters

Gebruikersavatar
SilverTip
110,3 kW
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:06
Locatie: Tilburg

Yesssss.... Dolomieten 2024, wie gaat er mee???

Bericht door SilverTip »

Aankondiging DOLOMIETEN motorreis 2024

Na de geweldige trip in 2022 naar de Dolomieten gaan we in 2024 wederom dit prachtige gebied bezoeken.
Zaten we in 2022 in het plaatsje Molveno (super georganiseerd door Patrick) wat aan de westkant van de Dolomieten ligt,
deze keer gaan we naar het, in 2012 reeds bezochte hotel Bernard in Canazei, wat aan de oostelijke kant van de Dolomieten ligt.
Canazei ligt erg gunstig, zelfs dusdanig gunstig dat je amper de kans krijgt om je motorblok warm te draaien,
binnen 5 minuten word je omgeven door de mooiste passen, de Sella, de Pordoi, de Fedaia etc. in elke windrichting.

Maar er staat natuurlijk nog veel meer op het menu qua passen: Misurina, Tre Croce, Giau, Duran, Cerada, Rolle, Di Valles, Lavaze, Falzarego, Di Pura, Sant Osvaldo, Stelvio, Mendel, Manghen, Pellegrino, Monte Croce, Brocon en nog veel meer.
Qua sturen is dit het Walhalla waar je een grote glimlach van krijgt.

Het hotel;

Hotel Bernard https://www.hotelbernard.com/en/
Aankomst zondag 23 juni, vertrek zaterdag 29 juni 2024 (6 overnachtingen)
2-persoonskamer € 75, - p.p. halfpension (voor 6 nachten €450,- p.p.).
1-persoonskamer € 80,- p.p. halfpension (voor 6 nachten €480,- p.p.).
Er zijn maximaal 2 1-persoonskamers beschikbaar afhankelijk van de bezetting, toewijzing op basis van
1. Medische noodzaak
2. binnenkomst aanmelding
Toeristenbelasting is ca. € 2,- p.p.p.d., zelf te voldoen in het hotel

Hotel Bernard is gelegen in het dorpje Canazei wat in Val di Fassa ligt op 1450 meter hoogte. Na een tourrit kun je er lekker wandelen,
er zijn verschillende mogelijkheden qua barretjes en niet onbelangrijk in Moena,18 km verderop, zit een motordealer wat ook een uitkomst is in geval van pech of lekke banden. Op 200 meter afstand van het hotel is er een benzinestation.

De eigenaars zijn Cristine, Enzo en hun dochters Manuela en Martina, die gastvrijheid groot schrijven.
Het hotel heeft een gezellige bar, een goed restaurant, een terras met een waanzinnig uitzicht,
een afsluitbare parkeergarage en kamers met aparte bedden.
Voor hen die met een auto en aanhanger komen, de aanhangers kunnen veilig achter het pand geparkeerd worden en de auto’s
aan de voorkant van het hotel.

Alle pluspunten op een rijtje:
• Grote afsluitbare garage
• Gereedschap en sleuteltafel aanwezig
• Drooghok voor natte kleding
• Hogedrukreiniger en wasmiddelen om je motor te wassen
• Een compressor voor de banden

Voor de heen en terugreis willen we jullie vragen om zelf een plan te maken.
Hier onder staan een aantal URL’s van hotels als mogelijkheid om zelf een overnachting te boeken.
https://www.posthotel-kochel.de/
https://www.hotel-seligweiler-ulm.de/ (Het is hier ook mogelijk om je aanhanger te stallen)
https://www.hotel-hiemer.de/

Routes

Deze gaan we ruim voor vertrek via de site aan jullie verstrekken, maar we kunnen reeds nu verklappen dat er behalve volop keuze mogelijkheden, kortere routes beschikbaar zijn die altijd de eerste 100 km gelijk zijn aan de langere routes. Daarmee zijn de koffiestops extra gezellig en kun je beslissen om na 100 km toch de lange of korte route te rijden, voor ieder wat wils dus.

Belangrijk:

Om te kunnen deelnemen aan deze reis is het belangrijk dat je motor in topconditie verkeert.
Ervaring in de bergen is een vereiste, overschat jezelf niet! Je kunt die ervaring vergroten door b.v. een bergtraining te volgen.
Voor jezelf is het niet leuk als je niet volop kunt genieten van het motorrijden én van de omgeving.
Het kan zelfs gevaarlijk zijn als je te geforceerd boven je kunnen moet gaan rijden.
Voor de overige deelnemers is het natuurlijk ook minder leuk als er om die reden te veel rekening gehouden moet worden
met de minder ervaren rijders, hier zal bij de groepssamenstelling aandacht aan worden gegeven.
Deelname geschiedt volledig op eigen risico; de All Fazer – MT Club Nederland en haar bestuur,
de organisatoren en overige deelnemers zullen dan ook geen enkele vorm van aansprakelijkheid accepteren.

Aanmelden:

Er is plaats voor maximaal 30 personen, dus wees er snel bij, inschrijven/reserveren kan tot uiterlijk 26 mei 2023.
We beseffen dat dit vroeg is maar om zoveel kamers te reserveren in dit goede en populaire hotel kunnen we helaas niet langer wachten met het vastleggen van de kamers er is erg veel belangstelling van andere motorrijders.
We hebben het hotel geïnformeerd dat het ook kan zijn dat er deelnemers reeds op zaterdag 22 juni willen aankomen, indien dit voor jou van toepassing is dien je dit ook uiterlijk 26 mei aan te geven via dolomieten2024@fazer.nl
Het resterende bedrag (excl. de aanbetaling) voor de kamer, afhankelijk van of je zaterdag of zondag aan wil komen dient uiterlijk op
10 april 2024 op de rekening van onze club te staan, in het hotel hoef je dan uitsluitend nog wat je genuttigd hebt en de toeristenbelasting af te rekenen.

Mocht je na mei 2023 interesse hebben om mee te gaan dan dien je zelf contact op te nemen met het hotel om een plekje te regelen.
De kamerindeling van de 2-persoonskamers zal na sluitingsdatum vastgesteld worden.
Heb je een voorkeur hebt bij wie je op de kamer slaap kun je dit aangeven bij de aanmelding.
Mocht je langer willen blijven dan moet je dit met het hotel zelf regelen.
Om jezelf aan te melden stuur je een mail naar dolomieten2024@fazer.nl
Je inschrijving is pas definitief als de aanbetaling van €150,- p.p. op de rekening van de club staat!
Rekeningnummer; NL10INGB 000.82.38.826 ten name van de All Fazer – MT Club Nederland te Alkmaar,
onder vermelding van Dolomieten 2024 + voor- en achternaam.
De aanbetaling dient uiterlijk 26 mei 2023 op de rekening te staan!

Heb je nog vragen dan vernemen we dit graag, bij voorkeur per mail of via het forum.

Met hartelijke groet,

Michel Risseeuw en Erwin de Ridder
Laatst gewijzigd door SilverTip op vr 14 apr, 2023 9:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Leven in het moment, reizen en samen genieten, morgen kan het ineens anders zijn.....
Gebruikersavatar
HansV
105,2 kW
Berichten: 303
Lid geworden op: do 04 nov, 2004 1:37
Locatie: Lisserbroek
Contacteer:

Re: Yesssss.... Dolomieten 2024, wie gaat er mee???

Bericht door HansV »

Bij deze Mies. Ik wil graag mee, heb er heel veel zin in.
Ben ik de eerste??
Hans Verschuren

Voorzitter:
All Fazer & MT club Nederland
Gebruikersavatar
Ron
50 kW
Berichten: 34
Lid geworden op: di 02 mar, 2021 18:13

Re: Yesssss.... Dolomieten 2024, wie gaat er mee???

Bericht door Ron »

IK ben ook van de partij samen met Bro Willem,

We kijken er naar uit... :headbang:
Better Be Safe Than Sorry.
Gert Roelofs
105,2 kW
Berichten: 248
Lid geworden op: wo 05 aug, 2009 19:21
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Yesssss.... Dolomieten 2024, wie gaat er mee???

Bericht door Gert Roelofs »

Ik wil ook graag mee. Prachtig gebied om te rijden.

:enjoy: :glasses7: :glasses7: :glasses7:
FOFO
105,2 kW
Berichten: 119
Lid geworden op: wo 05 mar, 2014 22:56
Locatie: Santpoort-zuid

Re: Yesssss.... Dolomieten 2024, wie gaat er mee???

Bericht door FOFO »

Ik ben ook graag van de partij. Zeer goede herinneringen aan de Dolomieten.Ik zal mij aanmelden.

Groet,
Frank
Rik
Site Admin
Berichten: 1075
Lid geworden op: za 02 okt, 2004 22:48
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Re: Yesssss.... Dolomieten 2024, wie gaat er mee???

Bericht door Rik »

Al via de mail aangemeld maar hier ook maar even vermelden: ik ga ook mee :enjoy: \:D/
Michel en Erwin, super dat jullie de traditie voortzetten!
Gebruikersavatar
Peter_Smith
105,2 kW
Berichten: 198
Lid geworden op: di 10 jul, 2012 20:31
Locatie: Zoetermeer

Re: Yesssss.... Dolomieten 2024, wie gaat er mee???

Bericht door Peter_Smith »

Dat loopt al lekker binnen zeg. Wij, Peter en Ada, willen ook mee.
Afgelopen zomer zaten we in Oostenrijk (lienz) en hebben we al wat kunnen proeven van wat Italiaanse passen. Zoals bv de passo Giau. Echt geweldig daar idd. Vervelend om daar nou weer te moeten rijden zeg \:D/
Als je geen tijd hebt voor je passie, is het dan wel je passie?
Gebruikersavatar
SilverTip
110,3 kW
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:06
Locatie: Tilburg

Re: Yesssss.... Dolomieten 2024, wie gaat er mee???

Bericht door SilverTip »

Mooi :enjoy: \:D/ :notworthy:

Schiet al op..... 11 deelnemers binnen één dag :-"

Groetjes,

Mies en Erwin
Leven in het moment, reizen en samen genieten, morgen kan het ineens anders zijn.....
Gebruikersavatar
FJRob
50 kW
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 28 nov, 2018 11:08
Locatie: Noord Brabant

Re: Yesssss.... Dolomieten 2024, wie gaat er mee???

Bericht door FJRob »

Natuurlijk gaan Sylvia en ik graag mee :wave:
Gebruikersavatar
SilverTip
110,3 kW
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:06
Locatie: Tilburg

Re: Yesssss.... Dolomieten 2024, wie gaat er mee???

Bericht door SilverTip »

Yep..... 15 inschrijvingen, vandaag geef ik het definitieve aantal deelnemers door aan het hotel.
Dank voor jullie inschrijvingen en de aanbetalingen 🙏

Hans Verschuren
Ruud Dobbe
Erwin de Ridder
Gert Roelofs
Rik Binkhorst
Willem vd Berg
Ron vd Berg
Frank Ouddeken
Peter Smith
Ada Smith
Marc Bakker
Jan Simons
Richard Voets
Michel Meertens
Patrick de Jongh
Laatst gewijzigd door SilverTip op ma 26 feb, 2024 12:47, 14 keer totaal gewijzigd.
Leven in het moment, reizen en samen genieten, morgen kan het ineens anders zijn.....
Gebruikersavatar
Ron
50 kW
Berichten: 34
Lid geworden op: di 02 mar, 2021 18:13

Re: Yesssss.... Dolomieten 2024, wie gaat er mee???

Bericht door Ron »

He Michel, Je bent mij vergeten in je lijstje...

Grt Ron :laughing6:
Better Be Safe Than Sorry.
Gebruikersavatar
SilverTip
110,3 kW
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:06
Locatie: Tilburg

Re: Yesssss.... Dolomieten 2024, wie gaat er mee???

Bericht door SilverTip »

Oeps Ron :notworthy:
Leven in het moment, reizen en samen genieten, morgen kan het ineens anders zijn.....
Gebruikersavatar
dr_falken
105,2 kW
Berichten: 221
Lid geworden op: zo 05 jun, 2005 15:59
Locatie: Berkel-Enschot

Re: Yesssss.... Dolomieten 2024, wie gaat er mee???

Bericht door dr_falken »

En ik ga ook graag mee. Aan de dolomieten trip 2012 in Hotel Bernard heb ik hele goede herinneringen, vandaar dat ik erbij ben. Nog wel erg lang wachten, maar goed. :enjoy:

Marc
Gebruikersavatar
SilverTip
110,3 kW
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:06
Locatie: Tilburg

Re: Yesssss.... Dolomieten 2024, wie gaat er mee???

Bericht door SilverTip »

Hallo Marc,

Leuk dat jij er ook weer bij bent, we zetten je op de lijst 🤗

Gr,

Michel
Leven in het moment, reizen en samen genieten, morgen kan het ineens anders zijn.....
RichardV
25kW
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 02 nov, 2014 21:01

Re: Yesssss.... Dolomieten 2024, wie gaat er mee???

Bericht door RichardV »

Bij deze wil ik mij graag aanmelden voor de Dolomieten reis.

Groeten,

Richard
Plaats reactie