Fazerweekend 27 t/m 29 augustus 2021

aankondigingen en aanrijroutes. opmerkingen en bedankjes voor de uitzetters

Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: Fazerweekend 27 t/m 29 augustus 2021

Bericht door Charleyr »

Voor veel landen moet je naast bewijs vaccinatie / inenting , je ook online registreren.
Vanaf 27 Juli geldt dit ook voor Duitsland
https://www.einreiseanmeldung.de/#/

Andere landen met registratieplicht

Zie:
https://eurocross.nl/nieuws/2021/heb-ik ... -vakantie/
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Gebruikersavatar
HansV
105,2 kW
Berichten: 303
Lid geworden op: do 04 nov, 2004 1:37
Locatie: Lisserbroek
Contacteer:

Re: Fazerweekend 27 t/m 29 augustus 2021

Bericht door HansV »

Wat een negatieve berichten over testen, certificaten en andere formulieren. Stop daar mee en meldt je af voor het Fazerweekend. Aan paniek zaaien hebben we niets. Er wordt in de landelijk pers (Eurocross oid) niets over gemeld. Zorg dat jezelf je zaken geregeld heb en daar moet je het mee doen. Ik ga woensdag op de motor via Duitsland naar Frankrijk en kom ik bijzonderheden tegen dan gaan jullie het horen.

Ik heb gewoon zin in het Fazerweekend.

HansV
Hans Verschuren

Voorzitter:
All Fazer & MT club Nederland
Rik
Site Admin
Berichten: 1075
Lid geworden op: za 02 okt, 2004 22:48
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Re: Fazerweekend 27 t/m 29 augustus 2021

Bericht door Rik »

Hoi Hans,
Het heeft inderdaad helemaal geen zin om nu al te lopen stressen hoe het zal gaan verlopen eind augustus. We hebben er waarschijnlijk alle 31 heel veel zin in om wat moois van dit weekend te maken. :enjoy: \:D/

Dat neemt niet weg dat er nu nog veel onduidelijk is alleen kunnen we daar op dit moment toch niets mee. Ik wacht het i.i.g. rustig af.
-Als eerste zal het bestuur en de evenementencommissie moeten besluiten dat het weekend door gaat! Wanneer is die beslissing?
-Ten tweede moet iedereen op dat moment nog voor zichzelf kunnen bepalen of men mee wil lijkt mij?
-Ten derde heeft men zich maar te houden op de op dat moment geldende procedures. Op dit moment is dat inderdaad zoals Charles aangeeft dat je je met ingang van 27/7 moet registreren en je QR code moet uploaden.
Dat gaat dus kennelijk ook voor jou gelden, maar dat zal je waarschijnlijk al lang gedaan hebben. :dontknow:
-En ten vierde ga ik ervanuit dat iedere deelnemer zich ter plekke aan de dan geldende regels houdt en blijft nadenken over wat er wel en niet verstandig is...

Alle info staat in de Reisapp van Buitenlandse Zaken of op de website nederlandwereldwijd

Ik wens je een hele fijne vakantie toe, hou ons op de hoogte van de belevenissen en mooie routes!
Stay safe!
Gebruikersavatar
Peter_Smith
105,2 kW
Berichten: 197
Lid geworden op: di 10 jul, 2012 20:31
Locatie: Zoetermeer

Re: Fazerweekend 27 t/m 29 augustus 2021

Bericht door Peter_Smith »

Volgens mij gaat het allemaal wel goed komen met het Fazerweekend. Zoals Hans aangeeft zorg dat je eigen zaakjes voor elkaar zijn en check de laatste info voor we gaan.
Daarnaast ben ik het met Rik eens dat we zelf met name het afstand houden zo goed mogelijk in de gaten moeten houden. Ook in de latere uurtjes, al worden ze steeds minder laat :lol: Al die opa's on tour tegenwoordig..
Als je geen tijd hebt voor je passie, is het dan wel je passie?
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Fazerweekend 27 t/m 29 augustus 2021

Bericht door NZMSLex »

Waarde Fazeristi,
Onlangs was ik in het Sauerland. In het hotel willen ze dat je laat zien:
- volledig ingeent: langer dan 2 weken geleden, de corona-app is het bewijs. of
- negatieve test (< 48 uur, check welke eis hiervoor dan geldt).

Als je niet over een van deze zaken beschikt, kan je terug naar huis. Het hotel mag en zal je niet toelaten. Daarvoor zijn de boetes te hoog en de controles te streng.
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
Gebruikersavatar
Odrie
105,2 kW
Berichten: 866
Lid geworden op: do 25 nov, 2004 11:37
Locatie: Vlissingen

Re: Fazerweekend 27 t/m 29 augustus 2021

Bericht door Odrie »

Wat hebben we weer een leuk cluppie bij elkaar om naar de Moezel te gaan! :enjoy: \:D/
Nu maar hopen dat de cijfers uit het (donker)rood komen en het allemaal wat eenvoudiger wordt om te reizen.


1. Rik
2. Hans L
3. Rob
4. Audrey
5. Michel
6. Nicolette
7. Han
8. Marc
9. Ben
10. Hans V
11. Rob
12. Sylvia
13. Harm
14. Peter
15. Ada
16. Tiny
17. Michel
18. Django
19. Frans
20. Jan
21. Linda
22. Ron
23. Andre
24. Ruben
25. Lina
26. Gerard
27. Carla
28. Bert
Laatst gewijzigd door Odrie op do 05 aug, 2021 9:08, 1 keer totaal gewijzigd.
We're no Strangers, we're just good friends who haven't met yet !!!!!!
Gebruikersavatar
FJRob
50 kW
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 28 nov, 2018 11:08
Locatie: Noord Brabant

Re: Fazerweekend 27 t/m 29 augustus 2021

Bericht door FJRob »

Meteen na ontvangst van de mail betaald.
Corona cijfers gaan de goeie kant op dus dat gaat goed komen.
Voor de rest gewoon de eisen van het gastland, die tegen die tijd van kracht zijn, opvolgen.
We hebben er zin in \:D/
Gebruikersavatar
Frans-V
110,3 kW
Berichten: 4651
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 16:23
Locatie: B. op Z
Contacteer:

Re: Fazerweekend 27 t/m 29 augustus 2021

Bericht door Frans-V »

Er komen toch een aantal vragen bij me binnen over het weekend, ga die proberen te beantwoorden......
Is iedereen volledig of minder of niet gevaccineerd,dat mogen we aan de leden niet vragen i.v.m. A.V.G....
We zijn nu met z,n allen 1,5 JAAR aan de gang met dit gegeven, en ik mag toch hopen dat nu iedereen wel zo,n beetje weet wat wel en niet mag en kan .
Als nog een aantal dingen aan Audrey gevraagd, die is in de weer geweest om met het hotel een aantal essentiele zaken te regelen .
Zoals bijvoorbeeld tafel indeling van 4 tot maximaal 6 personen en slaapkamer indeling ...........

En natuurlijk vind iedereen op zijn manier er wel weer iets van,we en vooral Audrey is zo goed bezig waar ze er iets aan kan doen.
Het voor iedereen zo veel mogelijk naar de zin te maken ...
Echt het enigste waar NU eens niemand ene donder aan kan doen is het WEER, laten we hopen op lekker weer zodat ze veel mogelijk buiten kunnen zitten. En daarmee de onderlinge afstand wat kunnen waarborgen en eventuele overdracht van ........ tot een absoluut minimum kunnen beperken.......
en verder is het aan iedereen om er me om te gaan zo JIJ denkt dat het het beste is, en elkaar aanspreken op iets mag altijd ........

Ten slotte zou ik heel graag willen dat we de eerste dag met z,n alle het glas kunnen heffen (en als ik het mag zeggen om 17.00uur), op een weer onvergetelijk en gezellig weekend, met was ooit begon als geintje van een andere Yamaha Club en nu geworden is tot een groep mensen die het goed met elkaar kunnen hebben en de passie delen voor motorrijden .....Gr F3
Vriendelijkheid weggeven is moeilijk;je krijgt het bijna altijd terug.....gr F3/FxtFF
Rik
Site Admin
Berichten: 1075
Lid geworden op: za 02 okt, 2004 22:48
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Re: Fazerweekend 27 t/m 29 augustus 2021

Bericht door Rik »

Bedankt Frans en vooral Audrey voor de inspanning om e.e.a. zo goed mogelijk te regelen!
Als we ook nog allemaal zelf na blijven denken :-" houden we het risico van besmetting beperkt.

Ik ben dan wel gevaccineerd, maak ik geen geheim van hoor, maar dat sluit niet uit dat je besmet kunt worden.
Het blijft een wankel evenwicht.
We maken er het beste van, ik ben heel blij dat dit weekend door lijkt te gaan :enjoy: \:D/
Gebruikersavatar
Frans-V
110,3 kW
Berichten: 4651
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 16:23
Locatie: B. op Z
Contacteer:

Re: Fazerweekend 27 t/m 29 augustus 2021

Bericht door Frans-V »

Audrey zit er boven op om de laatste wijzigingen door te geven, nu is de in reis aanmelding ook al niet meer nodig .
Dus niets staat ons nog in de weg om er weer een fantastische weekend van te maken .
Nu nog goed weer, en je eigen maatregelen voor of tegen ..........WE zijn er klaar voor, hotel is brandschoon -voorraad kasten aan gevuld-alcoholische versnaperingen staan al koud volgens mij...........tenminste mag ik aan nemen als Rob ook mee gaat . :hello2: Gr F3
Vriendelijkheid weggeven is moeilijk;je krijgt het bijna altijd terug.....gr F3/FxtFF
Gebruikersavatar
BEN B
105,2 kW
Berichten: 653
Lid geworden op: do 09 dec, 2004 9:55
Locatie: Amersfoort

Re: Fazerweekend 27 t/m 29 augustus 2021

Bericht door BEN B »

Aangezien we met z n allen nu toch gratis corona test krijgen (2x zelfs) zal ik mij een dag voor vertrek testen. Dit om besmettingsrisico te voorkomen. Ook wordt aanbevolen om bij een ontmoeting met grotere groepen vooraf te testen en bij thuiskomst. :read2:

Uiteraard is iedereen hier vrij in maar 'voorkomen is beter dan blussen'. :-D

Heb er overigens zin in...in t Fazerweekend :-D :-D :-D

Ciao,
Ben
Gebruikersavatar
Peter_Smith
105,2 kW
Berichten: 197
Lid geworden op: di 10 jul, 2012 20:31
Locatie: Zoetermeer

Re: Fazerweekend 27 t/m 29 augustus 2021

Bericht door Peter_Smith »

Hoi allemaal,

Omdat Ada en ikzelf een dagje eerder vertrekken stel ik voor om niet op ons te wachten in Mechelen :-)

Allemaal een goede heenreis en tot vrijdag. Groetjes Ada en Peter.

PS: Wie gaan er via de Oude brouwerij vertrekken of juist niet? Moet ik ze nog bellen ?
Als je geen tijd hebt voor je passie, is het dan wel je passie?
Gebruikersavatar
HansV
105,2 kW
Berichten: 303
Lid geworden op: do 04 nov, 2004 1:37
Locatie: Lisserbroek
Contacteer:

Re: Fazerweekend 27 t/m 29 augustus 2021

Bericht door HansV »

Ik ga, in principe, vertrekken vanaf Mechelen.

Tot vrijdag

Groetjes
HansV
Hans Verschuren

Voorzitter:
All Fazer & MT club Nederland
Eipmurrrah
50 kW
Berichten: 37
Lid geworden op: za 27 jul, 2019 20:20

Re: Fazerweekend 27 t/m 29 augustus 2021

Bericht door Eipmurrrah »

Ik vertrek ook vanaf Mechelen.

Groet,

Harm
Na elke bocht is er weer een nieuwe👍
BMW S1000XR piloot
Gebruikersavatar
SilverTip
110,3 kW
Berichten: 2291
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:06
Locatie: Tilburg

Re: Fazerweekend 27 t/m 29 augustus 2021

Bericht door SilverTip »

Ook wij vertrekken vanaf Mechelen, dit keer zonder aanhanger. Leuk om jullie weer te zien.
Na Italië en het Zwarte Woud kunnen we het laatste beetje rubber oprijden.

Tot vrijdag, duimen maar dat de weergoden een beetje mee willen werken.

Mies en Nicolette 🌺
Leven in het moment, reizen en samen genieten, morgen kan het ineens anders zijn.....
Plaats reactie