Zondag 22 april: Zeeland route

aankondigingen en aanrijroutes. opmerkingen en bedankjes voor de uitzetters

Plaats reactie
FOFO
105,2 kW
Berichten: 119
Lid geworden op: wo 05 mar, 2014 22:56
Locatie: Santpoort-zuid

Zondag 22 april: Zeeland route

Bericht door FOFO »

De derde toerrit van 2018 brengt ons naar Zeeland. Dt betekent cultuur, historie, natuur, ruimte, rust en … vrijheid en de wind door je kop! Wat wil je nog meer? Ja een lekker zonnetje, natuurlijk! Laten we het hopen. Want deze Fazer-Master of Torque route belooft een juweeltje te worden. Onze éminence grise Gert Roelofs heeft persoonlijk voor deze route getekend. Dus dat zegt genoeg. Met 234 km is de route niet kort te noemen, maar voor ware MT-fazeristen natuurlijk een peuleschil :headbang: . We starten bij de McDonalds, De Boulevard Noord 8, 4617 HD in Bergen op Zoom. Met VOLLE TANK :thumbup: :thumbup: :thumbup: vanaf 9:30 uur! Om uiterlijk 10:30 vertrekken we voor het eerste deel deel van de route van 106 km en lunchen in Middelburg bij Brasserie 1600, Reigerstraat 9, 4331 BA Middelburg. Het tweede deel van de route is circa 130 km lang en voert ons terug naar Bergen op Zoom waar we op de Grote Markt afscheid nemen.

De route leidt ons over Walcheren en Noord/Zuid-Beveland. Het is Gert gelukt om snel na de start prachtige snelle bochtige wegen te vinden die nauwelijks door de bekende Zeeuwse steden en dorpen gaan. De lunch is in een prachtig oud pandje in het centrum van Middelburg en heet “Brasserie 1600”. Een historisch pandjedat niet voor niets zo heet. Wist u dat Middelburg rond 1600, na Amsterdam, de tweede handelsstad van de VOC was? Een stad met een rijke historie derhalve. Voor de lunch zullen we dat met eigen ogen kunnen zien als we langs de kades rijden, waar ook Michiel de Ruijter kind aan huis is geweest. Na 1660 verloor Middelburg overigens zijn positie als tweede handelsstad van de republiek aan Rotterdam, dat toen snel opkwam. Het tweede deel van de route gaat juist wel langs beroemde Zeeuwse plaatsen zoals Westkapelle en Veere. Via Yerseke bereiken we Bergen op Zoom weer. Meld je aan via de site svp; ik reken op een grote opkomst!

Groet,
Frank
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: Zondag 22 april: Zeeland route

Bericht door Charleyr »

FazerFlits bericht is inmiddels aangemaakt en verspreid aan de contributie leden.

http://www.fazer.nl/index.php/2018/04/1 ... eland-rit/
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Frans-v

Re: Zondag 22 april: Zeeland route

Bericht door Frans-v »

Zo dicht bij huis kan en mag ik deze rit niet overslaan, en dat doe ik dan ook niet..........
En omdat ik maar 7km aan hoef te rijden, kan ik de tijd tussen ontbijt en aankomst mooi benutten om te wennen aan het rijden zonder zijwieltjes... gr F3 :-D
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: Zondag 22 april: Zeeland route

Bericht door Charleyr »

Frans-v schreef:Zo dicht bij huis kan en mag ik deze rit niet overslaan, en dat doe ik dan ook niet..........
En omdat ik maar 7km aan hoef te rijden, kan ik de tijd tussen ontbijt en aankomst mooi benutten om te wennen aan het rijden zonder zijwieltjes... gr F3 :-D
Wel even opgeven via de Leden Login Frans!
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Gebruikersavatar
Rider
72 kW
Berichten: 94
Lid geworden op: do 04 nov, 2004 16:36

Re: Zondag 22 april: Zeeland route

Bericht door Rider »

Frans-v schreef:Zo dicht bij huis kan en mag ik deze rit niet overslaan, en dat doe ik dan ook niet..........
En omdat ik maar 7km aan hoef te rijden, kan ik de tijd tussen ontbijt en aankomst mooi benutten om te wennen aan het rijden zonder zijwieltjes... gr F3 :-D
09.00 uur de koffie klaar Frans?
Don't look back!
Frans-v

Re: Zondag 22 april: Zeeland route

Bericht door Frans-v »

yes
Frans-v

Re: Zondag 22 april: Zeeland route

Bericht door Frans-v »

3 kleine buitjes te zien op buienradar, en aan de hand van de route ontspringen we mooi de dans...........stelt niks voor :enjoy:
Frans-v

Re: Zondag 22 april: Zeeland route

Bericht door Frans-v »

Zei ik het niet,geen spatje regen tijdens de rit.........
Om exact 9.00uur stond Fazer Rider Erwin voor de deur op de koffie,na wat geklessebes heb ik via mijn eigen stukje Ardennen route Erwin naar de start plaats gebracht( ik zelf MOEST effe op de Koffie met gebak bij mijn enigste zus die vandaag ook nog jarig was), en zou de club weer treffen met de lunch in Middelburg.....
Ruim 15 min voor dat de club daar arriveerde heb ik de automaat tegen de gevel geplakt,en op mijn gemakkie afgewacht wanneer dat zootje zou arriveren.
Mega goed gezelschap met de rit in ons Wonderschone Zeeland, met toch wel veel vieze wegen( stof-gravel) veel omleidingen/wegafsluitingen en een toch al grote drukte in de kuststreken.........
Verders een boze wielrenner in Zoutelande, toen we net effe verkeert gereden waren en omdraaide en hij het nodig vond om gewoon keihard voorrang te nemen en vloekend en tierend een voetgangers gebied in te rijden ...Die man op het terras vond ook dat ik gelijk had, om zo te keer te gaan tegen ons Fazer cluppie ... :violent1:
Na de laatste weg om wegomlegging bij Kattendijken was onze voorrijder het spoor bijster, en vroeg aan mij om het laatste stuk voor te rijden(omdat het bekent terrein was voor me). Dat hebben ze geweten-polderweggetje-landsweggetje-polderweggetje een en aantal favoriete doordraaiers later,mochten we bij Gert in de tuin op een drankje, met een hoop gerommel op de achtergrond hadden de meeste in de gaten dat het geen droge thuis reis zou worden . Voor mij viel dat alles mee de laatste 3km hemelsbreed naar F3 Casa waren weer wel gewoon droog ....
Om een lang verhaal kort te maken, fijn cluppie leuke mensen/Hondatje is ingereden/2cil-750cc en 3pk met zijwieltjes is meer dan genoeg om MIJN Fazer club en JULLIE een fijne dag te bezorgen en dat mede dank zei onze Gert Toeruitzetter....Gert en ega :notworthy: bedankt voor de dorstellers, en voor mij was het al weer een tijdje gelden dat ik ZO genoten heb. Is alleen maar een bevestiging dat een KTM 570 big-bang leuk is, maar deze keuze (Bijna Fazer/Honda) zeker beter is. Ik nu een stuk rustiger geworden ben, en nog beter kan liegen als voorheen :enjoy: Gr: F3 :wave:
Gebruikersavatar
Rider
72 kW
Berichten: 94
Lid geworden op: do 04 nov, 2004 16:36

Re: Zondag 22 april: Zeeland route

Bericht door Rider »

Was weer een topdag gisteren. Niet te warm, niet te koud, 6 druppels om 09.15 uur en 10 druppels om 16.45 uur :glasses7: .

Frans bedankt voor de gastvrijheid en koffie, Gert bedankt voor de route, Rik bedankt voor het voorrijden en de rest bedankt voor het prettige gezelschap =D>

Tot de volgende rit maar weer!
Don't look back!
Plaats reactie