Zondag 8 juli: Overijsselse Heuvelrug route

aankondigingen en aanrijroutes. opmerkingen en bedankjes voor de uitzetters

Plaats reactie
FOFO
105,2 kW
Berichten: 119
Lid geworden op: wo 05 mar, 2014 22:56
Locatie: Santpoort-zuid

Zondag 8 juli: Overijsselse Heuvelrug route

Bericht door FOFO »

Een week na de TT gaan we onze tourkunsten vertonen in het oosten van het land en wel op de Overijsselse Heuvelrug. De totale route is 214 km lang en start bij de McDonalds Rijksweg A1 Zuidzijde 7, 7451 NX Holten. We verzamelen aldaar vanaf 9:30 uur met een …. volle tank!! :thumbup: :laughing6: =D> Om 10:30 uur vertrekken we voor deel A van de route. Na 109 km lunchen we in Café Restaurant De Bootsman, Coevorderweg 19, 7737 PE te Stegeren. Deel B van de route brengt ons naar het eindpunt: Camping De Poppe, Holterweg 23, 7475 AT in Markelo.

De route is gesitueerd in het mooie Overijsselse landschap tussen Deventer en Almelo. Heerlijke en overzichtelijke wegen, met veel goed asfalt. De routemaker heeft een fraaie spaghetti van wegen gekozen rond de plaats Hellendoorn. Van daaruit gaan we verder in noordelijk richting tot de omgeving van Ommen, waar we in Stegeren bij De Bootsman, met een lekker terras, heerlijk eten en een goede bediening, de lunch gebruiken. Met een goed gevulde maag rijden we via een kris-kras route weer naar het zuiden om bij Hellendoorn over de Sallandse Heuvelrug en de Holterberg weer aan te koersen op het startpunt van die ochtend. Bij Camping De Poppe wellicht nog een drankje of een ijsje om van elkaar weer afscheid te nemen.

Deze prachtige route is de laatste route voor de zomerstop! Wees er dus bij, want de volgende dagtocht is pas weer begin september. Meld je aan via de site van de AFMCN.
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Zondag 8 juli: Overijsselse Heuvelrug route

Bericht door NZMSLex »

Het weer ziet er, op dit moment althans, heel goed uit.
Ijs en weder dienende ben ik zondag bij deze mooie rit.
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
Gebruikersavatar
Robse2
105,2 kW
Berichten: 129
Lid geworden op: di 10 mar, 2015 19:48
Locatie: Hengelo (OV)

Re: Zondag 8 juli: Overijsselse Heuvelrug route

Bericht door Robse2 »

Ben er ook bij. Zal me nog even aanmelden. Ben benieuwd of er nog een verassing voor mij in de route zit.
Clublid 2005-2012 :enjoy: 2015 - heden :enjoy:
Allard
35 kW
Berichten: 17
Lid geworden op: di 09 jun, 2015 20:49
Locatie: Heeg

Re: Zondag 8 juli: Overijsselse Heuvelrug route

Bericht door Allard »

Hallo,

Wij moeten ons voor zondag toch weer afmelden. Via de site lukt dat niet dus doe ik het maar op deze manier :dontknow:
Iedereen veel plezier met de leuke tocht.

Groetjes uit friesland :hello2:
Fryslân boppe
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Zondag 8 juli: Overijsselse Heuvelrug route

Bericht door NZMSLex »

Waarde Fazeristi,

Vandaag met 9 motoren en 12 enthousiaste gezellige mensen op pad geweest om Salland een beetje onveilig te maken. En dat was een bijzonder groot genoegen omdat:
- het weer perfect was om rond te knorren
- de route werkelijk prachtig mooi was. Een van de mooiste Fazer-routes aller tijden durf ik wel te stellen
- het een erg gezellige groep was.

Daarom: dank allemaal voor de gezelligheid en vooral Harrie en Alie voor het voorbereiden van deze werkelijk bijzonder fraaie route :notworthy: :notworthy: :notworthy: .
De oer-Fazer heeft me om 17.15 u weer thuis afgeleverd. Moest vandaag wel iets harder werken op de oer-Fazer dan ik gewend ben op mijn Beierse fiets. 1 cilinder meer dan een MT en 300 cc minder (en bijna 20 jaar ouder (de motor dus :enjoy: )) merk je toch wel. Dat maakte het rijden alleen maar leuker. :enjoy: :enjoy:

Een goede zomer allemaal!!!
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
Gert Roelofs
105,2 kW
Berichten: 248
Lid geworden op: wo 05 aug, 2009 19:21
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Zondag 8 juli: Overijsselse Heuvelrug route

Bericht door Gert Roelofs »

Sluit ik mij volledig bij aan Lex. Ik was om 18.20 thuis. Even een training om in een dag een flinke afstand af te leggen [640km] voor als ik deze zomer nog naar de Vogezen ga rijden.
Fantastische route in het mooiste stukje Nederland was het en een gezellig clubje bij elkaar en lekker gereden. Wat wil je nog meer.

Groetjes
Gert
Gebruikersavatar
Robse2
105,2 kW
Berichten: 129
Lid geworden op: di 10 mar, 2015 19:48
Locatie: Hengelo (OV)

Re: Zondag 8 juli: Overijsselse Heuvelrug route

Bericht door Robse2 »

Mooi dagje gestuurd :enjoy: en niet eens zover van huis. Onbekende weggetjes kwamen weer uit op wel bekende weggetjes. Zaten er toch nog verrassingen voor me in. Zeker 2e deel was voor mij redelijk onbekend. Voetstepjes ook weer bijgeschaafd :blob: Was gezellig dames en heren, waarvoor dank. :-D
Clublid 2005-2012 :enjoy: 2015 - heden :enjoy:
Plaats reactie