Voorstellen nieuw clublid

een woord van welkom aan onze nieuwe leden of stel jezelf eens voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bm72736
50 kW
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 10 mei, 2021 20:11

Voorstellen nieuw clublid

Bericht door bm72736 »

Hallo allemaal,

Ik wil me graag even voorstellen. Mijn naam is Bob, ik woon samen met mijn 2 kinderen in Goes en heb sinds vorig jaar oktober mijn motor-rijbewijs. Omdat ik eerst niet wist wat ik aan moest schaffen, een beetje rondgevraagd en gekeken kreeg ik als tip een Yamaha Diversion. Maar dat waren over het algemeen oudere motoren. Ik heb altijd op een Yamaha motor gelest en kende wel wat mensen met een Fazer. Toen viel mijn oog op de Yamaha Fazer, en na wat proefritten het was liefde op het eerste gezicht. Meteen een paar dagen na de aanschaf een lang weekend met de motor erop uitgetrokken. Een heel avontuur, ik durfde nog niet goed op de snelweg te rijden dus de eerste rit duurde erg lang. Maar toen moest ik ineens zaterdag alweer naar huis en omdat ik in Limburg zat terug over de Belgische snelweg in de regen. Daarmee was ik wel snel over mijn snelweg-angst heen gekomen.

Daarna zo vaak als ik kon ritjes gemaakt, eind van de dag, in het weekend. Op plaatsen in Zeeland gekomen waar ik echt nooit eerder was geweest. Toen het op een gegeven moment echt te koud werd, heb ik mijn motor maar binnen gezet. De enige plaats daarvoor was in de tot kantoor omgebouwde garage. Zo behoudt en vestevig je toch je band. Op nieuwjaarsdag warempel toch nog een keer gereden en ook in de koude wintermaanden daarna, mede dankzij mijn heerlijke elektrisch verwarmde handschoenen. Daarbij wordt de motor wel ontsiert met een paar lelijke kabeltjes, maar koukleum die ik ben kan ik echt niet meer zonder. Tot dan toe eigenlijk voornamelijk in mijn eentje gereden, ook om zoveel mogelijk rij-ervaring op te doen. Maar in het voorjaar schafte een vriend van mij na 25 jaar zijn rijbewijs ongebruikt in bezit te hebben ook ineens een motor aan (geen Fazer helaas) en hebben we met z’n tweeën toch weer nieuwe weggetjes hier in de buurt gevonden.

Kort daarna heb ik met een paar andere vrienden een langere toer door Brabant gedaan, wat erg leuk was. Op die manier ook gezien hoe leuk het is om samen met anderen te rijden. Alleen jammer dat de terrasjes niet open waren. Het lijkt me geweldig om met een grotere groep gelijkgestemden op pad te gaan en weer nieuwe mensen te leren kennen. Vandaar dat ik ook lid ben geworden van de Fazer-club. Wat me ook geweldig lijkt is om met de motor te gaan kamperen, ultieme vrijheid! Ik kan niet wachten om mijn kort geleden aangeschafte materiaal uit te proberen.

Hopelijk kan ik velen van jullie ontmoeten bij een van de volgende toer ritten. Ik kijk er in elk geval naar uit!
Gert Roelofs
105,2 kW
Berichten: 248
Lid geworden op: wo 05 aug, 2009 19:21
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Voorstellen nieuw clublid

Bericht door Gert Roelofs »

Hallo Bob,
Leuk dat je lid bent geworden van deze club. Ik hoop dat je we regelmatig zullen zien bij onze toertochten. Onze club-weekenden zijn ook fantastisch.
Ik heb begrepen dat jij komende toertocht ook mee gaat rijden. Lijkt me heel leuk om eens kennis met je te maken. Je zal zien dat het een gezellige club is waarin we de gemeenschappelijk passie motorrijden met een sportieve toermotor delen. De keuze van jouw motor een FZ6 is een van de betere. Een heel goede motor om mee te rijden.

Groetjes
Gert
Plaats reactie