Yamaha FZS1000

een woord van welkom aan onze nieuwe leden of stel jezelf eens voor.
Plaats reactie
Fireball1956
35 kW
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 15 jan, 2017 18:21

Yamaha FZS1000

Bericht door Fireball1956 »

Beste mensen.
Even voorstellen, ik ben Jan Frijters en mijn leeftijd is 60 jaar.
Vroeger heel lang Yamaha motor gereden tot we een gezin kregen met drie studerende kinderen , dan komen er andere belangrijkere zaken dan motorrijden.
Inmiddels de kinderen op hun plaats en drie jaar geleden mijn oude liefde gekocht, een Yamaha FZR1000 van 1993.
Een bijzondere sportieve uitvoering en na drie jaar met plezier gereden te hebben toch opzoek gegaan naar een Yamaha met meer comfort.
Toen de vraag gesteld in dit forum om een keuze te maken, een FZ1 of een FZS 1000.
Heel veel tips en reacties heb ik gehad en allemaal zeer bruikbaar en zeker de technische tips van mensen op dit forum en de hulp van de webmaster waren heel bruikbaar, allemaal bedankt !!
Het is mede dankzij vele adviezen de FZS1000 geworden en is inmiddels al drie weken in mijn bezit.
Ik kan er niet over uit wat een fijne motor dit is, zitpositie,comfort en een beresterk blok.
Hij is van eerste eigenaar en het model is van 2005 en de kleur is rood zwart, gekocht bij Dipi Moto in Gilze.
De FZR was een fijne motor maar de FZS is helemaal genieten, de keuze had ook te maken met de zitpositie van de FZS, voor mijn lengte 1.97mtr, zit dit fijner dan een FZ1.
Graag wil ik nog een iets hoger windscherm en ben op zoek naar tassen of koffers die er netjes oppassen. Dus tips zijn welkom.
Ik ga even proberen om wat foto's te delen op dit forum maar moet even zoeken omdat dit lang geleden is voor mij.
Groeten, Jan.... :-D
Bijlagen
2017-02-15 15.33.56.jpg
2017-03-21 15.03.49.jpg
2017-03-31 10.16.21-1.jpg
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Yamaha FZS1000

Bericht door NZMSLex »

Mooi Jan! Welkom
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
FOFO
105,2 kW
Berichten: 119
Lid geworden op: wo 05 mar, 2014 22:56
Locatie: Santpoort-zuid

Re: Yamaha FZS1000

Bericht door FOFO »

Je hebt een mooi "dingetje" gekocht, Jan. Welkom bij de club!
Hopelijk zien we jou en je motor bij de eerstvolgende tourrit op 6 mei.

Groet,
Frank
Gino_Ravenswaay
25kW
Berichten: 3
Lid geworden op: do 10 aug, 2017 16:02

Re: Yamaha FZS1000

Bericht door Gino_Ravenswaay »

Beste Jan.

Knappe FZS 1000! :-) Ik heb exact dezelfde kleurstelling als U....

Echter zit er onder die van mij niet zo'n mooie bugspoiler/ bellypan.

Enig idee van welke fabrikant deze komt? Er is geruime keuze uit deze spoilers maar ik wil niet een heel groot model.

Alvast Bedankt!

Groet: Gino
Plaats reactie