Zumo XT

Dit forum is uitsluitend voor GPS gerelateerde mededelingen, vragen, suggesties, links naar mooie routes enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robse2
105,2 kW
Berichten: 129
Lid geworden op: di 10 mar, 2015 19:48
Locatie: Hengelo (OV)

Zumo XT

Bericht door Robse2 »

Hoi, heb nog een Zumo 550 gemonteerd, wil deze vervangen voor een Zumo XT .
De voedingskabel naar de houder van de 550 is behoorlijk weggewerkt door de dealer. Als ik deze nou doorknip en daar vervolgens de voedingskabel van de XT weer aan soldeer, dat moet toch kunnen?
Of niet? :dontknow:
Iemand een idee?
Clublid 2005-2012 :enjoy: 2015 - heden :enjoy:
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: Zumo XT

Bericht door Charleyr »

Hoi vriend Rob,

De Zumo 550 heeft een 12V voeding

Ik zou persoonlijk het kabeltje proberen te volgen en zo dicht mogelijk bij de aftap plek gaan zitten, maar dat kost natuurlijk wat geduld en ook weet ik niet of jouw "Green Hornet"veel ruimtes heeft waar je makkelijk bij kunt
Als het een geschakelde 12V voeding is, dan kan je mits je het contact hebt uitstaan, de kabel knippen en gebruiken als aansluitkabel voor de kabel van de Zumo XT
De kabel van de Zumo XT is vrij lang en er zit een omvormer deel in van 12V/5V, dus bij montage moet je deze kabel iets in elkaar rollen en ergens in de kuip vsatmaken, (tire wraps)

Succes met de montage en wellicht zie ik je wel op de FB pagina's van de Zumo XT
Mocht je nog specifieke vragen hebben, dan kan je me altijd even bereiken FB messenger oid!

https://www.facebook.com/groups/zumoxt/?ref=bookmarks
of
https://www.facebook.com/groups/garminzumo/
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Gebruikersavatar
Robse2
105,2 kW
Berichten: 129
Lid geworden op: di 10 mar, 2015 19:48
Locatie: Hengelo (OV)

Re: Zumo XT

Bericht door Robse2 »

Hey Charles, dank voor je bericht :notworthy:
ik had al vernomen dat de XT een vervormer naar 5v in de kabel heeft zitten. Die moet dus zeker in de kabel blijven.
Ik probeer toch e.e.a. kuipwerk te verwijderen om de kabel te volgen. Wellicht lukt het me zelfs om daar waar de aansluiting zit, deze los te koppelen en de nieuwe XT daarvoor op aan te sluiten.

De XT moet nog aangeschaft worden. Heb wat motortrips voor dit jaar in de planning en reeds gereserveerd.
Maar zolang de Coronacrisis doorloopt en ik dus niet op pad kan naar buitenland wacht ik nog even met de aanschaf.
De eerste serie XT had al problemen met de rammount bevestiging, wellicht dat in de tussen tijd nog wat updates, wijzigingen volgen of kinderziektes verholpen worden.
Groeten Rob :wave:
Clublid 2005-2012 :enjoy: 2015 - heden :enjoy:
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: Zumo XT

Bericht door Charleyr »

Ik zal binnenkort mijn ervaringen hier gaan plaatsen over deze nieuwe telg van de Garmin familie.
Afgelopen weekend binnen gekregen en morgen of overmorgen een praktijktest gaan uitvoeren.
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: Zumo XT

Bericht door Charleyr »

Vandaag de eerste rit gemaakt met de Zumo XT

Ik heb een rondrit gemaakt (track via kurviger, gemaild naar, import drive-Zumo XT)
Originele spoor zie ik in de route, herberekenen uit gezet en dus een "standaard stuk route gereden en daarvan een aantal malen afgeweken)
Op zicht dus terugrijden naar de route, hier is het eerste pluspunt, want boy wat een scherp scherm, duidelijk, helder (90% gezet) en bijna geen spiegelingen tov de navigator 6.
Scrollen en berekenen beduidend sneller dan de Nav 6

Route rondrit vervolgd met herberekenen op altijd vragen gezet.
Afgeweken en vervolgens de vraag, Ja herbereken en rijden naar (Dichts bijzijnde invoerpunt)
Tja een aantal malen krijg ik de melding dat een route berekenen niet mogelijk is.
Het is mij niet duidelijk waarom deze melding komt!
Dan maar herbereken naar het Eind, dit gaat vervolgens goed, want de route wordt vrij snel weer opgepakt bij de oorspronkelijke route.
De Zumo XT doet dus keurig zijn ding, of ik het gebruik in de praktijk , NEE, want ik mis dan net dat kleine beetje "avontuur", dus herbereken UIT voor mij

Route gestopt en vervolgens nieuwe route naar mijn Huis
Waarheen - Naar huis - Geen mogelijkheid om adventurous routing te activeren, ligt dit aan mij?
Na een paar keer proberen, nog steeds niet de optie om de wegen te manipuleren.

Waarheen - Recent - mijn opgeslagen huis en jawel nu kan ik de adventurous routing wel kiezen.
Waarheen - Opgeslagen -Huis ook hier de keuze om adventurous routing te gebruiken.

Conclusie alleen bij de optie "Naar huis", werkt dit dus niet
Wellicht is dit vergeten in de Software te bakken of een doelbewuste keuze

Tja en adventurous routing, daar is eigenlijk maar 1 optie wat een beetje lijkt op de kronkeloptie van TomTom, oftewel schuifje helemaal naar rechts.
Hier kan het reken algoritme nog wel verbeterd worden, want het is nog lang niet perfect te noemen, ik moet een hel boel kleine weggetjes overslaan, dus Garmin kan aan de slag!
Ik heb nog gekeken of het wellicht hielp, als ik in de instellingen, bij Navigatie, Te vermijden, Snelwegen aanvink, maar ik zag geen verbetering

Dan nog de testen met de navigatiestem icm muziek, (mp3), van mijn sd kaart, koppeling met de schuberth SC10U, Telefoon Huawei P20 Pro
Geluid van de Navigatie heb ik in de volume mixer op de helft gezet.
De andere 2 schuifjes in zijn geheel op Max.
Navigatiestem wordt duidelijk gesproken, muziek en de radio, houden dan even op, dat is normaal gedrag.
Onderweg ben ik ook nog gebeld en men kon niet horen, dat ik mij op de motor aan het vermaken was.
Al met al hier geen klachten over.

Tot zover de eerste beginselen met de Zumo XT
Het is een goed apparaat en als er iets aan de adventurous routing wordt verbeterd, dan is het helemaal "the bom" ;-)
Wordt vervolgd
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Plaats reactie