Nieuw MyRoute-app Navigation alternatief voor GPS devices?

Dit forum is uitsluitend voor GPS gerelateerde mededelingen, vragen, suggesties, links naar mooie routes enz.
Gebruikersavatar
Frans-V
110,3 kW
Berichten: 4652
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 16:23
Locatie: B. op Z
Contacteer:

Re: Nieuw MyRoute-app Navigation alternatief voor GPS devices?

Bericht door Frans-V »

Is me wat met die GPS gedoe, afgelopen zaterdag de route op de Garmin gezet, zit je met verschillen met de voorrijder die TOM TOM heeft..........
Is allemaal wel heel verwarrend, ik moest nog 2,2 km recht door en hij moest linksaf... en dat gebeurde nog 2 keer met verschillen.....Dan ben je er op een gegeven moment wal klaar mee............ :hello2:
Vriendelijkheid weggeven is moeilijk;je krijgt het bijna altijd terug.....gr F3/FxtFF
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Nieuw MyRoute-app Navigation alternatief voor GPS devices?

Bericht door NZMSLex »

Het is simpel: de voorrijder heeft altijd gelijk. En verder niet letten op de verschillen. Gewoon genieten en sturen 🤓👍
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
Gebruikersavatar
Frans-V
110,3 kW
Berichten: 4652
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 16:23
Locatie: B. op Z
Contacteer:

Re: Nieuw MyRoute-app Navigation alternatief voor GPS devices?

Bericht door Frans-V »

Duidelijk, Regel 1 .dat de voorrijder altijd gelijk heeft. Regel 2 bij twijfel gaat naar regel 1. :enjoy:
Vriendelijkheid weggeven is moeilijk;je krijgt het bijna altijd terug.....gr F3/FxtFF
Gert Roelofs
105,2 kW
Berichten: 248
Lid geworden op: wo 05 aug, 2009 19:21
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Nieuw MyRoute-app Navigation alternatief voor GPS devices?

Bericht door Gert Roelofs »

Vreemd dat de Tomtom een andere route geeft dan de Garmin. Moet niet kunnen als we het goed doen. Vaak wordt niet de track in de tomtom geladen maar de route. Als tomtom dan ingesteld staat op kortste route ipv snelste route dan is de kans groot dat tomtom niet de bedoelde route gaat volgen. De routes van onze club zijn gemaakt met behulp van de Tomtom-kaart en de Here-kaart tegelijk, vaak aangevuld met een overlay van Google, Michelin of andere kaarten. Dus daar kan het echt niet aan liggen.
Wat de oorzaak van de verschillen in de route is, is momenteel gissen omdat ik beide navigatiesystemen niet onderzocht heb. Ik heb bij deze zelfde tocht achter een Garmin voorrijder aangereden en die heeft de gehele route precies gevolgd die ook door Tomtom werd aangegeven. Dus waarom de ene tomtom het wel volgt zoals de bedoeling is en de andere niet, zit hem echt in de instellingen. Het punt van de voorrijder heeft altijd gelijk onderstreep ik volledig.
Ik vond de tocht trouwens heel mooi en heb heerlijk genoten. :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7:
Plaats reactie