Garmin Zumo 210/220?

Dit forum is uitsluitend voor GPS gerelateerde mededelingen, vragen, suggesties, links naar mooie routes enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rider
72 kW
Berichten: 94
Lid geworden op: do 04 nov, 2004 16:36

Garmin Zumo 210/220?

Bericht door Rider »

Wie kan mij adviseren bij de aanschaf van een navigatiesysteem?

Ik wil deze gaan gebruiken voor een ritje in de buurt, weekendje weg of om ritten van internet te plukken en te rijden.
In principe niet om als autonavigatie o.i.d. te gebruiken, evenals lange buitenlandse trips. Het budget is niet onbeperkt, € 350,- is z'on beetje het maximum.

Is een Zumo 210/220 hier geschikt voor of moet ik dan meer denken aan een 340/350 of 660?

Groet, Erwin
Don't look back!
wimvandervlis
105,2 kW
Berichten: 249
Lid geworden op: za 09 jan, 2010 16:59
Locatie: Westland

Re: Garmin Zumo 210/220?

Bericht door wimvandervlis »

http://www.gps.nl/

Ik heb geen aandelen en zelf (helaas :-( ) nog geen motornavigatie. Maar als ik iets ga aanschaffen ga ik wel naar dit bedrijf. Deze hebben namelijk echt veel ervaring en met wat ik her en der op het Internet ben tegengekomen weten ze dondersgoed waar ze het over hebben.

Wim
FZS 600 en 4 XS-en
1978 tot 1982
Rik
Site Admin
Berichten: 1075
Lid geworden op: za 02 okt, 2004 22:48
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Re: Garmin Zumo 210/220?

Bericht door Rik »

Erwin,

Volgens mij zijn alle routeerbare Garmin (en TT) geschikt voor wat jij wilt. En dan ook nog de A-B ritjes en buitenlandse trips.
Zoals Wim al aangeeft, ga even langs in bv. Moordrecht om de verschillen en plussen/minnen te vernemen zodat je het juiste systeem aanschaft.
Ik zie op de website van Waypoint dat de 210/220 niet meer leverbaar is. Dat kan betekenen dat die uit productie gaat. Je zal je budget dan naar 400 euro moeten verhogen en dan heb je de keuze uit de Zumo 340 en de TTRider.
Gebruikersavatar
Rider
72 kW
Berichten: 94
Lid geworden op: do 04 nov, 2004 16:36

Re: Garmin Zumo 210/220?

Bericht door Rider »

Zo, de kogel is door de kerk. Het is een gebruikte Zumo 550 geworden, via Waypoint aangeschaft met drie maanden garantie. Zoals ik het kan beoordelen is het een showroommodel o.i.d., de motorsteun is in ieder geval nooit gebruikt en er zijn geen gebruikssporen op het scherm of behuizing te zien.
Afgaande op de informatie van de diverse gebruikers tijdens het afgelopen Fazerweekend denk ik dat de 550 prima voldoet voor hetgeen ik 'm wil gebruiken en is deze net iets gebruiksvriendelijker dan de 340/350. Tevens past deze binnen het budget, dus de keuze was niet zo moeilijk.

Wel een kort vraagje; kan ik routes (zelf gemaakt of van internet geplukt) vanuit BaseCamp laden of kan dit alleen vanuit MapSource? Ben al een beetje aan het speuren op internet maar kan niet een eenduidig antwoord vinden.

Voor de liefhebber heb trouwens nog een routerol in de aanbieding \:D/

Groet, Erwin.
Don't look back!
Gebruikersavatar
J@
105,2 kW
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 6:48
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Garmin Zumo 210/220?

Bericht door J@ »

Rider schreef: Wel een kort vraagje; kan ik routes (zelf gemaakt of van internet geplukt) vanuit BaseCamp laden of kan dit alleen vanuit MapSource? Ben al een beetje aan het speuren op internet maar kan niet een eenduidig antwoord vinden.
dat kan zowel vanuit BaseCamp als vanuit MapSource.
Rider schreef: Voor de liefhebber heb trouwens nog een routerol in de aanbieding \:D/
zo'n ding durf je toch niet aan te bieden .... :violent1:
vr. gr., J@.
Gebruikersavatar
Rider
72 kW
Berichten: 94
Lid geworden op: do 04 nov, 2004 16:36

Re: Garmin Zumo 210/220?

Bericht door Rider »

Bedankt voor je reactie Jaap. Ik had op verschillende fora al e.e.a. gevonden. Zag wel dat er nogal wat problemen zijn met routes die met Basecamp gemaakt zijn en niet helemaal lekker werken op 550. Is dat inmiddels verbeterd voor zover jij weet?

Is een hele mooie routerol hoor :glasses7:
Don't look back!
Gebruikersavatar
J@
105,2 kW
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 6:48
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Garmin Zumo 210/220?

Bericht door J@ »

'k heb vanmiddag wat zitten testen met BaseCamp.
Tot nu toe heb ik altijd gewerkt met MapSource en nu weet ik ook weer waarom: ik vind BaseCamp een ramp: 't zal wel aan mij liggen, maar MapSource is zó heerlijk handig :hello1:
OK; dat is dan even weer gezegd.....

'k Heb een testroute gemaakt in BaseCamp en na enig probeerwerk lukte het om die te verzenden naar de Zumo550.
De oude truc werkt nog steeds voor wat betreft de "vlaggen": zet de routepunten op een kruising/splitsing waar je rechtdoor gaat en je ziet hem niet als vlag in je route en de Zumo roept bij dat punt niet "nog zoveel meter tot tussenpunt" en "aankomst bij tussenpunt".
Ook in MapSource werkt dat zo, alleen is daar het maken en bewaren van routes veel overzichtelijker en zie je ook alleen maar de route in beeld die je wilt zien: ik heb dat bij BaseCamp nog niet voor elkaar gekregen: daar staan steeds alle routes die er op dit moment in zitten in beeld.

Routes die je van internet plukt kunnen uit Tyre of TomTom komen en die gebruiken andere kaarten, dat geeft soms wat conflicten. Het vervelendst van die routes is dat de routepunten er als Waypoints in staan en dan staat op de Zumo je route barstensvol met vlaggen. Een route die ik van internet pluk lees ik in in Tyre en dan teken ik hem precies na in Mapsource, daarna gaat ie pas naar de Zumo: 't kost ff tijd, maar dan heb je in ieder geval niet het gemopper van Gert dat de Zumo afwijkt: heel vervelend dat de kaartleveranciers hun producten niet synchroniseren met elkaar.
vr. gr., J@.
Plaats reactie