Makkelijk routes plannen met TTR2

Dit forum is uitsluitend voor GPS gerelateerde mededelingen, vragen, suggesties, links naar mooie routes enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tom
35 kW
Berichten: 9
Lid geworden op: di 18 nov, 2008 18:45
Locatie: Utrecht

Makkelijk routes plannen met TTR2

Bericht door Tom »

Ik kreeg de tip van één van onze nieuwste leden voor een programma dat handig zou zijn om routes uit te zetten op de tomtom rider 2(wat een ramp is om gewoon te doen) en heb dit dus maar uitgeprobeerd.

En wat een verademing! Eindelijk kan ik normaal routes uitstippelen en deze zonder problemen op mijn tomtom rijden. Gewoon via googlemaps een route uitstippelen en met één druk op de knop staat precies deze route op je tomtom. Ook routes van sites als gpstracks.nl kan je gewoon via dit programma openen en aanpassen.

Programma heet tyre en is te vinden op http://www.janboersma.nl/gett/index.php
of gewoon ff googlen op tyre kom je der ook.

Hoop dat het jullie routes plannen op een tomtom ook wat makkelijker maakt
Ik kan alles weerstaan, behalve verleiding.
Gert Roelofs
105,2 kW
Berichten: 248
Lid geworden op: wo 05 aug, 2009 19:21
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Makkelijk routes plannen met TTR2

Bericht door Gert Roelofs »

Hallo allemaal,

Ik heb mijn TomTom Rider inmiddels ruim 2 jaar en gebruik vanaf het begin al het gratis programma van Tyre. Ik hoorde regelmatig vertellen dat de TT Rider tegen viel bij het maken van routes en de het apparaat alleen goed was voor A naar B. Ik heb dat echter van begin af aan nooit gehad, waarschijnlijk omdat ik met dat hulpprogramma mijn routes maakte. Ook de tijd die nodig is om een route te maken is volgens mij niet te lang. Afhankelijk van de hoeveelheid wegen, kruisingen en de totale lengte heb ik een half uur tot een heel uur nodig. Bij goed wegzetten van de routepunten heb ik ook nooit enige beperking ondervonden van de maximaal 48 te plaatsen punten.
Ook het inladen vanaf gpstracks gaat vrij eenvoudig. Het enige wat ik wel altijd doe is de route in het programma Tyre inladen en kijken of de punten goed staan. Het komt regelmatig voor dat dit niet altijd helemaal klopt en dan doet de TomTom dan ook precies wat hem opgedragen wordt. Ook het ombouwen van routes met een routebestand voor Garmin is mogelijk maar dat vergt wat meer tijd. Je moet vaak meer dan duizend routepunten verwijderen als je dit handmatig doet. Het systeem van Garmin werkt namelijk anders. Je kan dat ook automatisch laten doen maar dan moet je het wel controleren in Tyre, omdat niet alle punten dan op de voor de TomTom juiste plaats staan, waardoor de TomTom een andere dan de verwachte route pakt.
Ik ben in ieder geval uitermate tevreden over mijn Tomtom. :D

Groetjes
Gert
Gebruikersavatar
MartinS
72 kW
Berichten: 93
Lid geworden op: do 15 nov, 2007 15:54
Locatie: Alkmaar

Re: Makkelijk routes plannen met TTR2

Bericht door MartinS »

Ik heb sinds 6 maanden een zumo, maar hiervoor gebruikte ik een PDA met TomTom erop. Ik gebruikte Tyre toen regelmatig, en ik vond het geweldig (zeker als freeware).
Zelfs nu gebruik ik af en toe Tyre om een GPX route te bekijken (ik vind mapsource niet altijd zo duidelijk) en je kan makkelijk een (of meerdere) ITN bestanden maken voor je vrienden met een TOMTOM. Je kan ook converteren van ITN bestanden naar GPX bestanden (die gebruikt kan worden om in mapsource een GDB bestand te maken).

Ik heb een tijd geleden een korte beschrijving op het engelse FZ6 forum gezet van hoe je een route maakt met Tyre, maar het is allemaal vanzelf sprekend.

Kort om een top freeware programma :thumbup:
Martin
Plaats reactie