Zumo sterk in prijs verlaagd. Speciale AFC aanbieding!

Dit forum is uitsluitend voor GPS gerelateerde mededelingen, vragen, suggesties, links naar mooie routes enz.
Gebruikersavatar
Erik
105,2 kW
Berichten: 241
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 22:10
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Zumo sterk in prijs verlaagd. Speciale AFC aanbieding!

Bericht door Erik »

Onverwacht is de Zumo 550 toch sterk in prijs verlaagd.

Ik kan hem aan jullie leveren voor de speciale AFC prijs van € 650,00. (af Amsterdam)

De Zumo 550 heeft het nieuwste kaartmateriaal dat er op dit moment is (V9) en wordt geleverd met alle standaard motor EN auto accessoires. (Behalve een eventuele "luxe" helmspeakerset, extra € 25,00)

Uiteraard volledige Nederlandse garantie van de Nederlandse importeur.

Montage op de Fazer is een fluitje van een cent.
Belangstellenden kunnen mij mailen op:
fransman@tiscali.nl.

Tiger groet,

Erik.
The obvious is only obvious once it's obvious
Gebruikersavatar
HerO
35 kW
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 09 jul, 2007 21:25

Zumo 550

Bericht door HerO »

Dat is zeker niet veel. Is het wel zeker de 550 en niet de 500?

Zijn er trouwens meer geinteresseerden, vooral uit het Zuiden. Dan zouden we misschien met versturen of ophalen, wat kunnen regelen?
Yamaha FZ1 2007 & Yamaha FZS600 1998
Gebruikersavatar
Erik
105,2 kW
Berichten: 241
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 22:10
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Erik »

1. Het is de Zumo 550 met de kaart van Europa voorgeinstalleerd.
2. Natuurlijk kunnen we wat regelen met ophalen en/of versturen.
Als het er meer zijn, dan kan ik het waarschijnlijk rechtstreeks vanuit Garmin laten opsturen. (Naar één adres, maar dat moet ik nog uitzoeken) Anders vinden we wel een andere oplossing.

Ik hoor wel.

Erik.
The obvious is only obvious once it's obvious
Gebruikersavatar
Rob
105,2 kW
Berichten: 530
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 10:44
Locatie: Oegstgeest

Bericht door Rob »

Hoihoi,

aangezien ik nog een kadootje uit mag zoeken ben ik toch gezwicht voor een navi op de motor.

Is de zumo nog steeds de beste koop? Ik kom de zumo 550 nu al tegen voor 560 euro. En wat heb ik nog meer nodig, lijkt me een headset. moet dat dan BT of gewoon met een draadje worden?

graag wat advies....moet ik nog ergens speciaal op letten?

gr Rob
Gebruikersavatar
Jonne
35 kW
Berichten: 13
Lid geworden op: za 01 sep, 2007 18:10

Bericht door Jonne »

Ga eens een dagje rondneuzen op het GPS-forum. Zie gps.forum.nl.

Daar ben je wel een tijdje zoet mee :wink:
JB
105,2 kW
Berichten: 954
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 14:53

Bericht door JB »

Rob schreef:Hoihoi,
Is de zumo nog steeds de beste koop? Ik kom de zumo 550 nu al tegen voor 560 euro. En wat heb ik nog meer nodig, lijkt me een headset. moet dat dan BT of gewoon met een draadje worden?
graag wat advies....moet ik nog ergens speciaal op letten?
gr Rob
Hm... om nu verhitte discussies te vermijden: je hebt in feite twee keuzes in dit soort apparaten, de Zumo en de TTR2.
Wil je goedkoper uit zijn dan kun je ook kijken naar de TTR1 (als die er nog is) en de uitgeklede versies van de Zumo, zoals de 500 en de 400. Daaronder heb je qua prijs dan weer de PDA of een gewone satnav in een waterdicht jasje. Goedkoop, maar met wat nadelen in het gebruik tov Zumo/TTR.

Ik ben bere tevreden met de Zumo 550, hij heeft alles wat ik belangrijk vind. Absoluut waterdicht en makkelijk in het gebruik. Maar volgens anderen voldoet de TTR2 daar nu ook aan. Beide apparaten hebben sterke en minder sterke punten.
Kortom: ga vooral zelf kijken en beslissen.
Gebruikersavatar
dr_falken
105,2 kW
Berichten: 221
Lid geworden op: zo 05 jun, 2005 15:59
Locatie: Berkel-Enschot

Bericht door dr_falken »

Hallo Rob, dat wordt een leuk kado!
Ik kan je zeggen dat ik tevreden ben met de zumo. Het is mijn eerste navi dus vergelijken kan ik niet, maar ik ben er wel blij mee. Ik gebruik 'm op de motor zonder geluid, maar ben nog wel van plan om er zo'n oortje bij te kopen. (misschien onder de kerstboom).

Soms irriteer ik me aan het apparaat, het komt voor dat ie niet doet wat ik wil. Veelal ligt dat aan verkeerd gebruik, verkeerde bediening, verkeerde voorkeursinstellingen etc. Kortom, je moet wel ff tijd nemen om er mee te leren omgaan.
Gebruikersavatar
J@
105,2 kW
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 6:48
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door J@ »

Bij de maandelijkse belediging van mijn baas (editie dec '06) zat voldoende extra om een Zumo te kopen. In eerste instantie heb ik gewerkt met een draad-aansluiting naar de helm, maar dat vond ik een irritant geknoei. 'k Was toch aan een nieuwe helm toe en heb een Nolan systeemhelm gekocht met een ingebouwde bluetooth-installatie.
't Kostte wat, maar ik heb er geen moment spijt van.
Ik heb ook geen vergelijkingsmogelijkheid, dit is mijn eerste navigator, maar ben wel zeer enthousiast.
vr. gr., J@.
Gebruikersavatar
Frans-V
110,3 kW
Berichten: 4652
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 16:23
Locatie: B. op Z
Contacteer:

Bericht door Frans-V »

Ik bedeel me dan zelf maar een maandelijks belediging toe, ook IK zal aan een ZUMA willen.............
Alleen WAT is nu een goeie koop, zit altijd met interresse te kijke hoe jullie daar over bezig zijn........En ik zal het Dr.Falken wel eens worden , ook ik snap er de balle van......
het zal zeker een gedeelde worden met vrouw en zoon, vrouw moet met auto ook regelmatig op rare plaasten wezen en dat geldt ook voor zoon...........Dus wie heeft de gouden tip, of moet ik op het aanbod van erik afgaan....................en zal dan zeker op de GPS info dag aan wezig zijn.............Gr F3
Vriendelijkheid weggeven is moeilijk;je krijgt het bijna altijd terug.....gr F3/FxtFF
Gebruikersavatar
J@
105,2 kW
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 6:48
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door J@ »

FxtFF schreef:...het zal zeker een gedeelde worden met vrouw en zoon, vrouw moet met auto ook regelmatig op rare plaasten wezen en dat geldt ook voor zoon...........Dus wie heeft de gouden tip, of moet ik op het aanbod van erik afgaan....................en zal dan zeker op de GPS info dag aan wezig zijn.............Gr F3
zo werkt het bij ons ook: mijn (v)echtgenote durfde eigenlijk niet meer ver van huis en zéker niet meer op snelwegen vanwege het verdelen van aandacht tussen route èn rijden. Met Zumo gaat ze er weer op af.
Aanbod van Erik is een goede keuze en de GPS info dag zie ik ook nog steeds met belangstelling tegemoet.
vr. gr., J@.
Gebruikersavatar
Jonne
35 kW
Berichten: 13
Lid geworden op: za 01 sep, 2007 18:10

Bericht door Jonne »

Ik had mijn Zumo ook bijnna bij Erik besteld ('via' de BMW GS-club), maar Waypoint gaf nog geld voor mijn oude, defecte StreetPilot 2610.

Ik ben ook zeer tevreden met mijn Zumo. Het is een boel geld, maar mijn vakantie in het Zwartewoud is er een stuk relaxter op geworden: niet meer bij elke kruising op de kaart hoeven kijken waar heen te moeten.

@ J@: Aangien jij vlak bij Moordecht woont, zou ik zeker eens langs Waypoint gaan. Al is het maar voor informatie.
Laatst gewijzigd door Jonne op di 25 sep, 2007 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
J@
105,2 kW
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 6:48
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door J@ »

Jonne schreef:@ J@: Aangien jij vlak bij Moordrecht woont, zou ik zeker eens langs Waypoint gaan. Al is het maar voor informatie.
Er was blijkbaar uit bovenstaande opmerkingen niet gebleken dat ik mijn Zumo al in december vorig jaar in Moordrecht heb gekocht. :roll:
but thanx anyway :D
vr. gr., J@.
Gebruikersavatar
Jonne
35 kW
Berichten: 13
Lid geworden op: za 01 sep, 2007 18:10

Bericht door Jonne »

Ik was net wakker :geek:
wil
105,2 kW
Berichten: 727
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:01
Locatie: Heemstede

Bericht door wil »

Jonne schreef:Ik had mijn Zumo ook binna bij Erik besteld ('via' de BMW GS-club), maar Waypoint gaf nog geld voor mijn oude, defecte StreetPilot 2610.

Ik ben ook zeer tevreden met mijn Zumo. Het is een boel geld, maar mijn vakantie in het Zwartewoud is er een stuk relaxter op geworden: niet meer bij elke kruising op de kaart hoeven kijken waar heen te moeten.

@ J@: Aangien jij vlak bij Moordecht woont, zou ik zeker eens langs Waypoint gaan. Al is het maar voor informatie.
De Zumo heeft toch minder instel mogelijkheden dan de 2610? Of merk je daar niets van? Ik twijfel nog wat ik moet doen als ik mijn 4 jaar oude 2610 ga inruilen. Waarschijnlijk is de Zumo ook al weer opgevolgd door wat nieuws als ik er uit ben wat ik wil. :wink:
Gebruikersavatar
Jonne
35 kW
Berichten: 13
Lid geworden op: za 01 sep, 2007 18:10

Bericht door Jonne »

Daar heb ik uiteraard wel aan getwijfeld. Ik heb daarom ook naar de 2820 gekeken. Die heb ik niet gekozen omdat:
-deze geen SirfIII chip heeft (minder goede ontvangst dan de Zumo)
-een stuk duurder is (zeker nu na de recente prijsverlaging van de Zumo)
-en geen accu heeft.
Dat laatst leek me geen punt om NIET voor de 2820 te kiezen, maar achteraf ben ik toch erg blij met die accu!

Ook qua ontvangst is de Zumo vele male beter dan de 2610.

Het gemis van de minder zelf aan te passen instellingen mis ik minder dan verwacht.
In het Zwartewoud waar ik vorige week was vond ik het soms wel lastig niet in een oogopslag de hoogte te kunnen zien, maar meer dan 'vervelend' is dat niet.

Een 2820 met accu en SirfIII chip zou perfect zijn, maar die is er niet en is een Zumo voor nu een zeer goed alternatief!
Plaats reactie