hoe heb je je GPS op je Fazer gemonteerd?

Dit forum is uitsluitend voor GPS gerelateerde mededelingen, vragen, suggesties, links naar mooie routes enz.
Gebruikersavatar
Bodhi
35 kW
Berichten: 5
Lid geworden op: za 28 feb, 2009 20:37
Locatie: Eindhoven

Re: hoe heb je je GPS op je Fazer gemonteerd?

Bericht door Bodhi »

Dit is 'm geworden...
Hij zit net voor m'n snelheidsmeter maar die lees ik wel af op de Zumo. Benzinemeter blijft zichtbaar :)
Bijlagen
P3180055.jpg
F650CS - DL1000 K5 GT - FZ6 Fazer S2 ABS K9....Omne principium dificile!
Gebruikersavatar
MartinS
72 kW
Berichten: 93
Lid geworden op: do 15 nov, 2007 15:54
Locatie: Alkmaar

Re: hoe heb je je GPS op je Fazer gemonteerd?

Bericht door MartinS »

Hoe heb je dat gedaan Bodhi? ik ben benieuwd. Ik kan het niet goed zien vanaf de foto hoe het precies zit en ik moet ook mijn Zumo monteren op de motor (ik heb de U beugel ram mount). Bedankt,
Martin
Martin
Gebruikersavatar
Bodhi
35 kW
Berichten: 5
Lid geworden op: za 28 feb, 2009 20:37
Locatie: Eindhoven

Re: hoe heb je je GPS op je Fazer gemonteerd?

Bericht door Bodhi »

Bodhi schreef:Dit is 'm geworden...
Hij zit net voor m'n snelheidsmeter maar die lees ik wel af op de Zumo. Benzinemeter blijft zichtbaar :)
Hi Martin,

ik heb bij Waypoint de rammount gekocht voor 'nietronde sturen' (25,=) zie ook op hun website. Het is in feite een plaatje wat in een haakse hoek staat met het bolletje er bovenop. Daarbij wordt een metalen 'slangenklem' geleverd die met rubber omhuld wordt. Daarmee schroef je het plaatje vast op je stuur. Schroef zit uit het zicht.
Plaatje van de andere kant.

Grtz
Bijlagen
PB.jpg
F650CS - DL1000 K5 GT - FZ6 Fazer S2 ABS K9....Omne principium dificile!
Gebruikersavatar
J@
105,2 kW
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 6:48
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: hoe heb je je GPS op je Fazer gemonteerd?

Bericht door J@ »

Zo te zien zit ie veel te vlak: dat werkt slecht in wat fellere zon.
Hoe steiler hoe beter.
vr. gr., J@.
Gebruikersavatar
MartinS
72 kW
Berichten: 93
Lid geworden op: do 15 nov, 2007 15:54
Locatie: Alkmaar

Re: hoe heb je je GPS op je Fazer gemonteerd?

Bericht door MartinS »

Bedankt voor de foto's bodhi :thumbup: maar ik wilde toch eerst met de bijgeleverde beugel proberen.

Ik zag deze foto's op een engelstalige website:
Afbeelding

Afbeelding

De FZ6 in de foto heeft wel "bar raisers", maar ik kon hem bijna op de zelfde plek monteren. Ik heb hem vanavond gemonteerd, hij lijkt de tanktas test te doorstaan maar ik ga hem morgen echt uit testen.

Nogmaals bedankt voor de info.
Martin
Gebruikersavatar
Bodhi
35 kW
Berichten: 5
Lid geworden op: za 28 feb, 2009 20:37
Locatie: Eindhoven

Re: hoe heb je je GPS op je Fazer gemonteerd?

Bericht door Bodhi »

J@ schreef:Zo te zien zit ie veel te vlak: dat werkt slecht in wat fellere zon.
Hoe steiler hoe beter.
Correct, maar voor de foto ff wat platter gezet zodat je de beugel goed kon zien :wink:
F650CS - DL1000 K5 GT - FZ6 Fazer S2 ABS K9....Omne principium dificile!
Gebruikersavatar
J@
105,2 kW
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 6:48
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: hoe heb je je GPS op je Fazer gemonteerd?

Bericht door J@ »

Bodhi schreef:Correct, maar voor de foto ff wat platter gezet zodat je de beugel goed kon zien :wink:
OK, dâ's helder.
weer een zorgje minder :D :D
vr. gr., J@.
Gebruikersavatar
MartinS
72 kW
Berichten: 93
Lid geworden op: do 15 nov, 2007 15:54
Locatie: Alkmaar

Re: hoe heb je je GPS op je Fazer gemonteerd?

Bericht door MartinS »

Thanks guys, Hier zijn een paar foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Grtz Martin
Laatst gewijzigd door MartinS op za 09 mei, 2009 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin
Gebruikersavatar
J@
105,2 kW
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 6:48
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: hoe heb je je GPS op je Fazer gemonteerd?

Bericht door J@ »

MartinS schreef:Thanks guys, Hier zijn een paar foto's:

"[img]"%20http://www.fz6-forum.com/forum/attachments/fz6 ... 964.jpg%20"[/img]"
....
....
En wij zien dus geen afbeeldingen.
(L)effe getest door direkt de URL in te voeren: daar kan je dus alleen bij als je ingelogd bent op het FZ6-forum.
Nu snap ik waarom je nog niet gecorrigeerd hebt:
Jij (Martin) ziet de foto's dus wel en wij niet :(
vr. gr., J@.
Gebruikersavatar
MartinS
72 kW
Berichten: 93
Lid geworden op: do 15 nov, 2007 15:54
Locatie: Alkmaar

Re: hoe heb je je GPS op je Fazer gemonteerd?

Bericht door MartinS »

J@ schreef:
MartinS schreef:Thanks guys, Hier zijn een paar foto's:

"[img]"%20http://www.fz6-forum.com/forum/attachments/fz6 ... 964.jpg%20"[/img]"
....
....
En wij zien dus geen afbeeldingen.
(L)effe getest door direkt de URL in te voeren: daar kan je dus alleen bij als je ingelogd bent op het FZ6-forum.
Nu snap ik waarom je nog niet gecorrigeerd hebt:
Jij (Martin) ziet de foto's dus wel en wij niet :(
Bedankt voor de waarschuwing J@ :thumbup: (ik had deze post op het ene of ander manier tot nu toe nog niet gezien :oops: )

Het was me inderdaat niet opgevallen want ik zag de foto's altijd (ook als ik niet op de fz6 site was ingelogd) maar misschien kwam dit omdat mijn computer altijd automatisch inlogt als ik mijn explorer open, maar als ik dat tabblad weer sluit staat het blijkbaar nog ergens in zijn geheugen :? .

Ik heb het nu aangepast en hopelijk zien jullie nu de foto's.

Mijn zumo zit precies onder mijn snelheidsmeter (als je in de rijhouding zit), als mijn tanktas erop zit levert dit ook geen problemen op
:thumbright:
Martin
Gebruikersavatar
J@
105,2 kW
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 6:48
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: hoe heb je je GPS op je Fazer gemonteerd?

Bericht door J@ »

thanx Martin,

de plaatjes zijn nu zichtbaar.
Het verschil met mijn opstelling is ook dat ik een "oude" FZ6 heb met de digitale toerenteller.
Bij mij werkt mijn opstelling prima, bij de nieuwe versie van de FZ6 ziet het ernaar uit dat jouw opstelling daar goed op werkt.
Het enige "bezwaar" dat ik bij jouw versie kan hebben is dat de Zumo voor mijn gevoel wat laag zit: ik heb hem het liefts zo hoog mogelijk.
vr. gr., J@.
Gebruikersavatar
MartinS
72 kW
Berichten: 93
Lid geworden op: do 15 nov, 2007 15:54
Locatie: Alkmaar

Re: hoe heb je je GPS op je Fazer gemonteerd?

Bericht door MartinS »

J@ schreef:thanx Martin,

de plaatjes zijn nu zichtbaar.
Het verschil met mijn opstelling is ook dat ik een "oude" FZ6 heb met de digitale toerenteller.
Bij mij werkt mijn opstelling prima, bij de nieuwe versie van de FZ6 ziet het ernaar uit dat jouw opstelling daar goed op werkt.
Het enige "bezwaar" dat ik bij jouw versie kan hebben is dat de Zumo voor mijn gevoel wat laag zit: ik heb hem het liefts zo hoog mogelijk.
J@,
Met de bijgeleverde U beugel vond ik dit een goede optie, ongeveer in het midden van het stuur. Ik had een beetje speling omhoog en omlaag maar als die hoger was kon ik mijn snelheidsmeter niet zien en lager stak die iets meer naar binnen toe, zodat hij tegen mijn tanktas aankwam (voornamelijk met draaien van het stuur).
Ik had mijn U beugel voorzien van een (strakke) hydraulische slang en mijn "achterplaat" voorzien van een lapje hard en dun rubber om schade op mijn stuur tegen te werken.
Ik heb de Zumo een keer echt gebruikt en ik had geen enkel probleem met het veilig aflezen wanneer dat nodig was.

Het is ook mogelijk om het verder naar het buitenkant van het stuur te monteren, dan kan die veel hoger staan, maar persoonlijk vond ik dit minder mooi, maar ja, smaken verschillen.
Martin
Gebruikersavatar
J@
105,2 kW
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 6:48
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: hoe heb je je GPS op je Fazer gemonteerd?

Bericht door J@ »

MartinS schreef:...Het is ook mogelijk om het verder naar het buitenkant van het stuur te monteren, dan kan die veel hoger staan, maar persoonlijk vond ik dit minder mooi, maar ja, smaken verschillen.
Klopt; smaken verschillen, "mooi" vind ik niet belangrijk, alleen zo hoog en zo verticaal mogelijk zodat de aflees-tijd zo kort mogelijk is en de herinnering van wat je hebt afgelezen zo duidelijk mogelijk zodat je niet opnieuw hoeft te kijken om zeker te zijn van wat je gezien hebt.
Ik zit dus nog steeds af en toe te puzzelen of ik niet een konstruktie kan bedenken dat hij naast of boven de klokken in het kuipje zou kunnen worden gebouwd zodat hij hoger en verticaler kan zitten.

Maar: wat al eerder gezegd is (oa. door jou en door mij): smaken en eisen verschillen.
Jouw konstruktie werkt voor jou en is naar jouw tevredenheid: vooral doen zo, want eventueel ergernis aan een konstruktie waar je niet helemaal (of helemaal niet) tevreden mee bent werkt alleen maar storend.
vr. gr., J@.
Gebruikersavatar
MartinS
72 kW
Berichten: 93
Lid geworden op: do 15 nov, 2007 15:54
Locatie: Alkmaar

Re: hoe heb je je GPS op je Fazer gemonteerd?

Bericht door MartinS »

J@ schreef:
MartinS schreef:..... maar ja, smaken verschillen.
Klopt; smaken verschillen, "mooi" vind ik niet belangrijk, alleen zo hoog en zo verticaal mogelijk zodat de aflees-tijd zo kort mogelijk is en de herinnering van wat je hebt afgelezen zo duidelijk mogelijk zodat je niet opnieuw hoeft te kijken om zeker te zijn van wat je gezien hebt.

Ik zit dus nog steeds af en toe te puzzelen of ik niet een konstruktie kan bedenken dat hij naast of boven de klokken in het kuipje zou kunnen worden gebouwd zodat hij hoger en verticaler kan zitten.
Ik had ook gedacht over zo'n plaatsing, dit lijkt mij ook de ideale plek, alleen ik zie niet hoe, zonder een heel ingewikkelde konstruktie te bouwen :?
J@ schreef: Maar: wat al eerder gezegd is (oa. door jou en door mij): smaken en eisen verschillen.
Jouw konstruktie werkt voor jou en is naar jouw tevredenheid: vooral doen zo, want eventueel ergernis aan een konstruktie waar je niet helemaal (of helemaal niet) tevreden mee bent werkt alleen maar storend.
Mee eens :thumbup:
Martin
nicogebe
72 kW
Berichten: 55
Lid geworden op: za 07 mar, 2009 17:58
Locatie: heeswijk dinther

Re: hoe heb je je GPS op je Fazer gemonteerd?

Bericht door nicogebe »

ik heb destijds bij de zumo 550 ook een houder voor in de auto gekocht. Ik heb aan de linkerzijde in de kuip een rondje geplakt en daar de autohouder op gedaan.
Werkt uitstekend, er zit niets in de weg, smoelt ook nog, dus voor mij perfect.
Heb wel speciale tape gebruikt voor het aanbrengen van het rondje en de eerste ritten een tie-rap (of hoe je dat ook schrijft) voor de zekerheid om de spiegel en houder geplaatst.
Maar blijft gewoon zitten. ik weet niet hoe ik hier een foto moet plaatsen, misschien kan iemand mij dat uitleggen, wil de foto ook wel door mailen naar iemand die wel weet hoe dat moet.
Plaats reactie