Kettingsmeermiddelen test - Fazerclub en Motorketting.nl

een verzameling testrapporten
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BEN B
105,2 kW
Berichten: 653
Lid geworden op: do 09 dec, 2004 9:55
Locatie: Amersfoort

Kettingsmeermiddelen test - Fazerclub en Motorketting.nl

Bericht door BEN B »

Beste leden,

Vanaf vandaag zullen een 3tal testrijders (Wim Vlist, Gert Roelofs en Ben Boer - allen leden Fazerclub) een aantal kettingsprays gaan uittesten (3 verschillende). Deze test is opgezet in goede samenwerking met onze sponsor Motorketting.nl. Zij hebben de kettingspray's beschikbaar gesteld en tandwielen/ketting aan ons geleverd.

Vandaag hebben wij, de testrijders, gezamenlijk met Jeroen van Beek (Motorketting.nl) nieuwe tandwielen en ketting gemonteerd om zo vanaf een gelijk meetpunt een betrouwbare test uit te kunnen voeren. Deze test zal over een langere periode plaats vinden en de resultaten zullen worden gepubliceerd in overleg met betrokken partijen.

Indien nodig zullen we ook tussentijds jullie op de hoogte houden van de voortgang.

Met vriendelijke groet,
Ben Boer

Public Relations A.F.C.N.
Bijlagen
DSC05116.JPG
DSC05095.JPG
Gebruikersavatar
Biggs
105,2 kW
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 23:28
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Kettingsmeermiddelen test - Fazerclub en Motorketting.nl

Bericht door Biggs »

Ik gebruik al geruime tijd de teflonspray van motorketting.nl Superspul van een goed bedrijf. :notworthy:

Biggs
Mannen blijven jongens, alleen het speelgoed wordt duurder!

Trots om in Motoplus "Mijn Trots" te staan: http://www.motoplus.nl/blog/magazine/ui ... -hoekstra/
Gebruikersavatar
BEN B
105,2 kW
Berichten: 653
Lid geworden op: do 09 dec, 2004 9:55
Locatie: Amersfoort

Re: Kettingsmeermiddelen test - Fazerclub en Motorketting.nl

Bericht door BEN B »

He Ronald,

Goed dat je reageert. De ervaringen zullen verschillend zijn. Allicht kan een ieder zo zijn ervaring hier vermelden. Kunnen we allicht wat mee.

Zelf gebruikt ik sinds jaren met name S100 kettingspray. Beetje plakkerig (trekt vuil aan) maar smeert daar in tegen wel goed. Ook bij regen heb ik redelijk goede ervaringen. Om de 300 tot 350km smeer ik altijd. Momenteel test ik een geheel ander merk kettingspray.

Who's next?

Ciao,
BenB 8-)
wimvandervlis
105,2 kW
Berichten: 249
Lid geworden op: za 09 jan, 2010 16:59
Locatie: Westland

Re: Kettingsmeermiddelen test - Fazerclub en Motorketting.nl

Bericht door wimvandervlis »

Ook ik mag deeluitmaken van de smeertest \:D/ .

Het smeermiddel wat ik moet gebruiken is S100. Ben daar wel bekend mee, heb daar goede ervaringen mee.

Wim
FZS 600 en 4 XS-en
1978 tot 1982
Gert Roelofs
105,2 kW
Berichten: 248
Lid geworden op: wo 05 aug, 2009 19:21
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Kettingsmeermiddelen test - Fazerclub en Motorketting.nl

Bericht door Gert Roelofs »

Hallo allemaal,

Ik mag ook mee doen aan de test. Ik heb meerdere kettingspray's gebruikt en ben blijven steken op de S100. Die beviel mij het meest.
Nu heb ik om te testen op mijn nieuwe ketting+tandwielenset van Motorketting.nl een kattengspray mee gekregen van het merk Interflon uit Roosendaal. Op de verpakking staat dat daar Teflon in zit. Ik ben benieuwd hoe deze bevalt. Tot nu toe doet deze wat ik ervan verwacht, maar heb ook nog niet veel gereden. Straks eens uit proberen met een paar ritjes in het Zwarte Woud. :enjoy: :enjoy: :enjoy:

Groetjes
Gert :glasses7: :glasses7: :glasses7:
Gebruikersavatar
Fuel Supply
105,2 kW
Berichten: 275
Lid geworden op: do 10 mar, 2011 13:23
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Kettingsmeermiddelen test - Fazerclub en Motorketting.nl

Bericht door Fuel Supply »

Gert Roelofs schreef:Nu heb ik om te testen op mijn nieuwe ketting+tandwielenset van Motorketting.nl een kattengspray mee gekregen
Haha, een kattenspray Gert?
Nee, das flauw, maar ik heb wel een dergelijk probleem met katten. :crybaby: Mijn Fazer staat onder een stofhoes buiten onder een afdakje. De hoes bedekt heel de motor behalve het achtertandwiel en een stukje achterwiel. Elke keer als ik na een weekje thuiskom heeft een kat exact op die positie over dat stukje hoes en tandwiel staan sproeien en verder nergens, dus het lijkt erop dat het door mij gebruikte Procycle spray aantrekkelijk is voor katten. Kattenpis is dat echter niet voor mijn ketting, de roest staat erop aan de buitenkant :evil: :evil:

Zal toch eens een andere spray gaan proberen ....... of de smeerlap opwachten en zeiknat spuiten, vinden ze leuk .... :tongue3:

Grtz., Willem :pirate:
Haast je als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
Gert Roelofs
105,2 kW
Berichten: 248
Lid geworden op: wo 05 aug, 2009 19:21
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Kettingsmeermiddelen test - Fazerclub en Motorketting.nl

Bericht door Gert Roelofs »

Inderdaad Willem,
Ik dacht zeker ergens anders aan toen ik dit schreef. Een echte oplossing voor die kat is zelf ook een kat nemen. Die verdedigt dan zijn eigen territorium en gaat sprayen bij de buren.

Groetjes
Gert
wimvandervlis
105,2 kW
Berichten: 249
Lid geworden op: za 09 jan, 2010 16:59
Locatie: Westland

Re: Kettingsmeermiddelen test - Fazerclub en Motorketting.nl

Bericht door wimvandervlis »

Nu 579 km gereden en nog steeds niet hoeven smeren. De ketting is nog steeds mooi vet :-D

Wim
FZS 600 en 4 XS-en
1978 tot 1982
Gebruikersavatar
SilverTip
110,3 kW
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:06
Locatie: Tilburg

Re: Kettingsmeermiddelen test - Fazerclub en Motorketting.nl

Bericht door SilverTip »

wimvandervlis schreef:Nu 579 km gereden en nog steeds niet hoeven smeren. De ketting is nog steeds mooi vet :-D

Wim
Ook regen gehad Wim? dat is dan wel heel erg goed!

Gr,

Michel
Leven in het moment, reizen en samen genieten, morgen kan het ineens anders zijn.....
Gebruikersavatar
BEN B
105,2 kW
Berichten: 653
Lid geworden op: do 09 dec, 2004 9:55
Locatie: Amersfoort

Re: Kettingsmeermiddelen test - Fazerclub en Motorketting.nl

Bericht door BEN B »

wimvandervlis schreef:Nu 579 km gereden en nog steeds niet hoeven smeren. De ketting is nog steeds mooi vet :-D

Wim
Tja, Wim ziet er goed uit!

Huidige smeermiddel wat ik gebruik smeert de ketting op zich goed maar neemt gelijk mijn velgen, spatborden, kettingkast, kleding ect mee. Ja, voelt aan als een 'spetter-spray' :-k .... maar doet wel z'n werk!

Ciao,
BenB 8-)
wimvandervlis
105,2 kW
Berichten: 249
Lid geworden op: za 09 jan, 2010 16:59
Locatie: Westland

Re: Kettingsmeermiddelen test - Fazerclub en Motorketting.nl

Bericht door wimvandervlis »

Zonder regen dat weer wel.

En ondertussen weer wat km's gereden en nog steeds niet gesmeerd.

Wim
FZS 600 en 4 XS-en
1978 tot 1982
Gebruikersavatar
BEN B
105,2 kW
Berichten: 653
Lid geworden op: do 09 dec, 2004 9:55
Locatie: Amersfoort

Re: Kettingsmeermiddelen test - Fazerclub en Motorketting.nl

Bericht door BEN B »

Vandaag toch maar de ketting schoon gemaakt en opnieuw in 'geprayed'. Was na 460km niet echt nodig maar hing er wel tegenaan. Om onderweg te sprayen met al dat gespetter leek mij geen goed idee. Zien hoe deze kettingsmeer (Eurol) zich houdt.

Verder krijgen we waarschijnlijk ook aandacht van de pers! Zaak is nu voorgelegd aan Motor Magazine....wordt vervolgt!

Ciao,
BenB 8-)
Gert Roelofs
105,2 kW
Berichten: 248
Lid geworden op: wo 05 aug, 2009 19:21
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Kettingsmeermiddelen test - Fazerclub en Motorketting.nl

Bericht door Gert Roelofs »

Ik heb afgelopen weekend mijn ketting na 585 km in droog weer er mee gereden te hebben ingesprayed. Persoonlijk vind ik dat netjes wat de hoeveelheid kilometers betreft. Dit weekend eens kijken hoe de spray zich houdt. Ik verwacht namelijk zo nu en dan (mogelijk zaterdag) een spettertje regen.

Groetjes
Gert
Plaats reactie