Hier is-ie: de Yamaha Fazer8

een verzameling testrapporten
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jos J. Heiloo
50 kW
Berichten: 49
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 0:06
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Hier is-ie: de Yamaha Fazer8

Bericht door Jos J. Heiloo »

Volgens Motociclismo http://www.motociclismo.it/edisport/mot ... FZ1-Fazer- en http://www.motociclismo.it/foto/index.p ... -fz1-fazer

is de Fazer8, net als de naakte FZ8, grotendeels afgeleid van de FZ1. Tenminste, voor wat het rijwielgedeelte bedreft: frame en achterbrug zouden zo van die dikke duizend zijn overgenomen, Om de motor prijstechnisch scherp aan te kunnen bieden zou - ten opzichte van die FZ1 - goedkopere materialen zijn toegepast.

UIt de beelden zijn duidelijk meer invloeden van de FZ1 terug te vinden, zoals de forse laaggeplaatste einddemper, het kontje en de kentekenplaathouder. Net als de FZ1 (en in tegenstelling tot de FZ1 Fazer) is de motor voorzien van een bellypan.

Motociclismo spreekt bij de Fazer8 ook - in vergelijking met de duizend - van niet instelbare handles, kleinere remschijven en ABS als optie. De 800cc motor zou volgens de Italianen eveneens een afgeleide moeten zijn van de FZ1, waarbij de kleinere 800cc cilinderinhoud zou zijn verkregen door de boring te verkleinen.

Nu lijkt ons dat niet echt waarschijnlijk, zeker omdat motoren met een kleinere cilinderinhoud hogere toerentallen moeten kunnen draaien. Qua vermogen zou de fiets zo'n 120 Pk moeten gaan leveren, bij een rijklaargewicht van 220 kilo.
Bijlagen
Yamaha%20Fazer8.jpg
Gebruikersavatar
Foggy
105,2 kW
Berichten: 1917
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:16
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Hier is-ie: de Yamaha Fazer8

Bericht door Foggy »

Mmmmm met deze kuip spreekt hij me nog meer aan.
We gaan te langzaam waar het hard kan..we gaan te hard waar het langzaam moet.
nicogebe
72 kW
Berichten: 55
Lid geworden op: za 07 mar, 2009 17:58
Locatie: heeswijk dinther

Re: Hier is-ie: de Yamaha Fazer8

Bericht door nicogebe »

Ik vind het zadel in 2 delen veel mooier dan het zadel uit 1 stuk.
Het losse afdekplaatje wat je voor meer dan 200 euro kan kopen maakt het ook niet veel mooier.
Dus alleen voor het zadel zou ik al overstappen \:D/
Plaats reactie