test bescherm middel

een verzameling testrapporten
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MartinS
72 kW
Berichten: 93
Lid geworden op: do 15 nov, 2007 15:54
Locatie: Alkmaar

test bescherm middel

Bericht door MartinS »

Hier is een doe-het-jezelf beschermmiddel test. Een (motor) vriend had het vandaag aangewezen: http://www.motorstophelder.nl/anti-corrosie/index.htm
Het is niet alles omvattend, maar geeft een indruk.
Laatst gewijzigd door MartinS op di 18 dec, 2007 0:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin
Gebruikersavatar
Frans-V
110,3 kW
Berichten: 4652
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 16:23
Locatie: B. op Z
Contacteer:

Bericht door Frans-V »

Maar ja hoeveel pisbakkeijzer zit er aan een Fazer of uberhaupt aan een motor, en wie doet er niks aan z,n motor 11 weken lang.
Kortom klinkklare onzin test....
Het enigste onbehandeld ijzer zijn je remschijven, en die zijn na 100mtr slepen met je remmen weer schoon....dus lekker boeien..
Ben ook altijd weleens benieuwd WIE er onder de auto kruipt als de winter periode bezig, lekker met een hoge druk reiniger onder de auto als de pekel periode voorbij is.....de wielkast schoon maken en zo, en wie haalt er de blaren uit de hoeken van je motorkap, die kennen daar ook heerlijk liggen rotten........Of wie draait er na de winter z,n wielen er wel eens af, en maakt de binnen kant schoon ?????????? niemand denk, iemand zeker :wink: ......Gr: F3
Vriendelijkheid weggeven is moeilijk;je krijgt het bijna altijd terug.....gr F3/FxtFF
Gebruikersavatar
Spider
105,2 kW
Berichten: 732
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 9:47

Bericht door Spider »

FxtFF schreef:Maar ja hoeveel pisbakkeijzer zit er aan een Fazer of uberhaupt aan een motor, en wie doet er niks aan z,n motor 11 weken lang.
Toen ik alleen een motor had en dus iedere dag op de motor zat, weer of geen weer, deed ik dat... Voor de winter inspuiten met zuurvrije spuitvaseline en er de hele winter niet naar omkijken :D Na de winter poetsen :angry1: en klaar!

En nu... mijn koektrommeltje spuit ik inderdaad niet in en mijn Fazertje spoel ik wel af als ik toevallig een keer pekel gezien heb onderweg :wink:
Always look on the bright side of life!
Gebruikersavatar
MartinS
72 kW
Berichten: 93
Lid geworden op: do 15 nov, 2007 15:54
Locatie: Alkmaar

Bericht door MartinS »

Met mijn vorige reactie was ik misschien iets te kort door de bocht :wink:
Wat ik bedoelde te zeggen was dat ik in de winter door blijf rijden (mits het niet vriest) en dat mijn motor (onder een hoes) buiten staat. Om deze reden was voor mij de anticorrosietest interessant. Ik kreeg toen ik mijn motor kocht, van mijn dealer een fles S100. Die heb ik gebruikt om de 'blote' metalen onderdelen (exclusief de remmen :) ) in te spuiten.
Wat ik eigenlijk wilde vragen is of andere leden ervaring hebben met soortgelijke anticorrosiemiddelen en wat ze hier van vonden.
Spider schreef: Toen ik alleen een motor had en dus iedere dag op de motor zat, weer of geen weer, deed ik dat... Voor de winter inspuiten met zuurvrije spuitvaseline en er de hele winter niet naar omkijken :D Na de winter poetsen :angry1: en klaar!
En nu... mijn koektrommeltje spuit ik inderdaad niet in en mijn Fazertje spoel ik wel af als ik toevallig een keer pekel gezien heb onderweg :wink:
Oftewel: bedankt Spider, ik ben blij met je tip! Zijn er meer leden die ervaring hebben met spuitvasiline, S100 of andere middelen tegen corrosie?
Martin
Gebruikersavatar
Frans-V
110,3 kW
Berichten: 4652
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 16:23
Locatie: B. op Z
Contacteer:

Bericht door Frans-V »

Hoeveel |"Blanke" onderdelen zitten er op je motor.
Of ze zijn geverft of gecoat,en aluminium slaat bijna altijd uit.
En je heb gelijk , pekel is mega grote tering zooi.
Als je enigzins kunt er niet in rijden.Zeker niet in natte pekel.
Droge pekel waait er wel af, dat weten Foggy en ik zelf nog wel.
We tekenen 2002 Motorbeurs Utrecht, s'avonds naar huis in het donker met een hagelnieuwe Fazer 1000( er waren er nog maar 2 in heel Nederland, en van WIE waren die ???hahaa), en dan net voorbij Utrecht achter een pekel wagen.
De weg was gelukkig gort droog, en je zag de troep uit de spuitmond komen .
Optie 1: er voorbij er op glad ijs begeven ( het was onder nul).
Optie 2: er achter blijven en lest hope for the best.
Optie 3: In je helm gaan zitten schelden.
Optie 4: zo vlug mogelijk naar huis, eerst zelf ontdooien...en daarna de Fazer af spoelen.......Eindresultaat 0, niks te zien.
Omdat de fiets gort droog was en de weg ook , doet de pekel aan je motor niks. Die stuift er gewoon af...
Alleen de andere dag kreeg ik behoorlijk van Foggy op m,n kop. Die sliep in een hotel en de motor bleef op de stand, ik moest naar huis .....
Heb TOEN tegen me zelf gezegd: dit NOOIT meer.......GR F3 :wink:
Vriendelijkheid weggeven is moeilijk;je krijgt het bijna altijd terug.....gr F3/FxtFF
JB
105,2 kW
Berichten: 954
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 14:53

Bericht door JB »

Spider schreef:
FxtFF schreef:Maar ja hoeveel pisbakkeijzer zit er aan een Fazer of uberhaupt aan een motor, en wie doet er niks aan z,n motor 11 weken lang.
Toen ik alleen een motor had en dus iedere dag op de motor zat, weer of geen weer, deed ik dat... Voor de winter inspuiten met zuurvrije spuitvaseline en er de hele winter niet naar omkijken :D Na de winter poetsen :angry1: en klaar!
En nu... mijn koektrommeltje spuit ik inderdaad niet in en mijn Fazertje spoel ik wel af als ik toevallig een keer pekel gezien heb onderweg :wink:
Klopt, doe ik al een aantal jaren. Ff goed schoonmaken voor de winter, alles dik in de S100 en gaan met die banaan. Fiets is nu 5 jaar oud, 6e winter en nog weinig/geen sporen van pekelschade. Ook het alu ziet er nog perfect uit.

Ik heb ook wel tussentijds de motor schoongespoten, na elke pekelrit. Word je niet vrolijk van (ijspaleisje in de tuin als het vriest, jij staat te vernikkelen na een koude rit...) en rotten doet ie dan evengoed.
Gebruikersavatar
Spider
105,2 kW
Berichten: 732
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 9:47

Bericht door Spider »

Ach, deze Fazer heb ik tweedehands gekocht en het alu was al niet mooi meer dus ik maak me niet meer zo druk :wink:
Always look on the bright side of life!
Gebruikersavatar
feester 600
35 kW
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 03 dec, 2007 21:17

Bericht door feester 600 »

ik gebruik silicone spray van griffon ook de makers van imal is helemaal top spul :lol: :wink:
het wordt pas leuk boven de 200
Plaats reactie