Ruitje

een verzameling testrapporten
Plaats reactie
Gebruikersavatar
missfazer
35 kW
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 05 apr, 2006 20:54
Locatie: Hoorn

Ruitje

Bericht door missfazer »

Misschien is het al eerder besproken, maar welk ruije kan ik het beste toepassen op een fazer 600 bj 2000. Op dit moment heb ik bij wat langere ritten last van de winddruk op mijn borst.
Ik hoef niet zo'n gigantische lap voor me gezicht. Heeft iemand ervaring met een flip-up ruitje of een verhoogt ruitje.
Ik ben zelf 1.78 lang
Gebruikersavatar
Bootje
105,2 kW
Berichten: 929
Lid geworden op: di 24 mei, 2005 20:11
Locatie: Zevenaar

Bericht door Bootje »

Ik heb zo'n flip-up ruitje geprobeerd maar daar werd het eerder slechter van dan beter (ik ben 1.70). De wind kwam dan niet op mijn borst maar vol op m'n helm. Ik denk dat je er wel wat aan hebt als je kleiner bent.
Ik had 'm gekocht vanwege de windruis. Een nieuwe helm bleek een betere oplossing.
Het bordje "zachte berm" is een waarschuwing, geen uitnodiging.......
J.W.
105,2 kW
Berichten: 1444
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 16:54

Re: Ruitje

Bericht door J.W. »

missfazer schreef:Misschien is het al eerder besproken, maar welk ruije kan ik het beste toepassen op een fazer 600 bj 2000. Op dit moment heb ik bij wat langere ritten last van de winddruk op mijn borst.
Ik hoef niet zo'n gigantische lap voor me gezicht. Heeft iemand ervaring met een flip-up ruitje of een verhoogt ruitje.
Ik ben zelf 1.78 lang
Naar MDI in Haren (Noord-Brabant bij OSS) gaan, daar kan je proefrijden met verschillende ruitje`s.
Gebruikersavatar
Jos J. Heiloo
50 kW
Berichten: 49
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 0:06
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Jos J. Heiloo »

Ik heb mijn ruitje vervangen door een MRA Vario-Touringscreen met een spoilertje. Dat bevalt erg goed omdat het spoilertje is te verstellen in 7 posities.

FZS 600 FAZER 1998-2001 Model: 289-VT
VarioTouringscreen http://www.mra-shop.de/shop/index.php?m ... ID=2302460

Van € 155,90 voor € 129,95 bij Motozoom

Bovenaan de speciale MRA® Vario-Touringscreen zit een spoiler die met de hand qua hoek en hoogte al naar gelang het model in 6 of 7 verschillende posities te verstellen is. Zodoende kan de ruit op elke gewenst moment aan elke persoonlijke wens voldoen. Door de luchtstroom die onder de spoiler doorgaat, worden de turbulenties, die normaal vaak optreden bij standaard spoilerruiten, tot een absoluut minimum gereduceerd doordat er achter de ruit geen noemenswaardige onderdruk ontstaat. Het verschil in comfort is enorm! Afhankelijk van het model, is de MRA® Vario Touringscreen 8 tot 12 cm hoger dan de originele ruit.

http://www.motozoom.nl/webshop/meerinfo ... 5288068614
Plaats reactie