Helmcamera

wie heeft er leuke, makkelijke, gekke accessoires gezien of gekocht
Gebruikersavatar
Biggs
105,2 kW
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 23:28
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Helmcamera

Bericht door Biggs »

Op de Motorbeurs in Utrecht kon ik toch de verleiding niet weerstaan om eindelijk eens een Helmcamera te kopen. Geen GoPro, die was nu nog te duur (want dan wil ook de Hero3) maar zeer goed alternatief; Midland XTC 200. Ook een HD en vandaag eea uitgetest en ik ben blij verrast.

Geen schokkende beeld, goede kleur, mag wel wat warmer maar met adobe elements is dat zo gefixd.

Zal nu eens aan de slag op hem niet alleen op de helm maar ook op meerdere punten op de 1000 te monteren.
Bijlagen
motor (1134x636) (800x449).jpg
Mannen blijven jongens, alleen het speelgoed wordt duurder!

Trots om in Motoplus "Mijn Trots" te staan: http://www.motoplus.nl/blog/magazine/ui ... -hoekstra/
Gebruikersavatar
Freaky Frank
72 kW
Berichten: 95
Lid geworden op: za 06 jun, 2009 9:05

Re: Helmcamera

Bericht door Freaky Frank »

Nu nog wat spectaculaire filmpjes en dan kunnen we die op Facebook zetten :-)
Better 1 bike on the ground that 10 in the air

FZ6-S, bj 2005, Bos uitlaat, K & N luchtfilter, Viper zadel, Stebel claxon, Garmin Zumo 595 ...
Gebruikersavatar
Biggs
105,2 kW
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 23:28
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Helmcamera

Bericht door Biggs »

gaan we maken, alleen niet nu. Morgen WEER sneeuw. :angry5:
Mannen blijven jongens, alleen het speelgoed wordt duurder!

Trots om in Motoplus "Mijn Trots" te staan: http://www.motoplus.nl/blog/magazine/ui ... -hoekstra/
Rik
Site Admin
Berichten: 1075
Lid geworden op: za 02 okt, 2004 22:48
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Re: Helmcamera

Bericht door Rik »

dat kan juist heel spectaculair zijn... :-"
Gebruikersavatar
Biggs
105,2 kW
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 23:28
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Helmcamera

Bericht door Biggs »

Ik heb een tweetal weken geleden een proefopname gemaakt en bewerkt met Adobe Premiere Elements. Filmpje staat op Youtube, ik ben tevreden over de kwaliteit. Tijdens het Hemelvaart weekend neem ik hem ook mee. Ben dan benieuwd hoe eea op film komt. Voor de montage heb ik al een drietal plekken: Op de helm, op het frame onder de radiateur richting voorwiel en aan de binnenzijde van de passagiersvoetsteun = naar achteren.

Filmpje youtube = http://www.youtube.com/watch?v=NYsJ04w6paY Camera stond hier nog wat te laag.

Zijn er ook meerdere leden met een helmcamera? Gopro of zo?? Ben benieuwd naar die beelden.
Mannen blijven jongens, alleen het speelgoed wordt duurder!

Trots om in Motoplus "Mijn Trots" te staan: http://www.motoplus.nl/blog/magazine/ui ... -hoekstra/
Gebruikersavatar
lifeliner
35 kW
Berichten: 14
Lid geworden op: di 19 feb, 2013 7:55
Locatie: Alkmaar

Re: Helmcamera

Bericht door lifeliner »

best leuk die camera... beetje druk met effecten en overgangen in de film, :-D maar verder een goede kwaliteit van de film.. Zelf zit ik ook te denken om een camera vast in de cockpit te monteren... Alleen nog de twijfel over merk en type...

Koos
Met logica kom je van A naar B, met fantasie overal
peter575
72 kW
Berichten: 92
Lid geworden op: do 16 okt, 2008 8:28

Re: Helmcamera

Bericht door peter575 »

Ik heb een harde schijf met 2 bullit cams gemonteerd op de motor. Ik gebruik het alleen niet zoveel, ondanks dat ik het gewoon kan bedienen met een afstandsbediening tijdens het rijden.
Als ik dan een filmpje heb gemaakt dan haal ik het weer niet direct van de harde schijf af en van bewerken komt het al helemaal niet helaas.......
Ik vroeg me toevallig vorige week af of ik het niet beter kon verkopen omdat ik het zo weinig gebruik.
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: Helmcamera

Bericht door Charleyr »

Ik heb 2 camera's gemonteerd, die ik "synchroon" kan opstarten.
Ik ga denk ik morgen de rit proberen te filmen
DSC00088 (Small).JPG
Bijlagen
DSC00057.JPG
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Gebruikersavatar
Biggs
105,2 kW
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 23:28
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Helmcamera

Bericht door Biggs »

Mooi spul. Neem je het ook mee tijdens het Hemelvaartsweekend? Kunnen we wellicht beelden gaan combineren. Welk bewerkingsprogramma gebruik jij voor montage films?
Mannen blijven jongens, alleen het speelgoed wordt duurder!

Trots om in Motoplus "Mijn Trots" te staan: http://www.motoplus.nl/blog/magazine/ui ... -hoekstra/
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: Helmcamera

Bericht door Charleyr »

Biggs schreef:Mooi spul. Neem je het ook mee tijdens het Hemelvaartsweekend? Kunnen we wellicht beelden gaan combineren. Welk bewerkingsprogramma gebruik jij voor montage films?
Hoi Ronald,

met Hemelvaart gaan de camera's mee (ze gaan wel uit in de slaapkamer hoor :-D :-D :-D :-D :-D ).
Het is fijn als wij de gemaakte beelden kunnen combineren, omdat het bijna onmogelijk is om tijdens het rijden de hele kolonne te filmen.
Wat wel leuk is b.v, als je de route kent dat je iets vooruit gaat rijden en dan ergens de groep opwacht en deze filmt tijdens het voorbij rijden.
Ik heb ook wel eens een groep ingehaald en liet mij vervolgens inhalen zodat ik tijdens het inhalen aan het filmen ben.
Dit gaat wel wat discipline vergen van jezelf en de mede motor rijders, en misschien maar even in overleg met de toer commissie gaan, of dit wenselijk is en of het veilig kan gebeuren.
(Misschien wel een bordje op de motor met 'reportage", een afwijkende kleur vest (oranje?) o.i.d. er op.
ik ben zelf ongeveer vanaf vorig jaar Mei begonnen met filmen, eerst met een groep van 3 en vervolgens een groep van ongeveer 14 motoren.
Ik had als voordeel dat iedereen mij kende en wist dat ik onderweg wat shoots ging maken, dus hield men daar ook rekening mee.
Afijn, misschien maar eerst eens lekker over gaan bomen, want het filmen doe ik natuurlijk wel voor mijzelf, want voor mij is het leuk om thuis iets te kunnen laten zien van een rit.
Het editen van een film kan met zoveel programma's en vaak erg professioneel, maar daar heb ik momenteel weinig tijd voor en je moet voor jezelf maar bepalen of je een "spielberg" film wilt composeren of "just an impression".
Dit zal namelijk een criteria zijn voor het gebruik en toepassing van de software en of het een gebruiksvriendelijke interface heeft.

Vooralsnog kies ik zelf voor gebruiksvriendelijk en een korte inlees curve van de materie.
t.z.t zie ik wel of de hobby, misschien wat professioneler moet of dat het gewoon een hobby moet blijven.

Dus voorlopig gebruik ik het volgende.

PC: AVS Video Editor (zeer gebruiksvriendelijk, bevat veel special effects etc en makkelijk (slepen, pip) , niet helemaal gratis
http://www.avs4you.com/nl/AVS-Video-Edi ... tAodFlcAmw

Ipad: Imovie of Pinnacle Studio (beiden betaald)
Android Tablet: Ben ik nog mee bezig

Voorlopig laat ik het maar even zo, wij spreken elkaar ongetwijfeld in een van de komende ritten (18-5?)

Grtz,
Charley
Laatst gewijzigd door Charleyr op ma 28 apr, 2014 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Gert Roelofs
105,2 kW
Berichten: 248
Lid geworden op: wo 05 aug, 2009 19:21
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Helmcamera

Bericht door Gert Roelofs »

Hallo Charley,

Op YouTube staan al enkele filmpjes van onze club. Zoek maar eens onder AFCN, Fazer, Fazerclub, FZ1, FZ6, FZ8, Dolomieten, Ardennen, Zwarte Woud. Dan zie je al een paar filmpjes die door onze leden van een toertocht gemaakt zijn. Ik neem zelf ook een actiecamera en een gewone camera mee om te filmen. Dan zijn we al met z'n drieën die een camera bij zich hebben en wie weet zijn er nog wel meer die een camera meenemen. Dan kunnen de filmpjes mooi bij elkaar gemonteerd en bewerkt worden in 1 filmpje.
Voor de IPad zijn trouwens best behoorlijke gratis videobewerkingsprogramma's te krijgen, zoals IMovie, Pinnacle Studio en waarschijnlijk nog wel meer en voor Windows het programma Windows Live Movie Maker en het gratis semi-professionele programma Lightworks. Ze werken allemaal goed en zijn ook eenvoudig in het gebruik.(Lightworks is iets complexer in gebruik maar is ook duidelijk professioneler en kwalitatief op hoger niveau) We zien elkaar wel in Duitsland en dan kunnen we o.a. ook bijpraten over filmen, editen en dergelijke dingen.

Groetjes
Gert :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7:
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: Helmcamera

Bericht door Charleyr »

Gert Roelofs schreef:Hallo Charley,

Op YouTube staan al enkele filmpjes van onze club. Zoek maar eens onder AFCN, Fazer, Fazerclub, FZ1, FZ6, FZ8, Dolomieten, Ardennen, Zwarte Woud. Dan zie je al een paar filmpjes die door onze leden van een toertocht gemaakt zijn. Ik neem zelf ook een actiecamera en een gewone camera mee om te filmen. Dan zijn we al met z'n drieën die een camera bij zich hebben en wie weet zijn er nog wel meer die een camera meenemen. Dan kunnen de filmpjes mooi bij elkaar gemonteerd en bewerkt worden in 1 filmpje.
Voor de IPad zijn trouwens best behoorlijke gratis videobewerkingsprogramma's te krijgen, zoals IMovie, Pinnacle Studio en waarschijnlijk nog wel meer en voor Windows het programma Windows Live Movie Maker en het gratis semi-professionele programma Lightworks. Ze werken allemaal goed en zijn ook eenvoudig in het gebruik.(Lightworks is iets complexer in gebruik maar is ook duidelijk professioneler en kwalitatief op hoger niveau) We zien elkaar wel in Duitsland en dan kunnen we o.a. ook bijpraten over filmen, editen en dergelijke dingen.

Groetjes
Gert :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7:
Bedankt voor de mooie tip Gert ik ben het nu maar even aan het downloaden :enjoy:
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Gebruikersavatar
Biggs
105,2 kW
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 23:28
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Helmcamera

Bericht door Biggs »

Leuk om te lezen dat jij dit weekend ook mee gaat Gert, was mij (sorry) nog niet in de lijst opgevallen. Spreken we elkaar eens persoonlijk, leuk. :-D

@Charley: ik hou het wel bij motorrijden :enjoy: en het filmen is voor mij een bijkomstigheid tijdens het rijden. Het op de groep voorrijden ed laat ik aan jouw over, maar hou ik zeker niet tegen. Lijkt mij eens leuk om mijzelf voorbij te zien komen.

Grtn,

Ronald
Mannen blijven jongens, alleen het speelgoed wordt duurder!

Trots om in Motoplus "Mijn Trots" te staan: http://www.motoplus.nl/blog/magazine/ui ... -hoekstra/
Gert Roelofs
105,2 kW
Berichten: 248
Lid geworden op: wo 05 aug, 2009 19:21
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Helmcamera

Bericht door Gert Roelofs »

Hallo Ronald en Charley,

Ik verheug me ook op het Hemelvaartweekend. Lekker eindje toeren, gezellig babbelen en een drankje op zijn tijd, wat wil je nog meer. Lijkt me ook leuk als ik zelf ook een keer met mijn motor rijdend op de film sta. Als we de lunchstop op de 2e dag toertocht hebben, zijn wij op de Wilhelmshohe bij Kassel. Vandaar heb je een prachtig uitzicht over Kassel en ik kan iedereen aanbevelen daar foto's te maken en eventueel te filmen als dat mogelijk is. Het is de moeite waard.
Ik denk gezien de samenstelling en grootte van de groep dat we dat weekend niet snel zullen vergeten en een leuke tijd met elkaar zullen hebben. Nu het weer nog en dan kan het helemaal niet meer stuk.
Ik zie je over 3 weken of mogelijk al eerder met een dagtocht.

Groetjes
Gert :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7:
Gebruikersavatar
Biggs
105,2 kW
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 23:28
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Helmcamera

Bericht door Biggs »

Tot dan Gert, het wordt zeker een mooi weekend. Hoop dat het weer net zo is. :enjoy:

Vraag: is er iemand die filmen bewerkt / monteert op een Imac? Welk type heb je dan en welke toepassingen gebruik je? Ik vraag dit omdat ik via werk vrouw aan een Imac kan komen, is paar jaar oud, maar wel met nieuwste software / updates. Waar moet ik aan denken? :dontknow:
Mannen blijven jongens, alleen het speelgoed wordt duurder!

Trots om in Motoplus "Mijn Trots" te staan: http://www.motoplus.nl/blog/magazine/ui ... -hoekstra/
Plaats reactie