Osco Kettingsmeersysteem

wie heeft er leuke, makkelijke, gekke accessoires gezien of gekocht
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GotFazeD
72 kW
Berichten: 81
Lid geworden op: di 12 apr, 2011 20:10

Osco Kettingsmeersysteem

Bericht door GotFazeD »

Vandaag wat eerder naar huis.Tijd om de Osco te monteren.

Heb em toch maar op de schetsplaat gemonteerd,zodat ik er makkelijk bij kan.
Afbeelding

Afbeelding

De kunstof leiding is eerst met een föhn warm gemaakt zodat ie makkelijker in de klemmetjes gedrukt kon worden.

Afbeelding
De kunstof klemmetjes heb ik voor de zekerheid met secondenlijm vastgezet.

Morgen maar eens de Forte Red Chain Grease verwijderen en dan maar eens testen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Biggs
105,2 kW
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 23:28
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Osco Kettingsmeersysteem

Bericht door Biggs »

Niet om nu heel sneu te doen, maar ik vind het persoonlijk zeer jammer dat er zoiets in deze vorm op de motor wordt gemonteerd. Het is praktisch, een motor is voertuig, zeker, maar de uitvoering had ik liever gezien in een stijl / uitvoering die bij een motor past. Nu een metalenstipje zo over de enkelbeschermer heen, had ik bv liever in zwart gespoten en aan de achterkan gemonteerd, als dat mogleijk is. Dan iets van een koer over het reservoir heen en dan alles mooi in matzwart, en het valt een stuk minder op. Je mooie rode Yamaha detemeer.

(achterliggende gedachte bij mij is dat ik werkend op een projectafdeling bij een groot bouwbedrijf, altijd rekening moet houden met welstand ed en als de woning is opgeleverd, ieder koper bij de Gamma het meest simpele en niet uitziende hokje kan kopen en in de tuin kan zetten en dan ook nog aan de zichtkant van de woning.

Yamaha doet exact hetzelfde en dan met zijn ontwerp afdeling, kijk maar eens naar de laatste foto hierboven en dan naar de voetsteun van de passagier, een waar kunstwerkje en als je dan ziet wat je soms tegenkomt.... :evil:

Maar, zoals ik al zei, het is maar een mening en zeker niet persoonlijk bedoeld ;-)
Mannen blijven jongens, alleen het speelgoed wordt duurder!

Trots om in Motoplus "Mijn Trots" te staan: http://www.motoplus.nl/blog/magazine/ui ... -hoekstra/
Gebruikersavatar
Robse
105,2 kW
Berichten: 342
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 20:17
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Osco Kettingsmeersysteem

Bericht door Robse »

Zonde! :oops:
Het is echt niet nodig dat het reservoir verticaal dient te staan.
Heb zelf de Osco bij mijn FZS1000 in de lengte richting van het ronde buis frame gemonteerd(frame zo'n beetje boven de uitlaat en onder zadel)
Kan je vertellen dat die plakklemmetjes het niet gaan houden. :sad10:
Heb eens een Osco slang gemonteerd gezien onder de kettingbeschermer.
Slang in klein kokerprofieltje welke vastgekit zat onder c.q. aan de binnenkant van de kettingbeschermer. Errug strak. Wordt zeker mijn volgende manier van bevestigen op mijn nieuwe bike! :enjoy:

Ben dus van mening dat het vast beter kan.
Kijk eens op http://www.pezzeiboyz.nl klik op motoren en vervolgens op mijn blauwe fazer. Daar zie je het reservoir vast wel zitten :salute:
Toen ik die blauwe Fazer zag, ondervond ik het aan den lijve;
het is lastig piessen met een stij....
Gebruikersavatar
Biggs
105,2 kW
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 23:28
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Osco Kettingsmeersysteem

Bericht door Biggs »

@Robse: exact wat ik bedoel, je mag het wel zien, maar dan wel op de juiste manier :thumbup:
Mannen blijven jongens, alleen het speelgoed wordt duurder!

Trots om in Motoplus "Mijn Trots" te staan: http://www.motoplus.nl/blog/magazine/ui ... -hoekstra/
Gebruikersavatar
Robse
105,2 kW
Berichten: 342
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 20:17
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Osco Kettingsmeersysteem

Bericht door Robse »

By the way,
Als je hem dan toch op die schetsplaat wil hebben, waarom bevestig je het beugeltje dan niet achter de plaat ipv aan de voorzijde zoals nu het geval is.

2 boutjes met platte of afgebolde koppen en je hebt een strakker geheel. :hello2:
(blijft je laars ook heel :hello1: )
Toen ik die blauwe Fazer zag, ondervond ik het aan den lijve;
het is lastig piessen met een stij....
Gebruikersavatar
Biggs
105,2 kW
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 23:28
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Osco Kettingsmeersysteem

Bericht door Biggs »

Robse schreef:By the way,
Als je hem dan toch op die schetsplaat wil hebben, waarom bevestig je het beugeltje dan niet achter de plaat ipv aan de voorzijde zoals nu het geval is.

2 boutjes met platte of afgebolde koppen en je hebt een strakker geheel. :hello2:
(blijft je laars ook heel :hello1: )
Wat ik ook al aan gaf, een stuk mooier en, praktischer.
Mannen blijven jongens, alleen het speelgoed wordt duurder!

Trots om in Motoplus "Mijn Trots" te staan: http://www.motoplus.nl/blog/magazine/ui ... -hoekstra/
Gebruikersavatar
GotFazeD
72 kW
Berichten: 81
Lid geworden op: di 12 apr, 2011 20:10

Re: Osco Kettingsmeersysteem

Bericht door GotFazeD »

Robse schreef:By the way,
Als je hem dan toch op die schetsplaat wil hebben, waarom bevestig je het beugeltje dan niet achter de plaat ipv aan de voorzijde zoals nu het geval is.

2 boutjes met platte of afgebolde koppen en je hebt een strakker geheel. :hello2:
(blijft je laars ook heel :hello1: )
Laarzen [-X ? Ik gebruik altijd deze:Afbeelding :-"
beugeltje achter de plaat paste niet vandaar :-$
Plaats reactie