Dualheadlight aanpassing FZ6

wie heeft er leuke, makkelijke, gekke accessoires gezien of gekocht
voeter
25kW
Berichten: 4
Lid geworden op: do 22 okt, 2009 22:27

Re: Dualheadlight aanpassing FZ6

Bericht door voeter »

Hallo Roger,

Het kabeltje vrijdag besteld en maandag ontvangen. Na thuiskomst ben gelijk de schuur in gedoken (17:45). Met een onderbreking van het avondeten en toch nog een kopje koffie kon ik om 20:45 (dus idd 2 uur sleutelen) de motor starten en genieten van die dubbele lamp. (helemaal blij)

Het werken met de tank omhoog vind ik helemaal niks en heb de tank helemaal verwijderd. Dit is toch maar een paar minuten werk en de bereikbaarheid is veel groter.
Het grootste probleem was dat ik met geen mogelijkheid de linker schroef van de accubak los kreeg. Ook de schroef bij het frame niet. Daar het allemaal kunststof is en de bak een beetje gedraaid kon worden is het toch gelukt.
RobPurmerend
25kW
Berichten: 2
Lid geworden op: di 23 mar, 2010 9:03

Re: Dualheadlight aanpassing FZ6

Bericht door RobPurmerend »

Hey allemaal ik weet niet of dit topic nog gebruikt wordt maarja. Ik ben in sinds kort in het begin van een Fz6 '04 waar kan ik zo een stekker krijgen voor mijn 2 koplampen te laten branden ????

Mvg,

Rob
peter575
72 kW
Berichten: 92
Lid geworden op: do 16 okt, 2008 8:28

Re: Dualheadlight aanpassing FZ6

Bericht door peter575 »

Ah.... daar is Rob. Op het motor forum vroeg je er ook al om. Had je een pb'tje gestuurd over dit forum.

Oja, als je gewoon de eerste pagina van dit topic leest, er vervolgens een pb'tje uitjast dan heb je binnen een paar dagen zo'n kabel thuis liggen.

Groet,

Peter
BasFZ6
35 kW
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 22 mar, 2010 11:39

Re: Dualheadlight aanpassing FZ6

Bericht door BasFZ6 »

Dat heb ik ook geprobeerd, via mail en pm, maar zwarte fazer lijkt niet meer aktief :(
Ik vroeg me af welke winkel's z'n soort connector verkopen voor in de koplamp aansluiting, want ik ga voor het eenvoudige doorlussen van de kabel.
Ik heb dus een enkele koperkleurige nodig, zie plaatje:

Afbeelding

Hier in de buurt voorlopig niks gevonden :(
Gebruikersavatar
J@
105,2 kW
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 6:48
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Dualheadlight aanpassing FZ6

Bericht door J@ »

Doorlussen kan gewoon met een draadje er tussen steken: dat werkt bij mijn FZ6 al meer dan 100.000 km uitstekend en trouwens bij de vorige FZ6 èn de FZS600's ook :-D
vr. gr., J@.
BasFZ6
35 kW
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 22 mar, 2010 11:39

Re: Dualheadlight aanpassing FZ6

Bericht door BasFZ6 »

Ik heb gisteravond z'n connector setje gevonden via ebay. Van het weekend maar even netjes solderen :)
grolleke
25kW
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 10 mar, 2010 15:46
Locatie: almere

Re: Dualheadlight aanpassing FZ6

Bericht door grolleke »

Even voor degenen die denken ilegaal bezig te zijn :-k .
Mijn Fazer 1000 van 2003 is vorig jaar geinporteerd en is RDW gekeurd voor een Nederlands kenteken.
Deze heeft ook beiden dimlichten continu branden :sign7: :sign7: . Zelfs het grootlicht werkt op beide kanten :sign7: :sign7: .
Als het wettelijk verboden zou zijn had ik geen kenteken gehad.

Dus Lekker doorverbinden :thumbup:
RobPurmerend
25kW
Berichten: 2
Lid geworden op: di 23 mar, 2010 9:03

Re: Dualheadlight aanpassing FZ6

Bericht door RobPurmerend »

Hey allemaal bedankt voor de informatie moet nu alleen effe zoeken waar ik zo een stekker+kabel kan kopen??? weet iemand dit?
FAZERDRIVER
35 kW
Berichten: 10
Lid geworden op: za 12 apr, 2008 13:55
Locatie: Vlaardingen

Re: Dualheadlight aanpassing FZ6

Bericht door FAZERDRIVER »

BasFZ6 schreef:Ik heb gisteravond z'n connector setje gevonden via ebay. Van het weekend maar even netjes solderen :)

Kan je ons ook een linkje geven?
Kunnen wij ook 1 gaan bestellen.

Alvast bedankt,
Marcel
Wat is het toch fijn om een Fazer vriend te zijn.
BasFZ6
35 kW
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 22 mar, 2010 11:39

Re: Dualheadlight aanpassing FZ6

Bericht door BasFZ6 »

De link werkt niet meer, maar als je zoekt op H4 connector moet je wat kunnen vinden. Als je alleen het koperkleurige connectortje nodig hebt, dan kan ik je eventueel ook helpen. Ik ga er namelijk maar eentje gebruiken om hem in de bestaande connector erbij te duwen.
Gebruikersavatar
moosje
35 kW
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 01 jun, 2009 15:41
Locatie: Rosmalen

Re: Dualheadlight aanpassing FZ6

Bericht door moosje »

J@ schreef:Doorlussen kan gewoon met een draadje er tussen steken: dat werkt bij mijn FZ6 al meer dan 100.000 km uitstekend en trouwens bij de vorige FZ6 èn de FZS600's ook :-D


Ik wil dit ook doen maar moet ik dan allebij de draadjes doorlussen of maar 1
Gebruikersavatar
J@
105,2 kW
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 6:48
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Dualheadlight aanpassing FZ6

Bericht door J@ »

1
vr. gr., J@.
Gebruikersavatar
moosje
35 kW
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 01 jun, 2009 15:41
Locatie: Rosmalen

Re: Dualheadlight aanpassing FZ6

Bericht door moosje »

J@ schreef:1
Bedankt
Heb dit dan ook gedaan en hij brand. Maar het lijkt wel of hij op grootlicht blijft branden.
Als ik dan even op de grootlichtschakelaar druk blijft hij hetzelfde branden
Gebruikersavatar
J@
105,2 kW
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 6:48
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Dualheadlight aanpassing FZ6

Bericht door J@ »

moosje schreef:Maar het lijkt wel of hij op grootlicht blijft branden.
Als ik dan even op de grootlichtschakelaar druk blijft hij hetzelfde branden
Dat klopt bijna: je hebt hiermee de dimlichtdraad in de linkerlamp geactiveerd.
Er zitten twee lichtdraden in de linkerlamp, de dimlichtdraad èn de grootlichtdraad.
Als er in een normale schakeling via een relais wordt gewerkt wordt bij het activeren van je grootlicht (via schakelaar of lichtclaxon) de dimlichtdraad uitgeschakeld en grootlichtdraad aan.
Bij de huidige schakeling blijft de dimlichtdraad echter branden en dan branden er dus twee draden in één lampebolletje: dat kan gedurende enkele seconden geen kwaad, maar bij langduriger gebruik van grootlicht kan er oververhitting in die lamp ontstaan. Ik gebruik mijn grootlicht slechts incidenteel en ben me bewust van het bijverschijnsel, maar neem dat nadeel voor lief.
Vind je dit bezwaarlijk; dan moet je het "draadje" met de handleiding over het bijschakelen van de tweede lamp grondig doornemen en die schakeling toepassen.
vr. gr., J@.
Gebruikersavatar
zwartefazer
50 kW
Berichten: 45
Lid geworden op: di 17 jun, 2008 23:35
Locatie: Bilthoven

Re: Dualheadlight aanpassing FZ6

Bericht door zwartefazer »

Tja.... :oops: "zwartefazer" nickname moet eigenlijk omgedoopt worden tot zwartegixxer... dus vandaar dat ik al even niet niet meer op het forum ben geweest. (alhoewel de nieuw fz8 ook erg prettig oogt!!!)

De link heb ik opnieuw geupload en zou weer even te downloaden moeten zijn.
https://rcpt.yousendit.com/976502181/fb ... 8f90450459

Ik heb nog wat connectoren over voor liefhebbers...
Plaats reactie