Dualheadlight aanpassing FZ6
-
- 35 kW
- Berichten: 24
- Lid geworden op: zo 07 jun, 2009 15:12
- Locatie: Veenendaal
Re: Dualheadlight aanpassing FZ6
Nee, je bent niet onduidelijk.
Je hebt nu een kabeltje, alleen hiervoor al 97000 met een directe doorverbinding rond gereden.......
ik heb eerst overwogen om een doorverbinding te maken van de ene naar de andere koplamp om zo beide lampen aan het branden te krijgen.
Echter vind ik dit (met kabeltje uit de stekker) een nettere oplossing.
Mijn excuus voor de verwarring.
Groet
Je hebt nu een kabeltje, alleen hiervoor al 97000 met een directe doorverbinding rond gereden.......
ik heb eerst overwogen om een doorverbinding te maken van de ene naar de andere koplamp om zo beide lampen aan het branden te krijgen.
Echter vind ik dit (met kabeltje uit de stekker) een nettere oplossing.
Mijn excuus voor de verwarring.
Groet
Mijn beroep is zo geheim, dat ik zelf niet weet wat ik doe...
- J@
- 105,2 kW
- Berichten: 1843
- Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 6:48
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: Dualheadlight aanpassing FZ6
vind ik ook, maar ik vond het teveel gepruts omdat er geen bruikbare stekkertjes te vinden waren.Herintreder schreef:Echter vind ik dit (met kabeltje uit de stekker) een nettere oplossing.
nu met een kant en klaar kabeltje met passende stekkertjes is het een kwestie van een uurtje klussen.
vr. gr., J@.
Re: Dualheadlight aanpassing FZ6
Heb het kabeltje al enige weken binnen, maar met het minder goede weer van afgelopen zaterdag er opgezet.
Ik had de verlichting door laten verbinden, maar heb het dus nu op de officiele manier gedaan.
Handleiding werkt prima en het zat er redelijk snel op.
nog een vraagje: Klopt het dat je op deze manier maar 1 groot licht hebt, of moet je er dan een ander pitje in zetten?
groet
Ik had de verlichting door laten verbinden, maar heb het dus nu op de officiele manier gedaan.
Handleiding werkt prima en het zat er redelijk snel op.
nog een vraagje: Klopt het dat je op deze manier maar 1 groot licht hebt, of moet je er dan een ander pitje in zetten?
groet
- zwartefazer
- 50 kW
- Berichten: 45
- Lid geworden op: di 17 jun, 2008 23:35
- Locatie: Bilthoven
Re: Dualheadlight aanpassing FZ6
Mooi dat het gelukt is. Ik heb ondertussen weer nieuwe connectoren binnen dus kom maar op!!! :D
Het klopt dat je maar 1 grootlicht houdt. Het gaat puur om het extra dimlicht.
gr.,
roger
Het klopt dat je maar 1 grootlicht houdt. Het gaat puur om het extra dimlicht.
gr.,
roger
Re: Dualheadlight aanpassing FZ6
Hoi Roger,
Het is gisteren allemaal gelukt. Voor mijn 2005 Fazer heb ik 2x3 inbusjes moeten losdraaien om de kuipdelen er af te halen. (Wel een gepriegel om deze kappen er netjes tussenuit en er weer op te zetten.)
Handleiding was verder duidelijk, de airbox verwijderen gaat inderdaad met 4 inbusjes aan de onderkant. Uit ervaring kan ik melden dat het geen zin heeft om de airbox open te schroeven, om te kijken of daar de inbusjes zitten, die zitten er niet .
Het is mij gelukt om de airbox van de inlaten los te draaien, en alleen de slang aan de voorkant (rechts) los te halen. Sensor en 3 slangen aan de achterkant bleven zitten. Nu kan de airbox met beleid naar achter gedrukt worden, en ook de accubak kan een stukje naar achteren. Nu is het wat grabbelen naar de stekker maar deze lag bij mij onder de rubberen hoes helemaal tegen de voorkant van het frame aan.
Draadje er in, doorvoeren en in de koplamp stekker klikken is inderdaad zo gepiept. Ik kreeg alleen de stekker van deze unit niet los, maar ook deze connector is eenvoudig open te wippen als hij nog aan de lamp vast zit.
Verder een algemene tip: Het is handig als je tank nagenoeg leeg is, dan weegt hij minder zodat het makkelijk omhoog te klappen is.
Nu hoef ik alleen nog mijn klok opnieuw in te stellen
Bedankt voor de goede service en handleiding!
Het is gisteren allemaal gelukt. Voor mijn 2005 Fazer heb ik 2x3 inbusjes moeten losdraaien om de kuipdelen er af te halen. (Wel een gepriegel om deze kappen er netjes tussenuit en er weer op te zetten.)
Handleiding was verder duidelijk, de airbox verwijderen gaat inderdaad met 4 inbusjes aan de onderkant. Uit ervaring kan ik melden dat het geen zin heeft om de airbox open te schroeven, om te kijken of daar de inbusjes zitten, die zitten er niet .
Het is mij gelukt om de airbox van de inlaten los te draaien, en alleen de slang aan de voorkant (rechts) los te halen. Sensor en 3 slangen aan de achterkant bleven zitten. Nu kan de airbox met beleid naar achter gedrukt worden, en ook de accubak kan een stukje naar achteren. Nu is het wat grabbelen naar de stekker maar deze lag bij mij onder de rubberen hoes helemaal tegen de voorkant van het frame aan.
Draadje er in, doorvoeren en in de koplamp stekker klikken is inderdaad zo gepiept. Ik kreeg alleen de stekker van deze unit niet los, maar ook deze connector is eenvoudig open te wippen als hij nog aan de lamp vast zit.
Verder een algemene tip: Het is handig als je tank nagenoeg leeg is, dan weegt hij minder zodat het makkelijk omhoog te klappen is.
Nu hoef ik alleen nog mijn klok opnieuw in te stellen
Bedankt voor de goede service en handleiding!
Re: Dualheadlight aanpassing FZ6
Heb het kabeltje ook gemonteerd.
Ziet er veel beter uit zo.
Wat is de reden dat het niet standaard op de fiets zit ?
Heeft het misschien met de Nederlandse regelgeving te maken?
Kan je er een prent voor krijgen ?
Omdat alle aansluitingen er al zitten ,kan ik er uit opmaken dat yamaha het er wel standaard in wilde stoppen.
HOE ZIT DAT :
Ziet er veel beter uit zo.
Wat is de reden dat het niet standaard op de fiets zit ?
Heeft het misschien met de Nederlandse regelgeving te maken?
Kan je er een prent voor krijgen ?
Omdat alle aansluitingen er al zitten ,kan ik er uit opmaken dat yamaha het er wel standaard in wilde stoppen.
HOE ZIT DAT :
Honda Shadow 750 ace - Honda Deauville NT650V - Yamaha FZ6 S2 Fazer
Re: Dualheadlight aanpassing FZ6
En ehhhhhh waarom dan nietJ@ schreef:simpel en stom: 't mag niet van de Nederlandse wet :(
Honda Shadow 750 ace - Honda Deauville NT650V - Yamaha FZ6 S2 Fazer
- J@
- 105,2 kW
- Berichten: 1843
- Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 6:48
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: Dualheadlight aanpassing FZ6
voorzover mij bekend zou het op een auto kunnen lijken die dichterbij is dan de betreffende motorfiets daadwerkelijk is.
Het schijnt zo te zijn dat er een bepaalde minimale afstand moet zijn tussen de twee lampen om die suggestie niet te wekken ...
Ik weet zo niet uit m'n hoofd hoe groot die afstand moet zijn (mogelijk eens nazoeken in de wet ??? )
Het schijnt zo te zijn dat er een bepaalde minimale afstand moet zijn tussen de twee lampen om die suggestie niet te wekken ...
Ik weet zo niet uit m'n hoofd hoe groot die afstand moet zijn (mogelijk eens nazoeken in de wet ??? )
vr. gr., J@.
- FZ6Fazer/blacky
- 105,2 kW
- Berichten: 171
- Lid geworden op: di 24 mei, 2005 20:35
- Locatie: Pijnacker-Nootdorp
Re: Dualheadlight aanpassing FZ6
J@ schreef:voorzover mij bekend zou het op een auto kunnen lijken die dichterbij is dan de betreffende motorfiets daadwerkelijk is.
Het schijnt zo te zijn dat er een bepaalde minimale afstand moet zijn tussen de twee lampen om die suggestie niet te wekken ...
Ik weet zo niet uit m'n hoofd hoe groot die afstand moet zijn (mogelijk eens nazoeken in de wet ??? )
Als ik onderstaand goed lees dan zou het gewoon mogen dat ze beide branden
Jan
Wat zegt de Nederlandse wet over de koplamp(en) van een motorfiets? De volgende artikelen komen uit het Voertuigreglement, hoofdstuk 5, afdeling 4, §10: Verlichting, lichtsignalen en retroreflecterende voorzieningen:
Artikel 5.4.51
1. Motorfietsen moeten zijn voorzien van:
a. een of twee grote lichten;
b. een of twee dimlichten;
c. twee richtingaanwijzers aan de voorzijde en twee richtingaanwijzers aan de achterzijde van de motorfiets indien de motorfiets in gebruik is genomen na 31 december 1996; het licht van de richtingaanwijzers van motorfietsen in gebruik genomen na 30 juni 1967 moet knipperen;
d. een of twee stadslichten indien het voertuig na 31 oktober 1997 in gebruik is genomen;
Artikel 5.4.53
1. De grote lichten, dimlichten en stadslichten mogen niet anders dan wit of geel stralen.
Artikel 5.4.64
1. Motorfietsen mogen, met uitzondering van groot licht, niet zijn voorzien van verblindende verlichting.
2. Motorfietsen mogen, met uitzondering van de richtingaanwijzers en de waarschuwingsknipperlichten, niet zijn voorzien van knipperende verlichting.
- J@
- 105,2 kW
- Berichten: 1843
- Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 6:48
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: Dualheadlight aanpassing FZ6
Overtuig de RDW er maar van: die bepaalt de type-goedkeuring.
Zolang die geen goedkeuring geeft voor twee dimlichten blijven de fabrikanten de NL-versie met één dimlicht leveren.
In de wet vind je ook de manier van richten niet terug, maar tòch zijn daar regels voor.. kijk maar naar de regels voor het afplakken van je koplamp(en) op een voorgeschreven manier als je naar een linksrijdend land gaat.
Zolang die geen goedkeuring geeft voor twee dimlichten blijven de fabrikanten de NL-versie met één dimlicht leveren.
In de wet vind je ook de manier van richten niet terug, maar tòch zijn daar regels voor.. kijk maar naar de regels voor het afplakken van je koplamp(en) op een voorgeschreven manier als je naar een linksrijdend land gaat.
vr. gr., J@.
Re: Dualheadlight aanpassing FZ6
Tja mmmmmm
Honda Shadow 750 ace - Honda Deauville NT650V - Yamaha FZ6 S2 Fazer
Re: Dualheadlight aanpassing FZ6
Hallo :)
Ik heb een ouder model Fazer, uit 2000. Zoiets:
Werkt deze dual headlight aanpassing daarvoor ook?
Ik heb een ouder model Fazer, uit 2000. Zoiets:
Werkt deze dual headlight aanpassing daarvoor ook?
- zwartefazer
- 50 kW
- Berichten: 45
- Lid geworden op: di 17 jun, 2008 23:35
- Locatie: Bilthoven
Re: Dualheadlight aanpassing FZ6
Hoi Marco, ik heb geen idee of de kabel ook op dit type fazer past. Zit er al een duplolamp in de grootlichtkant? Ik denk eigenlijk dat je zelf aan de knutsel moet want het zou wel heel erg toevallig zijn als de 2 connectoren identiek zijn aan de connector op de fz6. Mss heb je een elektrisch schema en een foto van de koplamp connector, dan wil ik er wel eens naar kijken?
Re: Dualheadlight aanpassing FZ6
Zo... Vandaag ook maar eens aan het knutselen geweest met zo'n kabeltje van zwartefazer.
Het werkt echt super!
Duidelijke handleiding. Sommige schroefjes wilde niet helemaal lekker, waardoor de ingreep langer duurder.
Maar uiteindelijk gaat het om het resultaat
Kwam er trouwens achter dat mijn fazer al het een en ander aan extra draden achter de plastic kappen had zitten.
Maar zal daar een nieuw topic voor openen, want ben wel benieuwd waar die draden goed voor zijn
Nog bedankt voor de snelle levering van het kabeltje zwartefazer. :D
Het werkt echt super!
Duidelijke handleiding. Sommige schroefjes wilde niet helemaal lekker, waardoor de ingreep langer duurder.
Maar uiteindelijk gaat het om het resultaat
Kwam er trouwens achter dat mijn fazer al het een en ander aan extra draden achter de plastic kappen had zitten.
Maar zal daar een nieuw topic voor openen, want ben wel benieuwd waar die draden goed voor zijn
Nog bedankt voor de snelle levering van het kabeltje zwartefazer. :D