Vraag over crashprotector/crashpads en uitlaat (FZ6S bj2004)

wie heeft er leuke, makkelijke, gekke accessoires gezien of gekocht
Plaats reactie
denhaas
35 kW
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 19 okt, 2007 14:25

Vraag over crashprotector/crashpads en uitlaat (FZ6S bj2004)

Bericht door denhaas »

Hallo,

Ik ben op zoek naar een paar geschikte crashprotectors/crashpads voor mijn fazer (fz6s bj:2004)
Heb er echter zelf niet veel verstand van dus de vraag of er hier iemand ervaring heeft met deze dingen? Tevens ben ik er ook over aan het denken een andere uitlaat te monteren, heeft hier iemand nog tips voor? Welke uitermate geschikt zijn en welke misschien helemaal niet en waar ik op moet letten? Misschien zelfs tips over waar ik deze zaken het best kan kopen?
Alle informatie is welkom!
Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Stefan
Gebruikersavatar
J@
105,2 kW
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 6:48
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Vraag over crashprotector/crashpads en uitlaat (FZ6S bj2004)

Bericht door J@ »

Stefan den Haas schreef:Ik ben op zoek naar een paar geschikte crashprotectors/crashpads voor mijn fazer (fz6s bj:2004)
Heb er echter zelf niet veel verstand van dus de vraag of er hier iemand ervaring heeft met deze dingen?
Tja, wat is minder of beter ? 'k Denk dat dat per merk niet zo vreselijk veel uitmaakt.
Ik heb een setje van Bike Design op m'n FZ6 zitten.

De bescherming is ook nog eens afhankelijk van de situatie:
-- met mijn vorige FZ6 schoof ik langs de zijkant van de auto: het crashpad deukte de achterste zijdeur in en kwam toen de achterkant van de voorste deur tegen met als gevolg dat ie een harde klap kreeg, krom stond en een scheur in het blok veroorzaakte en het frame krom trok: FZ6 totalloss
-- dit jaar in januari heb ik een schuivertje gemaakt op een binnenweg in Brabant: crashpad ving de aanraking met de grond (wegrand en berm bij opdooi) op en de schade bleef beperkt tot een krom rempedaal: die heb ik rechtgebogen en daar rijd ik nog steeds mee; vervangen is niet nodig.

Konklusie: bij een schuiver zal een crashpad de schade behoorlijk beperken, maar als ie ergens achter blijft haken is de schade des te groter.
vr. gr., J@.
JB
105,2 kW
Berichten: 954
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 14:53

Re: Vraag over crashprotector/crashpads en uitlaat (FZ6S bj2004)

Bericht door JB »

Da's de makke met crashpads of welke andere beveiliging ook. Ook crashpads maken je fiets niet kogelvrij. Als er meer kracht op komt dan ze aan kunnen, kunnen ze op hun beurt ook vervolgschade geven.
Maar ik ken ook mensen die geen gordels dragen omdat ze één keer een verhaal hebben gehoord dat iemand zo'n ding niet los kreeg en verdronk. 9 van de 10 keer kunnen ze je leven redden, een enkele keer heb je gewoon pech.
Dat geldt ook voor die crashpads, veel ongelukken zijn schuivers en dan kan zo'n ding een hoop schade voorkomen. Een enkele keer kost het je je frame, al is dan de vraag of je ook zonder die dingen geen zware schade had gehad.....

Ik heb nu al een paar keer voordeel gehad van die dingen bij kleine schuivertjes en een enkele grote.

Let wel op dat je ze neemt met een goede bevestiging aan de fiets/frame, liefst op 2 of meer punten. Bij een alu frame zal dat overigens meestal maar op één punt zijn.
Gebruikersavatar
J@
105,2 kW
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 6:48
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Vraag over crashprotector/crashpads en uitlaat (FZ6S bj2004)

Bericht door J@ »

't Was ook niet mijn bedoeling ze af te raden; ik heb ná de genoemde crash weer een nieuwe FZ6 gekocht en die ook weer direkt voorzien van hetzelfde type crashpads. Ik denk, net als jij, dat de voordelen groter zijn dan de nadelen.

Bovendien kunnen ze op een lange of vervelende rit òf in een balorige bui ook nog als highway-steps worden gebruikt. :roll:
vr. gr., J@.
JB
105,2 kW
Berichten: 954
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 14:53

Re: Vraag over crashprotector/crashpads en uitlaat (FZ6S bj2004)

Bericht door JB »

J@ schreef:'t Was ook niet mijn bedoeling ze af te raden; ik heb ná de genoemde crash weer een nieuwe FZ6 gekocht en die ook weer direkt voorzien van hetzelfde type crashpads. Ik denk, net als jij, dat de voordelen groter zijn dan de nadelen.
Bovendien kunnen ze op een lange of vervelende rit òf in een balorige bui ook nog als highway-steps worden gebruikt. :roll:
Was me wel duidelijk, maar ik wilde nog ff wat verduidelijken.
Plaats reactie