Hey hallo mede-Fazers....
Onlangs in het bezit van een Fazer 1000 en naar volle tevredenheid natuurlijk.....
Echter heeft iemand voor mij de instellingen voor de vering. Ik ben 100 kg en ben geen SUPER sportieve rijder..... nog niet altans hi hi hi.
Graag de veervoorspanning (V+A) en demping instelling (V+A) voor ingaande en uitgaande demping. Ik heb reeds waarden gevonden op een Engelse site (veervoorspanning V+A op maximaal) en de dempings instellingen (aantal klikken uit draaien vanuit maximaal / vanuit helemaal dicht) op 2 a 3 klikken uit. Dus met veel ingaande en uitgaande demping. Nau ik kan je zeggen dat mijn vullingen eruit rammelden op klinker weggetje ... hi hi hi.
Mijn idee is dat de veervoorspanning niet op MAX moet en dat ook de demping ietwat milder moet maar heeft iemand een globale instelling voor mij dat ik dan als uitgangs punt kan gaan nemen. Vervolgens van daaruit fine-tunen naar mijn eigen smaak...........
Ik hoop op jullie reacties
B.v.dankvoor
Gr Arjan
Fazer 1000: afstellen vering (waardes .... svp)
- Foggy
- 105,2 kW
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:16
- Locatie: Spijkenisse
- Contacteer:
Re: Fazer 1000: afstellen vering (waardes .... svp)
mmm.... kan een eindeloze babbel worden denk ik.atk schreef:Hey hallo mede-Fazers....
Onlangs in het bezit van een Fazer 1000 en naar volle tevredenheid natuurlijk.....
Echter heeft iemand voor mij de instellingen voor de vering. Ik ben 100 kg en ben geen SUPER sportieve rijder..... nog niet altans hi hi hi.
Graag de veervoorspanning (V+A) en demping instelling (V+A) voor ingaande en uitgaande demping. Ik heb reeds waarden gevonden op een Engelse site (veervoorspanning V+A op maximaal) en de dempings instellingen (aantal klikken uit draaien vanuit maximaal / vanuit helemaal dicht) op 2 a 3 klikken uit. Dus met veel ingaande en uitgaande demping. Nau ik kan je zeggen dat mijn vullingen eruit rammelden op klinker weggetje ... hi hi hi.
Mijn idee is dat de veervoorspanning niet op MAX moet en dat ook de demping ietwat milder moet maar heeft iemand een globale instelling voor mij dat ik dan als uitgangs punt kan gaan nemen. Vervolgens van daaruit fine-tunen naar mijn eigen smaak...........
Ik hoop op jullie reacties
B.v.dankvoor
Gr Arjan
Zet de hele boel op zijn slapst of sterkst en dan rijden en onder het rijden leffe stoppen en het nodige bijstellen dacht ik zo.
Wel op het zelfde trajekt natuurlijk.
Stopwatch erbij en de snelste tijd is de goeie afstelling voor jou.
Tenminste als je voor die tijd nog niet de sloot bent ingedoken....of erger een boom hebt beschadigd. :D :D
We gaan te langzaam waar het hard kan..we gaan te hard waar het langzaam moet.