sbk-stuur

wie heeft er leuke, makkelijke, gekke accessoires gezien of gekocht
Plaats reactie
fazer-2001
35 kW
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 19 sep, 2007 22:11

sbk-stuur

Bericht door fazer-2001 »

Hallo, afgelopen zomer stelde ik een vraag over dempers bij een fazer uit 2001. Inmiddels heb ik een shark slip-on gekocht en die maakt een fijn geluidje :)
Maar daar blijft het, als het goed is, niet bij. Ik ben van plan een sbk-stuurtje aan te schaffen. Nu zijn er nogal wat mogelijkheden op dat gebied dus graag jullie mening.
Ik wil iets lager zitten, meer voorover.

http://www.mdi-online.nl/webshop/fotopa ... m)&lang=nl (link met maten van verschillende soorten)

Het standaard stuur is 710 mm breed, 90 mm hoog en komt vanaf waar die gemonteerd zit, 160 mm naar je toe (de handvaten)

Bij motoport kreeg ik een zelfde matenlijstje mee als die op de link hierboven. Mij lijkt dat een streetbar of een booster dan het beste is. Het zit hem vooral in hoever het stuur naar je toe komt (maat c), geloof ik.

Ik vraag u wijze raad en ervaringen uit de praktijk!!

alvast bedankt, niek
Gebruikersavatar
jantje beton
105,2 kW
Berichten: 272
Lid geworden op: wo 22 mar, 2006 20:58
Locatie: Antwerpen

Re: sbk-stuur

Bericht door jantje beton »

Hoi
ik heb er bij mij een Booster stuur op staan maar ik ga er juist rechter door zitten, dus ik weet niet of dit wel goed is
als je gewoon iets meer voorover wil zitten zou ik het stuur iets naar beneden buigen en klaar
Als we gaan toeren zal FAZERTJE ons voeren
JB
105,2 kW
Berichten: 954
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 14:53

Re: sbk-stuur

Bericht door JB »

Ik heb destijds op m'n Fazer 6 Renthal Ultralow superbike bars gezet. Je zit inderdaad wat lager en doordat het wat breder is, heb je ook meer stuurcontrole. Mooi afgewerkt stuurtje ook nog, stuk mooier als een SBK, wat gewoon een ijzeren pijp met een kleurtje is.......
Het stuur kan er zo op, je hoeft geen kabels te verlengen oid. Je hebt wél andere stuurgewichtjes nodig, die van Yamaha passen niet op een ander stuur.
Plaats reactie