Richtingaanwijzers

wie heeft er leuke, makkelijke, gekke accessoires gezien of gekocht
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pompol
50 kW
Berichten: 41
Lid geworden op: do 29 nov, 2007 19:30
Contacteer:

Richtingaanwijzers

Bericht door Pompol »

Hoi allemaal, Nou zoals jullie merken ben ik nogal enthousiast bezig met de motor. Ik ben toch aan het kijken hou ik mijn fazer meer "eigen" kan maken dus heb ik eea uitgezocht voor de knipperlichten ed. Bij whitelights zag ik een paar inbouw knipperlichten staan, deze schijnen in de kuip ingebouwd te kunnen worden in het gat wat ontstaan na het verwijderen van de "oude". Iemand van jullie ervaringen hiermee? Ik heb ze al gemaild met de vraag of ze een foto hebben waarop ze zijn gemonteerd op een Fazer, maar hier kon hij me niet aan helpen. Iemand van jullie misschien?? Ik ben erg benieuwd hoe het er uit ziet.

Verder heb ik ook ergens gelezen dat je een soort relais nodig hebt wanneer je overstapt naar LED verlichting. Is dit zo??

Ik hoor het wel weer.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
JB
105,2 kW
Berichten: 954
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 14:53

Re: Richtingaanwijzers

Bericht door JB »

Ik weet niet wat je bedoelt met die whitelights, maar ik heb m'n knippers voor vervangen voor een paar platte ovale. Die zijn in verschillende maten te koop. Ik had de middenmaat, die dekt het gat geheel af en konden er zo ingeschroefd worden.

Je standaard knipperlicht-relais "verwacht" een bepaalde spanning. Doordat de Leds minder stroom trekken, wordt het relais niet voldoende belast en zal het niet of niet goed werken. Daar zijn verschillende oplossingen voor.
Je kunt weerstanden aan de knipperlichten "hangen", die trekken wat meer stroom waardoor het relais weer goed zal werken. Nadeel is dat die weerstanden flink heet worden en extra inbouwruimte vergen.
Een andere, betere oplossing is het vervangen van het relais voor een type dat een groter bereik heeft. Kost een paar tientjes.
Gebruikersavatar
Pompol
50 kW
Berichten: 41
Lid geworden op: do 29 nov, 2007 19:30
Contacteer:

Re: Richtingaanwijzers

Bericht door Pompol »

Eind januari zal ik ook naar de beurs in Utrecht gaan. Zijn dit soort dingen daar ook te koop?? Wel handig als ik even kan kijken hoe iets er uit ziet.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
JB
105,2 kW
Berichten: 954
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 14:53

Re: Richtingaanwijzers

Bericht door JB »

Daar mag je wel van uitgaan.
Gebruikersavatar
MartinS
72 kW
Berichten: 93
Lid geworden op: do 15 nov, 2007 15:54
Locatie: Alkmaar

Re: Richtingaanwijzers

Bericht door MartinS »

Pompol schreef:Hoi allemaal, Nou zoals jullie merken ben ik nogal enthousiast bezig met de motor. Ik ben toch aan het kijken hou ik mijn fazer meer "eigen" kan maken dus heb ik eea uitgezocht voor de knipperlichten ed. Bij whitelights zag ik een paar inbouw knipperlichten staan, deze schijnen in de kuip ingebouwd te kunnen worden in het gat wat ontstaan na het verwijderen van de "oude". Iemand van jullie ervaringen hiermee? Ik heb ze al gemaild met de vraag of ze een foto hebben waarop ze zijn gemonteerd op een Fazer, maar hier kon hij me niet aan helpen. Iemand van jullie misschien?? Ik ben erg benieuwd hoe het er uit ziet.

Verder heb ik ook ergens gelezen dat je een soort relais nodig hebt wanneer je overstapt naar LED verlichting. Is dit zo??

Ik hoor het wel weer.
Ik heb zelf geen ervaring, maar er staat een voorbeeld op een engelse sitehttp://www.fz6-forum.com/forum/fz6-mods ... alled.html ik hoop dat dit helpt.
Martin
Gebruikersavatar
Pompol
50 kW
Berichten: 41
Lid geworden op: do 29 nov, 2007 19:30
Contacteer:

Re: Richtingaanwijzers

Bericht door Pompol »

** UPDATE **
NU MET AFBEELDINGEN


Ik heb inmiddels een paar mooie ledknippers gemonteerd. Via EBAY het hele zooitje gekocht voor weinig! De eerste keer dat ik iets via Ebay kocht en heb betaald met Paypal. Werkt echt super, vorige week zondag betaling gedaan en dinsdag had ik het spul al in huis.

De achterkant:
Afbeelding

De voorkant:
Afbeelding
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Gebruikersavatar
Pompol
50 kW
Berichten: 41
Lid geworden op: do 29 nov, 2007 19:30
Contacteer:

Re: Richtingaanwijzers

Bericht door Pompol »

** UPDATE **
NU MET AFBEELDINGEN
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Gebruikersavatar
feester 600
35 kW
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 03 dec, 2007 21:17

Re: Richtingaanwijzers

Bericht door feester 600 »

ziet er netje,s uit vak man zeker stuk mooier :bounce:
het wordt pas leuk boven de 200
Gebruikersavatar
MartinS
72 kW
Berichten: 93
Lid geworden op: do 15 nov, 2007 15:54
Locatie: Alkmaar

Re: Richtingaanwijzers

Bericht door MartinS »

Heel netjes, moest je een relais erbij kopen of was die al inbegrepen? Ik neem aan dat die LEDjes meer licht geven dan het origineel.
Martin
Gebruikersavatar
Pompol
50 kW
Berichten: 41
Lid geworden op: do 29 nov, 2007 19:30
Contacteer:

Re: Richtingaanwijzers

Bericht door Pompol »

De weerstandjes zaten inbegrepen bij de lichten. Ondanks het feit dat ze zeker 2 keer zo klein zijn geven gelijk of misschien wel meer licht. Buiten dat ziet het er een stuk beter uit dan die grote oranje knippers die er af fabriek op zitten.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Plaats reactie