Slot op Fazer FZ6

wie heeft er leuke, makkelijke, gekke accessoires gezien of gekocht
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pompol
50 kW
Berichten: 41
Lid geworden op: do 29 nov, 2007 19:30
Contacteer:

Slot op Fazer FZ6

Bericht door Pompol »

Hoi allemaal,

Heb gisteren een FZ6 gekocht. Nu gebreep ik dat het nogal lastig is om een slot op te bergen onder de buddyseat. Ik ben erg benieuwd hoe de mensen hier dat hebben opgelost.

Alle tips zijn welkom....
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Gebruikersavatar
J@
105,2 kW
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 6:48
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Slot op Fazer FZ6

Bericht door J@ »

Pompol schreef:Heb gisteren een FZ6 gekocht. Nu begreep ik dat het nogal lastig is om een slot op te bergen onder de buddyseat. Ik ben erg benieuwd hoe de mensen hier dat hebben opgelost.
...
Een Xena-slot past prima onder de buddy en dan is er ook nog plaats voor het reservoir van de ScottOiler en het gazon-plaatje :D

ennuhh: gefeliciteerd met je verstandige keuze.
vr. gr., J@.
Gebruikersavatar
Frans-V
110,3 kW
Berichten: 4652
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 16:23
Locatie: B. op Z
Contacteer:

Bericht door Frans-V »

Goei tip van Jaap, nu 1 van mij een blauwe zet je heel goed op slot.
En een Rooie hoef je niet opslot te zetten , die wil TOCH niemand hebben...hahaaaaaaaa>Gr: F3 :lol: :lol:
Vriendelijkheid weggeven is moeilijk;je krijgt het bijna altijd terug.....gr F3/FxtFF
Gebruikersavatar
Pompol
50 kW
Berichten: 41
Lid geworden op: do 29 nov, 2007 19:30
Contacteer:

Bericht door Pompol »

Ik heb een zwarte gekocht....... die moeten neem ik aan wel op slot??

Welke Xena slot bedoel je eigenlijk?? Ik zie dat er nogal wat modellen zijn.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Gebruikersavatar
J@
105,2 kW
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 6:48
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door J@ »

Pompol schreef:Ik heb een zwarte gekocht.......
tja...
Pompol schreef:die moeten neem ik aan wel op slot??
lijkt me wel verstandig
Pompol schreef: Welke Xena slot bedoel je eigenlijk?? Ik zie dat er nogal wat modellen zijn.
XN15; die is ART klasse 4 gekeurd, meestal is ART4 een eis bij all-risk verzekeringen.
Hier een link waar ie redelijk in prijs is:
http://www.motorgoedkoop.nl/merk-5-13-142-266.htm
vr. gr., J@.
Gebruikersavatar
Frans-V
110,3 kW
Berichten: 4652
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 16:23
Locatie: B. op Z
Contacteer:

Bericht door Frans-V »

het is toch zo simpel, je gaat met je motor naar een motorzaak.
je kiest een slot, en voordat je betaald loop je naar je motor om te passen.
Past het, en vind je het een goed slot. Ren je terug de zaak in en rekend af.........Klaar.gr F3 8)
Vriendelijkheid weggeven is moeilijk;je krijgt het bijna altijd terug.....gr F3/FxtFF
Gebruikersavatar
Pompol
50 kW
Berichten: 41
Lid geworden op: do 29 nov, 2007 19:30
Contacteer:

Bericht door Pompol »

FxtFF schreef:het is toch zo simpel, je gaat met je motor naar een motorzaak.
je kiest een slot, en voordat je betaald loop je naar je motor om te passen.
Past het, en vind je het een goed slot. Ren je terug de zaak in en rekend af.........Klaar.gr F3 8)
Ben ik helemaal met je eens, maar de ervaringen van andere Fazer rijders zijn beter dan verkopers in de meeste winkels.... daarom vroeg ik het maar even.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
JB
105,2 kW
Berichten: 954
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 14:53

Bericht door JB »

Tja..... een slot moet aan meerdere eisen voldoen. Aan de ene kant moet het voorkomen dat je motor gejat wordt, aan de andere kant moet het ook passen bij je manier van vervoeren en parkeren van de motor. Los daarvan moet het uiteraard aan de verzekeringseisen voldoen, anders kun je naar je geld fluiten.

Ik gebruik thuis een schijfremslot, gecombineerd met een zware ketting en een muuranker.
Voor woon-werk verkeer is die ketting simpelweg te onhandig en te zwaar om mee te slepen, bovendien staat m'n fiets daar op een plek waar diefstal niet erg waarschijnlijk is. Dan volstaat het schijfremslot. Maar moet je motor dagelijks op een plek staan waar ie makkelijker gejat kan worden, dan zit je weer vast aan een ketting.
Bij een toerrit staat de motor nooit buiten m'n blikveld, ook dan is een schijfremslot voldoende. Ga ik een weekendje weg, dan speelt mee of ie op een bewaakte plek kan staan of niet. Is dat niet zo, dan is een ketting (die kun je aan een paal of andere motor vastzetten) weer onmisbaar.

Het hangt dus van je specifieke gebruik af wat de beste oplossing voor jou is.
Hou er rekening mee dat geen enkel slot totaal veilig is, maar pas je slot aan aan het risico van diefstal en de praktische uitvoerbaarheid.
Een motor met een schijfremslot is vrij makkelijk te jatten, simpelweg de schijf losdraaien of de motor optillen en meeslepen......
Voor een kettingslot, waarmee de motor aan iets anders is vastgezet, heeft de dief meer tijd nodig. Tijd en de kans op ontdekking is de grootste vijand van een dief.
Een alarm, uiteraard gecombineerd met een goed slot, kan ook prima werken. Maar ook dat hangt af van de situatie. In een loods oid. zul je zo'n alarm ook niet horen als je niet thuis bent...... Steeds meer mensen negeren een alarm ook volledig, vanwege al die valse alarms.
Je hebt uiteraard ook schijfremsloten met alarm, maar als ik de reacties zo lees, veroorzaken die meer ergernis aan de gebruiker dan aan de dief in spé.......
mfacey
35 kW
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 10 okt, 2007 19:59
Locatie: Rotterdam

Bericht door mfacey »

Ik heb sinds een paar maanden ook een FZ6 Fazer. Ik kreeg er gratis een kettingslot van Luma bij. Een vrij lange ook! Als ik het gereedschapsetje eruit haal dan pas die precies in het opbergvakje, maar er kan ook echt niks anders bij.

Ik sluit mij bij de andere die zeggen om het gewoon te testen als je bij de dealer bent.
Gebruikersavatar
MartinS
72 kW
Berichten: 93
Lid geworden op: do 15 nov, 2007 15:54
Locatie: Alkmaar

Re: Slot op Fazer FZ6

Bericht door MartinS »

Mijn ABUS granit schijfremslot past perfekt onder de zitting. Ik gebruik dit in combinatie met een een kettingslot thuis. Wat mij verbaast is dat mijn verzekering (van Winterthur) geen extra slot vereist bij deze motor. De startblokkering is voldoende om overal, all risk, verzekerd te staan. Bij mijn vorige motor (bij dezelfde verzekeringsmaatschappij) moest ik minimaal twee goedgekeurde sloten gebruiken, omdat hier geen startblokkering op zat.
Martin
Gebruikersavatar
Pompol
50 kW
Berichten: 41
Lid geworden op: do 29 nov, 2007 19:30
Contacteer:

Re: Slot op Fazer FZ6

Bericht door Pompol »

Het is een Kryptonite geworden, past perfect onder de buddy. Evengoed bedankt voor jullie adviezen.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Plaats reactie