advies over fazer 600 1999 72000km
-
- 35 kW
- Berichten: 22
- Lid geworden op: do 06 sep, 2007 22:46
- Locatie: rotterdam
advies over fazer 600 1999 72000km
hallo
ben nieuwe hier.
ik heb nu een jaar of 4 mijn rijbewijs begon met een cb500 1998 na 2 maanden ingeruild voor een nieuwe zx6r 2004 en ben nu op zoek naar wat goedkopers.
nu kwam ik een fazer 600 tegen met 72000km lijkt mij wel een leuke keus. maar is het ook wel slim met zoveel km.
waar moet ik naar kijken als ik er morgen heen ga.
hij moet wel een beurt hebben en nieuwe banden en een ketting set.
verder is hij goed volgens de eigenaar.
en er is iets mis met de toerenteller.
hij gaat kwa toeren aan en uit
wat kan dit zijn. iets van een sensor of zo.
en wat zou een redelijke prijs zijn er voor.
kleur is rood en schade vrij.
groeten en tot de volgendekeer.
ben nieuwe hier.
ik heb nu een jaar of 4 mijn rijbewijs begon met een cb500 1998 na 2 maanden ingeruild voor een nieuwe zx6r 2004 en ben nu op zoek naar wat goedkopers.
nu kwam ik een fazer 600 tegen met 72000km lijkt mij wel een leuke keus. maar is het ook wel slim met zoveel km.
waar moet ik naar kijken als ik er morgen heen ga.
hij moet wel een beurt hebben en nieuwe banden en een ketting set.
verder is hij goed volgens de eigenaar.
en er is iets mis met de toerenteller.
hij gaat kwa toeren aan en uit
wat kan dit zijn. iets van een sensor of zo.
en wat zou een redelijke prijs zijn er voor.
kleur is rood en schade vrij.
groeten en tot de volgendekeer.
Och, zo'n Fazerblok gaat met gemak nog een ton of wat mee hoor.
Belangrijkste is dat ie goed is onderhouden en dat er netjes mee is gereden. Beter een hogere kmstand dan een afgeragde bak.
Let op oude schade (bijgewerkt frame of afgebladderde lak op het frame).
Let ook op de onderdelen die vervangen zijn. Zaken als versleten remschijven kunnen je aardig op kosten jagen en als de originele schijven er nog op zitten...... Schijven kosten rond de 200 Eurie per stuk.
Banden zit je rond de 320 tot 400 Eurie, afhankelijk waar je ze er op laat zetten, kettingset rond de 250-300 incl. montage.
Je zit ook al dicht bij de klepstelbeurt, da's een prijzige...... (zit je al gauw rond de 400 Eurie)
Voor de prijs kun je eens een Googletje doen. Kijk naar een vergelijkbare fiets van dat jaar.
Hou wel rekening met dat onderhoud. Als je de kosten er bij optelt kun je misschien voor hetzelfde geld een jongere fiets kopen....
De sensor kan van alles zijn. Bij de 600 zit ie op het voorwiel en is best kwetsbaar. Mogelijk is de kabel van de sensor beschadigd?
Belangrijkste is dat ie goed is onderhouden en dat er netjes mee is gereden. Beter een hogere kmstand dan een afgeragde bak.
Let op oude schade (bijgewerkt frame of afgebladderde lak op het frame).
Let ook op de onderdelen die vervangen zijn. Zaken als versleten remschijven kunnen je aardig op kosten jagen en als de originele schijven er nog op zitten...... Schijven kosten rond de 200 Eurie per stuk.
Banden zit je rond de 320 tot 400 Eurie, afhankelijk waar je ze er op laat zetten, kettingset rond de 250-300 incl. montage.
Je zit ook al dicht bij de klepstelbeurt, da's een prijzige...... (zit je al gauw rond de 400 Eurie)
Voor de prijs kun je eens een Googletje doen. Kijk naar een vergelijkbare fiets van dat jaar.
Hou wel rekening met dat onderhoud. Als je de kosten er bij optelt kun je misschien voor hetzelfde geld een jongere fiets kopen....
De sensor kan van alles zijn. Bij de 600 zit ie op het voorwiel en is best kwetsbaar. Mogelijk is de kabel van de sensor beschadigd?
-
- 35 kW
- Berichten: 22
- Lid geworden op: do 06 sep, 2007 22:46
- Locatie: rotterdam
- J@
- 105,2 kW
- Berichten: 1843
- Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 6:48
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Jan, klein vergissinkje: het gaat hier niet over de snelheidsmeter, maar over de toerenteller en die sensor zit toch echt in het blok.JB schreef:De sensor kan van alles zijn. Bij de 600 zit ie op het voorwiel en is best kwetsbaar. Mogelijk is de kabel van de sensor beschadigd?
Het genoemde verschijnsel heeft te maken met het melden van en storing in de electronica. Welke storing dat precies is weet ik zo niet uit 't hoofd: vanavond thuis zal ik effe in het instruktieboekje en evt. het werkplaatshandboek kijken. Daarna meld ik me weer.
vr. gr., J@.
-
- 35 kW
- Berichten: 22
- Lid geworden op: do 06 sep, 2007 22:46
- Locatie: rotterdam
- Frans-V
- 110,3 kW
- Berichten: 4653
- Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 16:23
- Locatie: B. op Z
- Contacteer:
belangrijk is ook dat ze de motor starten als die koud is, en niet dat ze hem eerst een kwartier hebben laten warm draaien.......
Dus als eerste voelen, en dan opletten of er TE veel rook uit de pijp komt..........dan effe proefrijden.en dan Foggy belle..........Kijk naar de algehele looks van de fiets.........HGR F3
Dus als eerste voelen, en dan opletten of er TE veel rook uit de pijp komt..........dan effe proefrijden.en dan Foggy belle..........Kijk naar de algehele looks van de fiets.........HGR F3
Vriendelijkheid weggeven is moeilijk;je krijgt het bijna altijd terug.....gr F3/FxtFF
-
- 35 kW
- Berichten: 22
- Lid geworden op: do 06 sep, 2007 22:46
- Locatie: rotterdam
- J@
- 105,2 kW
- Berichten: 1843
- Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 6:48
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Hier ben ik weer....J@ schreef:Welke storing dat precies is weet ik zo niet uit 't hoofd: vanavond thuis zal ik effe in het instruktieboekje en evt. het werkplaatshandboek kijken. Daarna meld ik me weer.
Het gaat vermoedelijk om een storing aan de gasklepsensor.
Het instruktieboekje is er vrij duidelijk oveer; zie pag. 3-7.
Het instruktieboekje is te downloaden op de hieronder genoemde link:
http://www.fazer.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2714
(model 1999 staat er niet bij, maar met een boekje van model 2000 heb je dezelfde gegevens (mijn boekje van '98 geeft ook dezelfde oorzaak aan)).
Kosten: reken op ongeveer €250,=
een vervangende TPS kost ongeveer € 175,= en hij zit nogal diep in het blok; lastig te vervangen dus, dus veel tijd....;-((
vr. gr., J@.
-
- 35 kW
- Berichten: 22
- Lid geworden op: do 06 sep, 2007 22:46
- Locatie: rotterdam