Nuttige tips: Rijden op glad wegdek

wie heeft er leuke, makkelijke, gekke accessoires gezien of gekocht
Plaats reactie
J.W.
105,2 kW
Berichten: 1444
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 16:54

Nuttige tips: Rijden op glad wegdek

Bericht door J.W. »

Beste motorrijd(st)er,

Het KNMI voorspelt voor de komende week regen en buien. Na een lange periode van droogte betekent dit dat het wegdek waarschijnlijk spiegelglad wordt. Hoe dit komt en wat je er eventueel aan kunt doen lees je in Tip van de maand.

Het rijden met een duopassagier is voor de meeste motorrijders een aangename ervaring. Alles draait daarbij om de juiste afspraken. Met daarbij de tips in deze nieuwsbrief in je achterhoofd kan het niet meer fout gaan!

In tegenstelling tot auto\'s is het aantal diefstallen van motoren de laatste jaren fors toegenomen. Om de kans dat je kostbare bezit op een kwade dag voorgoed verdwenen zal zijn zo klein mogelijk te maken, hebben we daarom een aantal nuttige tips op een rijtje gezet.

Klik hier voor de nieuwsbrief van mei:
http://www.lcvm.nl/nieuwsbrief33.htm

Veel leesplezier!


Met vriendelijke motorgroet,

Tineke Kleinjans
Algemeen Secretariaat LCVM
Gebruikersavatar
Frans-V
110,3 kW
Berichten: 4653
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 16:23
Locatie: B. op Z
Contacteer:

Bericht door Frans-V »

IK dacht er voor het weekend nog aan......
Hartstike goed dat je de mensen daar voor waarschuwd, niet allleen voor motorrijders maar ook voor auto's . Het is geen ijzel maar het lijkt er wel verdomd veel op..........Goeie Topic J.W..........Gr F3 8)
Vriendelijkheid weggeven is moeilijk;je krijgt het bijna altijd terug.....gr F3/FxtFF
Fat Pete
50 kW
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 25 apr, 2007 21:57

Bericht door Fat Pete »

Ik zou zeggen; het ros gewoon een paar dagen in de schuur laten staan want inderdaad het is spekkieglad buiten. Ging gisteravond al bijna onderuit......
Gebruikersavatar
J@
105,2 kW
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 6:48
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door J@ »

'k Vond het nogal meevallen.
Uiteraard wel een tikkie voorzichtiger gedaan.

Op zich vind ik het nuttig dat er gewaarschuwd wordt, maar door de vele kanten waar de berichtgeving vandaan kwam en de heftigheid ervan begon het voor mijn gevoel een beetje op paniekzaaien te lijken.
vr. gr., J@.
Gebruikersavatar
Frans-V
110,3 kW
Berichten: 4653
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 16:23
Locatie: B. op Z
Contacteer:

Bericht door Frans-V »

J@ schreef:'k Vond het nogal meevallen.
Uiteraard wel een tikkie voorzichtiger gedaan.

Op zich vind ik het nuttig dat er gewaarschuwd wordt, maar door de vele kanten waar de berichtgeving vandaan kwam en de heftigheid ervan begon het voor mijn gevoel een beetje op paniekzaaien te lijken.
Nee hoor waarde vriend is geenzins onze gedachte( van J.W en Mij) , maar 1 gewaarschuwd mens telt voor 2 . En geloof er zijn er genoeg die van dit fenomeen NOOIT gehoord hebben, vooral de heropstappers....of beginnelingen of wie het nog niet wist..........GR F3 :wink:
Vriendelijkheid weggeven is moeilijk;je krijgt het bijna altijd terug.....gr F3/FxtFF
J.W.
105,2 kW
Berichten: 1444
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 16:54

Bericht door J.W. »

Zo is het maar net meneer Frans, een gewaarschuwd mens telt immers voor 3!
Gebruikersavatar
J@
105,2 kW
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 6:48
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door J@ »

FxtFF schreef: Nee hoor waarde vriend is geenzins onze gedachte( van J.W en Mij)
ik bedoelde jullie niet, maar de vele plaatsen in de pers.
Ik kreeg zelfs een mailtje van Motozoom waarin werd geadviseerd de motor te laten staan.
vr. gr., J@.
J.W.
105,2 kW
Berichten: 1444
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 16:54

Bericht door J.W. »

J@ schreef:
FxtFF schreef: Nee hoor waarde vriend is geenzins onze gedachte( van J.W en Mij)
ik bedoelde jullie niet, maar de vele plaatsen in de pers.
Ik kreeg zelfs een mailtje van Motozoom waarin werd geadviseerd de motor te laten staan.
Die snappen het ook niet :?
Kunnen ze een keer wat verkopen na een eventuele glijpartij, gaan ze iedereen waarschuwen :shock:
Rare jongens van MotoZoom :wink:
Gebruikersavatar
Frans-V
110,3 kW
Berichten: 4653
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 16:23
Locatie: B. op Z
Contacteer:

Bericht door Frans-V »

J@ schreef:
FxtFF schreef: Nee hoor waarde vriend is geenzins onze gedachte( van J.W en Mij)
ik bedoelde jullie niet, maar de vele plaatsen in de pers.
Ik kreeg zelfs een mailtje van Motozoom waarin werd geadviseerd de motor te laten staan.

Okjeeeeeee exuses aanvaard, ik werd al boos :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: .GR: F gewaarschuwd 3
Vriendelijkheid weggeven is moeilijk;je krijgt het bijna altijd terug.....gr F3/FxtFF
Plaats reactie