Heeft er iemand ervaring met een Povercommander of een Rapid Bike op een FZ6? Naast dat er er nog al wat prijsverschil zit tussen beide modules.
Of wellicht een andere suggestie om nog meer pit uit de motor te halen?
De verkoper zal altijd beweren dat het product geweldig is, maar is dit ook zo??
Powercommander/Rapid bike FZ6
Het hangt er van af wat je er mee wilt.
Als je er bepaalde foutjes mee weg wilt poetsen (dat lijkt me de meest logische reden) dan heb je niet alleen de PC nodig, maar ook een goeie tuner met een Dynobank. Het simpelweg er op zetten van zo'n ding is niet genoeg, hij moet door een ervaren tuner worden afgesteld.
Het kan ook zijn dat er al goede "mappings" voor je Fazer bestaan (die kun je opslaan in je PC), in dat geval kan worden volstaan met het er in zetten van de mapping.
De PC is de meest gebruikte. Dat kán een goede reden zijn om die te kopen ipv de Rapidbike, omdat tuners er al ervaring mee hebben. Zo'n apparaat heeft alleen zin als ie goed afgesteld wordt.
Als je er bepaalde foutjes mee weg wilt poetsen (dat lijkt me de meest logische reden) dan heb je niet alleen de PC nodig, maar ook een goeie tuner met een Dynobank. Het simpelweg er op zetten van zo'n ding is niet genoeg, hij moet door een ervaren tuner worden afgesteld.
Het kan ook zijn dat er al goede "mappings" voor je Fazer bestaan (die kun je opslaan in je PC), in dat geval kan worden volstaan met het er in zetten van de mapping.
De PC is de meest gebruikte. Dat kán een goede reden zijn om die te kopen ipv de Rapidbike, omdat tuners er al ervaring mee hebben. Zo'n apparaat heeft alleen zin als ie goed afgesteld wordt.
-
- 35 kW
- Berichten: 15
- Lid geworden op: vr 25 mar, 2005 11:41
- Locatie: Veghel, Noord-Brabant
- Contacteer:
Een kerel die ik ken heeft een motorzaak en heeft hier ook een Dynojet testbank staan. Hij kan ook powercommanders inbouwen en is daar nu mee bezig bij een Yamaha FZ1. Hij is daar nu mee bezig omdat hij een andere uitlaat erop heeft gezet, een Remus sportdemper (met heel veel DB )
Hij kan per 250 toeren instellen hoeveel benzine er gegeven wordt, zo kan hij meer pk uit de motor halen én de vermogensafgifte veel meer verbeteren.
En het moet goed werken zegt hij. En hij heeft, omdat hij zon testbank heeft, toegang tot de database van dynojet. In deze database staan allemaal verschillende mappings voor verschillende motoren. Als je bij hem een andere uitlaat koopt krijg je er 2 runs op de testbank bij. 1 met je standaard uitlaat en 1 met je nieuwe uitlaat, zo kun je zien of je er ook daadwerkelijk meer pk's uit haalt.
Kijk hier maar eens:
http://www.bekkersmotors.nl
Hij kan per 250 toeren instellen hoeveel benzine er gegeven wordt, zo kan hij meer pk uit de motor halen én de vermogensafgifte veel meer verbeteren.
En het moet goed werken zegt hij. En hij heeft, omdat hij zon testbank heeft, toegang tot de database van dynojet. In deze database staan allemaal verschillende mappings voor verschillende motoren. Als je bij hem een andere uitlaat koopt krijg je er 2 runs op de testbank bij. 1 met je standaard uitlaat en 1 met je nieuwe uitlaat, zo kun je zien of je er ook daadwerkelijk meer pk's uit haalt.
Kijk hier maar eens:
http://www.bekkersmotors.nl
--Viva La Flica!--
Er is al een, volgens diverse gebruikers, uitstekende oplossing voor het aan/uit probleem, de "FCE" gemaakt door een Amerikaanse tuner, Ivan van Rockland County motorcycles.
Gecombineerd met een PCIII en een passende mapping moet dat van de FZ1 een beest maken....
Gezien de reputatie van Ivan ga ik er inderdaad van uit dat ie "de" oplossing heeft.
Gecombineerd met een PCIII en een passende mapping moet dat van de FZ1 een beest maken....
Gezien de reputatie van Ivan ga ik er inderdaad van uit dat ie "de" oplossing heeft.