Ben schreef:Heb zelf een FZS-600 uit 99, €4300,- 10000 op de klok.
Moet er nog een kuip onder hebben rood dan is ie compleet!
10.000 pas en van `99???
Dan moet hij nog ingereden worden :)
Die ouwe rooie die ik pas heb ingeruild had er 875643km op staan, en er rijdt er 1 rond die al ruim boven de 115000km zit, dus je hebt nog effe te gaan.
875.643???????????? da's wel een hele hoop JW
Gr,
Mies
Leven in het moment, reizen en samen genieten, morgen kan het ineens anders zijn.....
Ben schreef:Heb zelf een FZS-600 uit 99, €4300,- 10000 op de klok.
Moet er nog een kuip onder hebben rood dan is ie compleet!
10.000 pas en van `99???
Dan moet hij nog ingereden worden :)
Die ouwe rooie die ik pas heb ingeruild had er 875643km op staan, en er rijdt er 1 rond die al ruim boven de 115000km zit, dus je hebt nog effe te gaan.
875.643???????????? da's wel een hele hoop JW
Mies
Dacht ik maak er een aftellend rijtje van
Moet natuurlijk: 85643km zijn
Gr,
Ik hoorde wel het verhaal van mijn monteur. Een man kocht een paar jaar geleden een nieuwe Thundercat. Korte tijd later besloot ie een wereldreis te gaan maken. Hij wilde de T-cat inruilen op een allroad, maar kreeg er nergens een fatsoenlijk bedrag voor. Toen besloot ie dan maar de T-cat te gebruiken.
Een jaar of wat later en 100.000 km verder kwam ie terug. M'n monteur wilde de motor wel ff opentrekken. Onderweg was het onderhoud niet direct ideaal geweest en had de fiets aardig wat meegemaakt.
Alleen de kleppen moesten nodig gesteld worden. Verder was alles nog ruim binnen de toleranties en liep de motor als een zonnetje.
Die T-Cat heeft vrijwel hetzelfde blok als de oudere Fazer 600.
Er zijn tests geweest van Italiaanse motoren, die ze zo van de band af trokken.50.000km mee gereden, helemaal uit elkaar gehaald .
alles nagemeten en geen afwijkende tolerancies gevonden, ,,,,ken je na gaan.
Of laatst bij motorexpieriens, een BMW voordat het blok in het frame word geplaatst laten ze dat blok effe 140km /uur draaien.........
wanneer lees je nog dat er een racer uitvalt met een vastloper bijvoorbeeld, een warm blok met goeie olie loopt zo maar niet naar de galamiezen hoor......
En dan is een 600 nog veel fijner in elkaar te zetten da Grote cilinder in houds maten, of 2 en 1 cilinders.....Gr F3
Vriendelijkheid weggeven is moeilijk;je krijgt het bijna altijd terug.....gr F3/FxtFF
Nou..... ik las een test van een Duc 999 na 50.000 km.
Bleek inderdaad een hoop nog in prima staat, maar de krukaslagers waren wél aan vervanging toe.
Zei de Ducati meneer dat zuks normaal was........dat er een revisie na 50000 km plaats moest vinden en dat ben ik toch ff niet met hem eens.
Ben schreef:Heb zelf een FZS-600 uit 99, €4300,- 10000 op de klok.
Moet er nog een kuip onder hebben rood dan is ie compleet!
10.000 pas en van `99???
Dan moet hij nog ingereden worden :)
Die ouwe rooie die ik pas heb ingeruild had er 875643km op staan, en er rijdt er 1 rond die al ruim boven de 115000km zit, dus je hebt nog effe te gaan.
Ik wist dat fazerblokken aardig wat km's konden draaien,maar 875643???
Heb nog ruim 850000km te gaan.
Mijn fazerke 600 heeft na 98500 km de geest gegeven. Versnellingsbak om zeep. Na 80.000 km heb ik wel de distributieketting moeten vervangen, wat me redelijk lijkt. Verder geen echte problemen gehad, behalve dat hij vanaf 85.000 km redelijk wat olie begon te verbruiken. Hiervan mag ik ook niet klagen, want mijn Fazer 1000 verbruikt al olie sinds zijn 20000 km.
magred schreef:Mijn fazerke 600 heeft na 98500 km de geest gegeven. Versnellingsbak om zeep. Na 80.000 km heb ik wel de distributieketting moeten vervangen, wat me redelijk lijkt. Verder geen echte problemen gehad, behalve dat hij vanaf 85.000 km redelijk wat olie begon te verbruiken. Hiervan mag ik ook niet klagen, want mijn Fazer 1000 verbruikt al olie sinds zijn 20000 km.
Mijn 1000 vebruikt al olie sinds zijn geboorte in Januarie 2001......de 600 uit 1998 deed dat nooit in mijn geval ......maar door omstandig heden heb ik die maar 2 jaar gehad dus kan daar verders weinig over kwijt.
Toen stonden er wel 57.000 km op tussen 2 haakjes.
:o
We gaan te langzaam waar het hard kan..we gaan te hard waar het langzaam moet.