waterpomp uitgangspijpje

vragen en tips over het onderhoud aan de Fazer. En als je eventueel een probleempje tegenkomt mag je dat hier natuurlijk ook melden.
Plaats reactie
wimad
25kW
Berichten: 3
Lid geworden op: do 18 aug, 2022 14:02

waterpomp uitgangspijpje

Bericht door wimad »

Beste forumleden, 3 maanden terug kocht ik van een particulier een Yamaha Fazer FZS uit 1998 met 28000 km, leek in prima staat te zijn
Na enige korte ritten was er koelwaterlekkage uit de aansluiting van het metalen buisje in de waterpomp
Bij demontage bij de lokale motorgarage bleek het uiteinde van het buisje zwaar gecorrodeerd en was het uiteinde niet meer zuiver rond
In het koelwater zat een middel tegen lekkage dus vorige eigenaar had wsch hetzelfde probleem
Helaas bleek dit buisje (waterpump outlet pipe, parts no 5DM124810000, zie foto[
waterpump outlet pipe
waterpump outlet pipe
) niet meer leverbaar door Yamaha en onderdelensites. Ook niet op Ebay te vinden
Het probleem is provisorisch opgelost maar zal terugkomen volgens de motorgarage
Weet iemand of dit probleem vaker voorkomt bij een Fazer en hoe ik aan een goed exemplaar kan komen?
Rik
Site Admin
Berichten: 1075
Lid geworden op: za 02 okt, 2004 22:48
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Re: waterpomp uitgangspijpje

Bericht door Rik »

ik heb het nooit gehoord. Ik denk dat je enige optie is om bij diverse motorsloop bedrijven te kijken of dit buisje los leverbaar is.

Is niet echt een onderdeel wat je leuk op de plank laat liggen als je je FZS600 weg doet.

succes, ik hoop natuurlijk voor je dat iemand dit onderdeel nog ergens heeft liggen.
wimad
25kW
Berichten: 3
Lid geworden op: do 18 aug, 2022 14:02

Re: waterpomp uitgangspijpje

Bericht door wimad »

Gelukkig via marktplaats iemand gevonden wiens Fazer uit 2001 een gebroken drijfstang had(Yamaha Fazer echt zo probleemloos?) die het pijpje eruit gehaald heeft en mij verkocht heeft; was puntgaaf
Daar ben ik erg blij mee
Maar ik blijf het vreemd vinden hoe het uiteinde van het pijpje van mijn motor zo gecorrodeerd kan zijn
Ook slecht van Yamaha om dit onderdeel gewoon niet meer in voorraad te hebben, zeer veel verkochte motor uit 1998
Kortom Yamaha valt mij erg tegen
wimad
25kW
Berichten: 3
Lid geworden op: do 18 aug, 2022 14:02

Re: waterpomp uitgangspijpje

Bericht door wimad »

Het goede pijpje is inmiddels geplaatst
Het oude pijpje, zie foto's
Bijlagen
thumbnail_IMG_4808.jpg
thumbnail_IMG_4809.jpg
thumbnail_IMG_4807.jpg
Plaats reactie