Gescheurd frame FZ6 S

vragen en tips over het onderhoud aan de Fazer. En als je eventueel een probleempje tegenkomt mag je dat hier natuurlijk ook melden.
FazerRon
25kW
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 06 dec, 2009 15:11

Gescheurd frame FZ6 S

Bericht door FazerRon »

Na vele jaren en vele kilometers genieten op mijn Fazers ben ik me onderlaatst rot geschrokken toen ik mijn motor ging poetsen. Zonder enige schade historie ontdekte ik ineens een scheur in de rechterzijde van het frame van mijn FZ6 S ABS van 2006. Hij is horizontaal (dwars op de naar beneden gaande "uitloper") en zit ongeveer 10 cm boven de as van de achterbrug, net boven een verstevigingsril aan de achterkant. Zijn er meer Fazer rijders die dit meegemaakt hebben, en wat is de (onverwachte) oorzaak geweest? De motor is altijd dealer onderhouden geweest en heeft inmiddels 113.889 KM op de teller staan. Yamaha zegt dat dit geen bekend issue is en wijst ook een claim af. Enige oorzaak die ik kan bedenken is dat het een relatie heeft met de vervanging van de achterbruglagers en schokdemperlagers (in januari dit jaar, ca. 2.500km geleden). De dealer stelt echter dat dat de oorzaak niet kan zijn. Mocht iemand hier ervaring mee hebben, oorzaken kennen, of een manier of deskundige kennen die aan kan tonen wat de werkelijke oorzaak is hoor ik dat graag. Anders zit Fazer rijden er (voorlopig) helaas niet meer in voor mij :crybaby:
Bijlagen
Fazer forum foto.pdf
(99.35 KiB) 332 keer gedownload
Plaats reactie