bedrijfstempretuur FZ6 S2

vragen en tips over het onderhoud aan de Fazer. En als je eventueel een probleempje tegenkomt mag je dat hier natuurlijk ook melden.
Plaats reactie
Robert B
35 kW
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 12 aug, 2018 13:56
Locatie: Ridderkerk

bedrijfstempretuur FZ6 S2

Bericht door Robert B »

Ik ben wezen proefrijden met een FZ6 S2 maar wat hoort de bedrijfstempretuur te zijn?
Ik heb ongeveer een 15 a 20 minuten gereden bij vertrek was het ongeveer 17 graden.
De 30 graden kwam vrij snel maar daarna ging het voor mijn gevoel wat langzaam maar ook rustig gereden.
Bij de 68 graden ging hij terug naar de 63 graden en na de rit was het 73 en is niet hoger geweest.
Ben van plan deze motor te kopen maar kloppen deze temperturen of wat kan het zijn?
de motor is van 2007 en heeft 22400 gereden.
De laatste 2 jaar is er maar totaal 1000 km mee gereden heeft de laatste beurt gehad bij 16500 km.

Hopelijk hebben jullie tips.

Alvast bedankt.
Robert.
Yamaha FZ6-S2 bj 2007
Gebruikersavatar
Fuel Supply
105,2 kW
Berichten: 275
Lid geworden op: do 10 mar, 2011 13:23
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: bedrijfstempretuur FZ6 S2

Bericht door Fuel Supply »

Dat zijn wel heel lage temperaturen, mijn S2 zat altijd tussen de 80 en 90 graden bij normaal gebruik, alleen als het buiten steenkoud was ging hij net onder de 80. Sensor misschien niet helemaal jofel. Thermostaat lijkt wel te werken. Als je nog een 2e proefrit zou kunnen maken moet je hem laten draaien zonder te rijden en kijken bij welke temperatuur de fan aanspringt. Dat zou net boven de 100 moeten zijn. Bij de mijne was het bij 101.
Of even de aangegeven waarde vergelijken met zo'n lasertemperatuurmeter met het rode stipje op de cilinder gericht.

En dan buiten dat natuurlijk de vraag mocht er iets mis zijn of je hem particulier koopt of bij een dealer met garantie...

Grtz, Willem :pirate:
Haast je als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
Robert B
35 kW
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 12 aug, 2018 13:56
Locatie: Ridderkerk

Re: bedrijfstempretuur FZ6 S2

Bericht door Robert B »

Fuel Supply schreef:Dat zijn wel heel lage temperaturen, mijn S2 zat altijd tussen de 80 en 90 graden bij normaal gebruik, alleen als het buiten steenkoud was ging hij net onder de 80. Sensor misschien niet helemaal jofel. Thermostaat lijkt wel te werken. Als je nog een 2e proefrit zou kunnen maken moet je hem laten draaien zonder te rijden en kijken bij welke temperatuur de fan aanspringt. Dat zou net boven de 100 moeten zijn. Bij de mijne was het bij 101.
Of even de aangegeven waarde vergelijken met zo'n lasertemperatuurmeter met het rode stipje op de cilinder gericht.

En dan buiten dat natuurlijk de vraag mocht er iets mis zijn of je hem particulier koopt of bij een dealer met garantie...

Grtz, Willem :pirate:
Bedankt voor de info.

Ga maandag nog een keer proefrijden en dan nog eens kijken is het ook mogelijk eerst rijden en daana stationair laten draaien tot de fan aangaat?
zal een lasertemperatuurmeter meenemen.
Yamaha FZ6-S2 bj 2007
Plaats reactie