Fazer 600 1998 loopt maar op 2 cilinders

vragen en tips over het onderhoud aan de Fazer. En als je eventueel een probleempje tegenkomt mag je dat hier natuurlijk ook melden.
Plaats reactie
Fazergroot
25kW
Berichten: 2
Lid geworden op: za 12 mei, 2018 19:04

Fazer 600 1998 loopt maar op 2 cilinders

Bericht door Fazergroot »

Hallo, ik hoop dat ik alles juist doe want het is men eerste onderwerp op het forum. Ik heb een paar maandjes geleden een oud fazertje 600 van 1998 aangekocht met wat werk aan.
Dit is wat ik al allemaal heb gedaan:

- groot onderhoud (bougies, filters, olie,...)
- carburateurs was wel wat aan geprutst dus allevier gereviseerd,
- carbs gesynchroniseerd,

Nu draaide hij dan perfect en heb een paar keer gaan rijden waaronder een uur of 4 op terrein achtjes toertjes, start stop enzovoort, allemaal perfect zoals het hoort.

Nu heb ik hem een maandje geleden weggezet en hem eergisteren proberen te starten zonder succes. Dan wat aan het werk gegaan. Hem uiteindelijk gestart gekregen. Maar ik heb het gevoel dat hij maar op 3 of 2 cilinders draait (uitlaatbochten worden niet echt warm en er verandert niet veel als ik de 2 rechtse bougiekoppen eraf haal) Carbs er al eens uitgehaald, dat ziet er allemaal ok uit. Terug erin gestoken en nu kreeg ik daarstraks een klein schokje in de buurt van de bougiekabel. Mag een klein schokje of mogen deze niets doorgeven? Ik ben dus nog volop op zoek naar oplossingen maar begin een beetje zonder ideeën te zitten.

Ik hoop dat ik het allemaal goed heb opgeschreven en op de juiste plaats heb gepost. Alvast op voorhand bedankt voor de hulp!

Groetjes!
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Fazer 600 1998 loopt maar op 2 cilinders

Bericht door NZMSLex »

Vervuiling in de sproeiers? Van stilstaan wordt ie natuurlijk niet beter.
Is er vonk en is er benzine? Zijn de bougiekabels nog goed? Bobines zijn natuurlijk ook iets wat kapot kan gaan.
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Fazer 600 1998 loopt maar op 2 cilinders

Bericht door NZMSLex »

Je hoort geen schokje te krijge. De bougiekabels lijken me de eerste verdChten. Motor laten draaien en even met de plantenspuit spuiten. Bij foute bougiekabels zie je dan vonken aan de buitenzijde van het blok.
Als je niks ziet, dus verder zoeken.
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
Fazergroot
25kW
Berichten: 2
Lid geworden op: za 12 mei, 2018 19:04

Re: Fazer 600 1998 loopt maar op 2 cilinders

Bericht door Fazergroot »

Ik heb gisteren inderdaad al eens met een waterspuit gespoten en zie soms vonkjes, maar de bougiekoppen zitten tegen de kop dus als hij daar doorslaagt zie ik geen vonkjes als ik mij niet vergis? Ik heb tweedehands andere bobines besteld. En dan ga ik deze eens proberen. Alvast bedankt voor het antwoord!
Plaats reactie