raar geluid

vragen en tips over het onderhoud aan de Fazer. En als je eventueel een probleempje tegenkomt mag je dat hier natuurlijk ook melden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
onderweg
25kW
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 29 jun, 2016 16:21

raar geluid

Bericht door onderweg »

Hallo allemaal
Ik heb tijdens het rijden een hoge fluittoon opgemerkt rond de 60 a 70km/h. Maakt niet uit in welke versnelling en met het koppelingshendel ingetrokken blijft het geluid aanhouden dus ik vermoed dat het niet de koppeling of de versnellingsbak is. op de wielen zit geen speling maar de ketting was bij aankoop wel te strak . weet iemand hier raad mee voor ik naar de garage trek? :help:
groetejes
Gebruikersavatar
SilverTip
110,3 kW
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:06
Locatie: Tilburg

Re: raar geluid

Bericht door SilverTip »

onderweg schreef:Hallo allemaal
Ik heb tijdens het rijden een hoge fluittoon opgemerkt rond de 60 a 70km/h. Maakt niet uit in welke versnelling en met het koppelingshendel ingetrokken blijft het geluid aanhouden dus ik vermoed dat het niet de koppeling of de versnellingsbak is. op de wielen zit geen speling maar de ketting was bij aankoop wel te strak . weet iemand hier raad mee voor ik naar de garage trek? :help:
groetejes
Hallo daar,

Het zou kunnen zijn, maar dat is vanachter een Laptop natuurlijk moeilijk te beoordelen, dat het geluid van je voorband afkomt.
Bij een bepaalde snelheid geeft het profiel (afhankelijk van het soort band) een frequent geluid,
Ik vermoed dan ook dat je dan geen gehoorbescherming in hebt, maar wellicht heb ik dit mis, anders zou dit
bijna niet waarneembaar zijn.
Het feit dat je het geluid ook met ingetrokken koppeling blijft horen sterkt me in die gedachte.

Gr,

Michel
Leven in het moment, reizen en samen genieten, morgen kan het ineens anders zijn.....
wimvandervlis
105,2 kW
Berichten: 249
Lid geworden op: za 09 jan, 2010 16:59
Locatie: Westland

Re: raar geluid

Bericht door wimvandervlis »

Goedenavond,

Een andere mogelijk is dat je kuipje in combinatie met je helm de fluit veroorzaakt. Is er iets te proberen met andere helm, geheel andere zithouding ? Er is kans dat je dan iets meer te weten komt.

Succes met zoeken van de oorzaak,

Wim

Weet dat kuipjes van oudere FZS600 soms resonantie veroorzaken (bij mij zijn er rubbertjes tussen geplaatst om dit te voorkomen/verhelpen)
FZS 600 en 4 XS-en
1978 tot 1982
Plaats reactie