wat betekent die 25kW nou weer?

Heb je een algemene vraag of opmerking over de club of het forum, plaats die dan hier.
Rik
Site Admin
Berichten: 1075
Lid geworden op: za 02 okt, 2004 22:48
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

wat betekent die 25kW nou weer?

Bericht door Rik »

De meesten hebben het al aardig door. Hoe meer berichten je tikt, hoe hoger je rank wordt.

Ik heb de vermogens van de verschillende (standaard) fazers gebruikt hiervoor. En ja, ze zijn zelfs verkrijgbaar in 25kW.

Dus je begint bij 25kW.
Na 5 berichten is je forum wat ingelopen en heb je wel 35kW tot je beschikking. Daar moet je het dan leffe mee doen totdat je 25 berichten geplaatst hebt. Dan ben je echt warm gedraait en krijg je 50kW.

Als je het forum echt onder controle hebt na een bericht of 50 krijg je ook de volledige 70kW van een FZS600. Het is dan maar een kleine stap naar de 72kW van de FZ6: 52 berichten.

Tja, en dan komt de doorgewinterde, altijd aanwezige, zinnige en onzinnige berichten plaatsende, Fazerlievende forumbezoeker aan de beurt. Met 100 berichten mag je het gaan proberen met de 105kW van een Fazer 1000.

Eigenlijk moet er nog een niveau boven, maar hoeveel kW moet dat dan worden? Dus wie heeft zijn Fazer op de Dynojet gehad? Het hoogst gemelde vermogen wordt de laatste ranking. Hoeveel berichten je daarvoor moet plaatsen houden we nog even voor ons!
Gebruikersavatar
Foggy
105,2 kW
Berichten: 1917
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:16
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: wat betekent die 25kW nou weer?

Bericht door Foggy »

Ik kwam laatst aan 105,1 KW......gemeten aan het stuur tijdens stationair toerental bij een stoplicht......met een Porsche naast me en een BMW achter me. :D :lol:

P.S.Tering weer verkeerd index-je :cry:
We gaan te langzaam waar het hard kan..we gaan te hard waar het langzaam moet.
Gebruikersavatar
Fazertpiloot600
35 kW
Berichten: 13
Lid geworden op: di 09 aug, 2005 19:30
Locatie: Lage Zwaluwe

Bericht door Fazertpiloot600 »

hallo , ik weet wel dat ik niet in aanmerking kom voor de hoogste ranking, maar ik heb mijn 600 van 2003 op de dynojet bank gehad, en de uitslag was zeer gunstig: de cijfers:

een standaard 600 heefd 95 pk
(jajaja voor de echte techneuten onder ons: op de KRUKAS ja!, dit is een fout die een hoop mensen begaan. Er word bij motorfietsen het maximale vermogen opgegeven, aan de krukas, tewijl dit bij auto's op de voorwielen is. plus dat bij een blok met 6 versnellingen, dus ook de fazer, dit in de 5 de versnelling gedaan wordt)

dit komt neer op +/- 80 pk op het achterwiel,(wat ook in sommige testen gedaan word)

koppel: 56.2 Nm (op het achterwiel)


mijn Fazer is geheel orgineel, geen andere luchtfilters, geen knn sproeiers of van die mikmak alleen een Lazer Pro dorro uitlaat.

resultaat:

max vermogen: 85.5 (op het acterwiel, wat neer komt op +/- een goede 102 pk ophet blok)

en max Koppel: 59.6 (op het achterwiel)

dus doet de uitlaat goed zijn werk!

nu kreeg ik van de eigenaar van het dynojetcenter ook te horen dat de fazers in het algemeen goed lopen, en dfat je er dus niet te veel aan moet gaan zitten klooien.
Want hij had nog meer fazer 600 's op de bank gehad , en er was er een met ander gasnaalden, knn-filter, gaten in het luchtfilterhuis, en een sportuitlaat, en die had 2.1 pk(op het achterwiel) minder als mij.
dus je ziet wel, als het kan niet al te veel aan doen, of hij moet ECHT slecht lopen.

Een goede uitlaat kan al wat schelen zie je wel, en de dynojet man zei dat de fazers goed liepen op Lazers.

Ik heb mijn dynojet-run laten doen bij

DYNOJET TESTCENTUM NOLEN
Oudendijk 22 Strijen
tel: 0786742135

kosten:even informeren

groeten Erik
GAAAASSSSSS!!!!
Jac

Bericht door Jac »

Dank je voor de uitleg, nu snap ik die KW beter en kan ik eraan werken om wat hogerop te komen. 25 kw is nou niet om over naar huis te schrijven. Alhoewel ik ben al thuis.

Saludo de España.
Gebruikersavatar
Silvermachine
35 kW
Berichten: 21
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 20:32
Locatie: Utrecht

Bericht door Silvermachine »

Op naar de 105 Kw.
I've got a silvermachine.
Gebruikersavatar
Silvermachine
35 kW
Berichten: 21
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 20:32
Locatie: Utrecht

Bericht door Silvermachine »

Eerst naar de 35 Kw, dat moet lukken.
I've got a silvermachine.
Gebruikersavatar
Silvermachine
35 kW
Berichten: 21
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 20:32
Locatie: Utrecht

Bericht door Silvermachine »

Gelukt..??????, even kijken.
I've got a silvermachine.
Gebruikersavatar
Silvermachine
35 kW
Berichten: 21
Lid geworden op: do 17 nov, 2005 20:32
Locatie: Utrecht

Bericht door Silvermachine »

Ja, het werkt perfect.
I've got a silvermachine.
Gebruikersavatar
AFVALLIG CLUBLID
105,2 kW
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 03 feb, 2006 11:10

Re: wat betekent die 25kW nou weer?

Bericht door AFVALLIG CLUBLID »

Rik schreef:De meesten hebben het al aardig door. Hoe meer berichten je tikt, hoe hoger je rank wordt.

Tja, en dan komt de doorgewinterde, altijd aanwezige, zinnige en onzinnige berichten plaatsende, Fazerlievende forumbezoeker aan de beurt. Met 100 berichten mag je het gaan proberen met de 105kW van een Fazer 1000.
:idea1:

Hmmm ff rekenen, ja . . . .ja 'k weet het is moeilijk voor me, maar ga het toch proberen. :-k

Ff kijken . . . . . . 105 kw

Ja das dus 105 gedeelt door 4 cilinders is dus: . . . . . . . .
26,25 kw PER CILINDER.

Ja klopt precies!

Das dus precies een XT-je met 26,25 Kw.


:reindeer:
LAVERDA RULES !!!


Liever VOL GASSEN, dan VOLWASSEN!!!!!
Gebruikersavatar
Frans-V
110,3 kW
Berichten: 4652
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 16:23
Locatie: B. op Z
Contacteer:

Re: wat betekent die 25kW nou weer?

Bericht door Frans-V »

Meer dan een KW of 26 heb je ook niet nodig in dit klote land, met z.n 100.000 drempels en te pas en te onpas 30Km zone,s of 60km zone,s........
En dan wordt je aan de kant gezet, voor een Foto( teminste dat zei die diender) ik maak voor u een prent........Gr FxtFF 8)
Vriendelijkheid weggeven is moeilijk;je krijgt het bijna altijd terug.....gr F3/FxtFF
Gebruikersavatar
Theo fff6
50 kW
Berichten: 33
Lid geworden op: za 05 apr, 2008 17:32
Locatie: Haps

Re: wat betekent die 25kW nou weer?

Bericht door Theo fff6 »

Gewoon laag vlieg snelheid aanhouden :roll: :roll: :roll: :lol: :lol: 8) :bounce:
Gaan met die banaan
JB
105,2 kW
Berichten: 954
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 14:53

Re: wat betekent die 25kW nou weer?

Bericht door JB »

@ TS, je weet dat dat soort cijfers heel weinig zeggen? Hangt er van af wat voor type bank, welke correctie er gebruikt wordt, wat het weer is (lagere temps en meer vochtigheid meer vermogen) etc. Het is meer een gimmick dan een feitelijke vermogensweergave.

Veel belangrijker is de opbouw van het toerental/koppel en de A/F ratio.
Gebruikersavatar
J@
105,2 kW
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 6:48
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re:

Bericht door J@ »

Fazertpiloot600 schreef:... Er word bij motorfietsen het maximale vermogen opgegeven, aan de krukas, tewijl dit bij auto's op de voorwielen is....
Dit is niet helemaal waar. Het maximale vermogen wordt altijd opgegeven als krukas-vermogen, tenzij anders vermeld (en dan móet dat ook daadwerkelijk vermeld worden). Dit geldt voor alle typen krachtbronnen, dus zowel voor motoren in auto's als vrachtwagens, landbouwtrekkers, maaidorsers (zoals bv. Laverda) en ook motoren). Om de onduidelijkheden uit de wereld te helpen is ook de SAE-norm verdwenen en is nu de DIN-norm de standaard.
vr. gr., J@.
Gebruikersavatar
Theo fff6
50 kW
Berichten: 33
Lid geworden op: za 05 apr, 2008 17:32
Locatie: Haps

Re: wat betekent die 25kW nou weer?

Bericht door Theo fff6 »

Wat maken we ons druk de pk van de motor worden op de weg, toch niet gebruikt door ons.
Want de meesten hebben al genoeg aan 72 pk


gr Theo fff6 :roll: :roll: :roll: :roll: :twisted:
Gaan met die banaan
Gebruikersavatar
J@
105,2 kW
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 6:48
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: wat betekent die 25kW nou weer?

Bericht door J@ »

klopt.
alleen zijn die 72 wèl KW's en geen PK's :bounce: :bounce:
vr. gr., J@.
Plaats reactie