Tips Clutch hub, Olie vervangen.

Heb je een algemene vraag of opmerking over de club of het forum, plaats die dan hier.
Plaats reactie
Ronald86
25kW
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 17 mar, 2013 15:26

Tips Clutch hub, Olie vervangen.

Bericht door Ronald86 »

Beste mede Fazer liefhebbers.

Mijn naam is Ronald ik ben 26 en ik rij sinds 2008 op een Yamaha Fazer FZS 600. Ik heb zelf nog niet heel veel ervaring opgedaan met het sleutelen aan motoren, maar ben kort geleden er toch mee begonnen onder het toeziend houdend oog van een ervaren sleutelaar. Dit om de kosten van reparaties wat te drukken, want er is helaas veel dat gedaan moet worden. Nu loop ik tegen een aantal zaken aan.

Terwijl ik bezig was met mijn kettingset kwam ik erachter dat de Clutch Hub zoals dat in het engels heet (nederlandse naam heb ik nog niet gevonden) die achter mijn achtertandwiel zit van mijn kettingset dat daar een scheur inzit. Nu wil ik die gaan vervangen en heb een site gevonden waar die te koop is. Hij staat hier te koop voor 182 euro (http://www.oemmotorparts.com/oem5.asp?M=Yamaha&T=FZS FAZER 600&Y=1999&L=YA-FZS-FAZER-600-1&O=REAR WHEEL&F=YA-FZS-FAZER-600-1_bn&L2=YA-FZS-FAZER-600-1_bn) op deze site is het nummer 9 in de lijst. Nu was ik benieuwd of iemand daarvan de nederlandse naam weet en of iemand nog een site kan aanwijzen waar hij mogelijk goedkoper te vinden is.

Mijn volgende vraag heeft te maken met de olie in de oliefilter. Ik wil die ook gaan vervangen, maar weet niet hoeveel liter daar in gaat en welke olie ik daar het beste voor kan gaan gebruiken.

Hopelijk kunnen jullie mij een aantal goede tips geven.

Alvast hartelijk bedankt.

Groet Ronald
Gebruikersavatar
BEN B
105,2 kW
Berichten: 653
Lid geworden op: do 09 dec, 2004 9:55
Locatie: Amersfoort

Re: Tips Clutch hub, Olie vervangen.

Bericht door BEN B »

Hoi Ronald,

Onze nieuwe leden krijgen bij ons voorrang om de Technische Dag te bezoeken. Hier leer je bij een officieel dealer, onder begeleiding zelf sleutelen aan je motor. Alle materialen die we gebruiken, o.a. olie en filter krijgen we voor een aantrekkelijke prijs. Op 27 april hebben wij dit jaar onze TD bij Termaat Motoren.

Dus, snel lid worden, dan kun jij allicht ook naar de TD! De inschrijving is vandaag begonnen.

Ciao
BenB 8-)
Plaats reactie