Dagrijlichten op de motor

Heb je een algemene vraag of opmerking over de club of het forum, plaats die dan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jomeo
72 kW
Berichten: 75
Lid geworden op: di 26 jul, 2011 16:55

Dagrijlichten op de motor

Bericht door jomeo »

Ik zou graag willen weten of het toegestaan is dagrijlichten te voeren op de motor. Ik heb dat de laatste veel gezien bij motoren en ze zijn best beter zichtbaar voor automobilisten. Ik heb vooral opgemerkt dat de lichten wat lager zijn geplaatst ongeveer hoogte van knipperlichten. Als ik dan als automobilist in de file sta en motoren dan tussendoor rijden, kan ik ze op mijn buitenspiegels beter zien aankomen.
Weet iemand waar er dagrijlichten voor motoren te koop zijn? Dit vraag ik voordat ik zelf wat verzin :-)
Gebruikersavatar
Hans
105,2 kW
Berichten: 194
Lid geworden op: za 19 jun, 2010 16:06
Locatie: Den Helder

Re: Dagrijlichten op de motor

Bericht door Hans »

Wat markeert eraan om de nomale verlichting te voeren, deze verlichting voegt niets toe aan de veiligheid.
Sommige hebben hun knipperlichten constant branden (mag nl niet), ook als zoiets bedoeld.

Hans
Tracer 9 GT Tech Kamo
wil
105,2 kW
Berichten: 727
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:01
Locatie: Heemstede

Re: Dagrijlichten op de motor

Bericht door wil »

Ik heb op mijn motor dagrijverlichtg van Whitelights gemonteerd. http://www.whitelights.eu
Knipperlicht vervangen door leds met een gedeelte dat witte dagrijverlichting is. (BMW R850RT). Positieve reacties dat mijn zichtbaarheid is verbeterd. Tot nu toe geen commentaar van politie. Ze zwaaien nog steeds en het is geen stopteken. :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=VgNjxCQYaFI&feature=plcp

Voor mensen die xenon willen monteren voor verbeteren zichtbaarheid. Deze zomer veel motoren in Oostenrijk van de weg gehaald. Als je niet meteen kan terug ombouwen naar halogeen wordt je kenteken ingenomen. Daar mag het dus niet. Handig om te weten als je met vakantie daar naar toe gaat.
Voor de mensen die mij niet kennen. Oud Fazer rijder die maar geen afstand kan doen van dit forum. ;-)
Gebruikersavatar
jomeo
72 kW
Berichten: 75
Lid geworden op: di 26 jul, 2011 16:55

Re: Dagrijlichten op de motor

Bericht door jomeo »

knipperlichten wil ik sowieso niet gebruiken omdat dit ook niet mag, maar dagrijlichten zijn nieuw en denk niet dat er moeilijk om gedaan wordt. En deze kan je ook wat lager plaatsen. Want bij mij gaat het meer daarom.
wil
105,2 kW
Berichten: 727
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:01
Locatie: Heemstede

Re: Dagrijlichten op de motor

Bericht door wil »

jomeo schreef:knipperlichten wil ik sowieso niet gebruiken omdat dit ook niet mag, maar dagrijlichten zijn nieuw en denk niet dat er moeilijk om gedaan wordt. En deze kan je ook wat lager plaatsen. Want bij mij gaat het meer daarom.
Dit snap ik even niet. "knipperlichten gebruik ik niet" Steek je je hand uit of geef je nooit richting aan? ;-)
Of bedoel je de running lights. Die worden wel gedoogd. Dagrijverlichting mag eigenlijk alleen als je het dimlicht dan uitschakelt.
Maar ik rij al een tijdje met de dagrijverlichting en xenon dimlicht. Nog geen commentaar van politie gehad en ik kom ze heel veel tegen. Woon vlak bij politiebureau.
Gebruikersavatar
jomeo
72 kW
Berichten: 75
Lid geworden op: di 26 jul, 2011 16:55

Re: Dagrijlichten op de motor

Bericht door jomeo »

ik bedoel ik gebruik geen knipperlicht als ik tussen de auto rijd in een file.
Ben het volgende van plan: Mijn originele voor knipperlicht heb vervangen door kleinere ledlichten, maaar... deze ga ik weghalen en iets onder op de kuip plaatsen. De originele knipperlicht zet ik weer terug maar nu met witte glazen. Vervolgens vervang ik de originele lamp met 20 flux led white. En deze 2 voor knipperlichten(nu dagrijlichten voor mij) gebruik ik alleen bij file rijden. Normaal gaan ze uit.
Dat is mijn plan, als het lukt probeer ik hier foto te plaatsen.
wil
105,2 kW
Berichten: 727
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:01
Locatie: Heemstede

Re: Dagrijlichten op de motor

Bericht door wil »

jomeo schreef:ik bedoel ik gebruik geen knipperlicht als ik tussen de auto rijd in een file.
Ben het volgende van plan: Mijn originele voor knipperlicht heb vervangen door kleinere ledlichten, maaar... deze ga ik weghalen en iets onder op de kuip plaatsen. De originele knipperlicht zet ik weer terug maar nu met witte glazen. Vervolgens vervang ik de originele lamp met 20 flux led white. En deze 2 voor knipperlichten(nu dagrijlichten voor mij) gebruik ik alleen bij file rijden. Normaal gaan ze uit.
Dat is mijn plan, als het lukt probeer ik hier foto te plaatsen.
Voor file rijden maakt het niet uit wat je voor verlichting gebruikt. Automobilisten zien je toch niet. Die kijken gewoon niet wat er achter hun aan komt. :-?
Gebruikersavatar
jomeo
72 kW
Berichten: 75
Lid geworden op: di 26 jul, 2011 16:55

Re: Dagrijlichten op de motor

Bericht door jomeo »

Ondanks alle meningen hier ben ik toch van de dagrijlichten te plaatsen: Dit heb ik besteld bij The Online Parts Shop uit Engeland. Het heeft me ongeveer 40 euro gekost inclusief verzenden. Maar ik vind ze heel mooi en heb ze in middels al ontvangen. Ik ben nu het een en ander aan het aanpassen om het onopvallend (dus tijdens het uit zijn) op mijn motor te plaatsen.
Ik zal meer foto sturen als ze erop zitten.
Bijlagen
Gallery__24226_thumb[1].jpg
Gallery__24226_thumb[1].jpg (11.09 KiB) 16532 keer bekeken
Gebruikersavatar
jomeo
72 kW
Berichten: 75
Lid geworden op: di 26 jul, 2011 16:55

Re: Dagrijlichten op de motor

Bericht door jomeo »

Zo is het uiteindelijk geworden: Ik moet nog elektrisch aansluiten, foto volgt nog :-)
678bdb685c3f277c86bff9d8482e1ffc[1].jpg
Gebruikersavatar
jomeo
72 kW
Berichten: 75
Lid geworden op: di 26 jul, 2011 16:55

Re: Dagrijlichten op de motor

Bericht door jomeo »

a26227b40008bb196de27e5bc26b4e7e[1].jpg
Lampen zitten er nu op
Gebruikersavatar
jomeo
72 kW
Berichten: 75
Lid geworden op: di 26 jul, 2011 16:55

Re: Dagrijlichten op de motor

Bericht door jomeo »

fce864f00cf724a276dde129be8dd8f3[1].jpg
wil
105,2 kW
Berichten: 727
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:01
Locatie: Heemstede

Re: Dagrijlichten op de motor

Bericht door wil »

Ziet er goed uit. :thumbup:
Gebruikersavatar
jomeo
72 kW
Berichten: 75
Lid geworden op: di 26 jul, 2011 16:55

Re: Dagrijlichten op de motor

Bericht door jomeo »

Bedankt :-) Geeft ook goed licht dus goed zichtbaar
Plaats reactie