FZS1000 98pk?

Heb je een algemene vraag of opmerking over de club of het forum, plaats die dan hier.
Plaats reactie
Klaas de Vries
25kW
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 15 jul, 2012 17:57

FZS1000 98pk?

Bericht door Klaas de Vries »

Beste medefazer rijders,

Ongeveer twee maanden geleden heb ik een uit België geimporteerde fazer aangeschaft. Tot op heden heeft hij me veel plezier bezorgt :enjoy:

Overal waar ik kijk op het internet kom ik tegen dat een fzs1000 143 pk heeft. Mijn fazer (fzs 1000 bouwjaar 2002) heeft volgens het kentekenbewijs echter 98 pk (72kw). Wie kan mij vertellen hoe dit komt? Op internet kan ik helaas niet veel vinden.

Mvg.

Klaas de V.
Gebruikersavatar
Fuel Supply
105,2 kW
Berichten: 275
Lid geworden op: do 10 mar, 2011 13:23
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: FZS1000 98pk?

Bericht door Fuel Supply »

Klaas de Vries schreef:Mijn fazer (fzs 1000 bouwjaar 2002) heeft volgens het kentekenbewijs echter 98 pk (72kw).
Hoi Klaas,
De ambtenaar die het Nederlandse kentekenbewijs heeft gemaakt was waarschijnlijk nog een beetje aan het dutten of niet helemaal uitgeslapen :sleepy2: ( Nee nee, we gaan hier verder geen flauwe grapjes over maken, ook binnen de Fazerclub werken er ambtenaren .... :tongue3: :lol: ) :dontknow:

Edit; Oepsss :oops: :oops: Na het lezen van onderstaande postings van onze Belgische experts efkes gauw mijn tekst aanpassen, wil natuurlijk geen ruzie maken met de NL ambtenaren en onze zuiderburen, die dus eigenlijk heel slim mennekes benne door "legaal" de waarheid tijdelijk aan te passen en daar financieel voor beloond worden.

In ieder geval veel rijplezier! Enne ....., we hebben er een mooi cluppie voor waar we allemaal een Fazer hebben. Misschien iets voor jou...? :-D

Greetzz., Willem :pirate:
secretaris AFCN
Laatst gewijzigd door Fuel Supply op di 17 jul, 2012 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Haast je als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
Gebruikersavatar
Peewee
105,2 kW
Berichten: 108
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 8:01
Locatie: Alphen (gelderland)

Re: FZS1000 98pk?

Bericht door Peewee »

Was het in Belgie niet iets van verzekerings- of fiscaaltechnisch als de brommert onder de 100 pk was? Zoiets kan ik me herinneren.
Dus zo stellig als jij beweert dat ie al vol vermogen zou staan zou ik niet zijn. Misschien weten de Belgische leden het antwoord?

Edit: Iets op internet:
http://www.mag.be/web/index.php?option= ... &Itemid=71
Gebruikersavatar
jantje beton
105,2 kW
Berichten: 272
Lid geworden op: wo 22 mar, 2006 20:58
Locatie: Antwerpen

Re: FZS1000 98pk?

Bericht door jantje beton »

Je motor staat op 72KW ingeschreven omdat dit fiscaal voordeliger is in Belgie
Nu is enkel de vraag of hij er nog steeds op staat of dat hij open gezet is (vol vermogen)
Als we gaan toeren zal FAZERTJE ons voeren
Gebruikersavatar
johan l
105,2 kW
Berichten: 631
Lid geworden op: za 09 apr, 2005 13:44
Locatie: ASSE (BELGIE)

Re: FZS1000 98pk?

Bericht door johan l »

De fzs 1000 word in belgie altijd op 98 pk (72 kw) ingeschreven in verband met de inschrijvingskosten (word ook zo geleverd aan de klant ) maar bij de eerste onderhouds beurt word hij op vraag van de klant op full power gezet :-) vandaar dat er op de lnschrijving 72 kw staat :-)
Greetz ... johan :enjoy:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fuel Supply
105,2 kW
Berichten: 275
Lid geworden op: do 10 mar, 2011 13:23
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: FZS1000 98pk?

Bericht door Fuel Supply »

Voila!

Nou Klaas, toch wel handig zo'n Fazerforum, vind je niet? En helemaal gratis .... \:D/

Maar nu ben je natuurlijk weer nieuwsgierig hoeveel power er echt uitkomt. Testbankie? Of een open rit met ons meerijden (zie agenda) en de prestaties waar het kan even vergelijken met zo'n identieke rappe machine van één van onze leden die sowieso wel op vol vermogen staat. :color:

Wat gaat het worden .... ? :-k

Grtz., Willem
Haast je als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
Bart Veenbrink
50 kW
Berichten: 46
Lid geworden op: za 02 apr, 2011 11:55

Re: FZS1000 98pk?

Bericht door Bart Veenbrink »

Beste

Wel eens een keer gezien op youtube om van 150pk naar 100pk te zetten
is wel in het frans misschien is dit wat je zoekt / bedoelt.
http://www.youtube.com/watch?v=yEjQESm07HE

Gr Bart
Gebruikersavatar
johan l
105,2 kW
Berichten: 631
Lid geworden op: za 09 apr, 2005 13:44
Locatie: ASSE (BELGIE)

Re: FZS1000 98pk?

Bericht door johan l »

Bart Veenbrink schreef:Beste

Wel eens een keer gezien op youtube om van 150pk naar 100pk te zetten
is wel in het frans misschien is dit wat je zoekt / bedoelt.
http://www.youtube.com/watch?v=yEjQESm07HE

Gr Bart
FZS is wel niet zo als hierboven staat te upgraden :-) hierboven is voor de FZ1 :-)
Afbeelding
Plaats reactie