Fazer 800

Heb je een algemene vraag of opmerking over de club of het forum, plaats die dan hier.
bluefazerwoman
25kW
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 27 feb, 2011 13:34

Fazer 800

Bericht door bluefazerwoman »

Ik heb wat rond zitten neuzen op dit forum en het kan zijn dat ik het heb gemist omdat ik het forum nog niet goed ken maar wie rijdt er ook al op een fazer8? :enjoy:
Ik heb hem nu sinds de tweede helft van september en de eerste 2500 km zitten er al op. Ingereden in de Eifel, heel netjes aan de max toeren gehouden maar nu de eerste beurt is geweest heb ik hem in Duitsland afgelopen dinsdag losgelaten. =D> Ow ow wat heerlijk. Okay de snelheid was voor 1x ff leuk maar niet voor te vaak [-X ivm de rest van het verkeer maar wat een power. Bij 200 km voel je hem nog steeds heerlijk doortrekken.
Genieten elke keer weer als ik er op stap. Ik heb 9 jaar een fazer 600 gehad, een mooie zwarte waar ik veel mee de alpen ingeweest ben en verder Europa door kruist heb. Daar kon ik met moeite afscheid van nemen maar toen ik een proefrit had gemaakt was ik verkocht.
Het introfilmpje wat vanaf mei/ juni op internet kwam gaf mij kriebels. Ik die nooit om uiterlijk etc gaf maar ging voor een veilige motor waar ik me goed mee kon redden kickte zomaar op een andere motor! En wat ben ik blij dat ik zo'n motor kon kopen. :love7: Eind april mag hij mee naar schotland, eens zien of hij ook zeeziek wordt.. :-#
grtz bluefazerwoman.
Gebruikersavatar
BEN B
105,2 kW
Berichten: 653
Lid geworden op: do 09 dec, 2004 9:55
Locatie: Amersfoort

Re: Fazer 800

Bericht door BEN B »

He bluefazerwomen,

Mooi dat die FZ8 zo goed bevalt!

Wij hebben binnen de club enkele leden met een FZ8 die ook goede ervaringen hebben met de FZ8.

Ik wil je langs deze weg ook heel veel plezier en veilige kilometers toewensen!

En ben je al lid van onze club?

Ciao,
BenB 8-)

O ja, tip; je kunt beter een iets andere tekst kleur kiezen van je bericht want het is bijna niet te lezen! :thumbup:
Gebruikersavatar
J@
105,2 kW
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 6:48
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Fazer 800

Bericht door J@ »

BEN B schreef: O ja, tip; je kunt beter een iets andere tekst kleur kiezen van je bericht want het is bijna niet te lezen! :thumbup:
@Ben: kies voor furumstijl "subsilver2"; dat levert vrijwel altijd een leesbare tekst op, ook het bericht van bluefazerwoman.
vr. gr., J@.
Gebruikersavatar
fatopi
72 kW
Berichten: 81
Lid geworden op: do 24 aug, 2006 22:42
Locatie: 010
Contacteer:

Re: Fazer 800

Bericht door fatopi »

J@ schreef:
BEN B schreef: O ja, tip; je kunt beter een iets andere tekst kleur kiezen van je bericht want het is bijna niet te lezen! :thumbup:
@Ben: kies voor furumstijl "subsilver2"; dat levert vrijwel altijd een leesbare tekst op, ook het bericht van bluefazerwoman.

Vrijwel altijd ja... :-"

Gewoon de defaults aanhouden en je hebt nergens last van en dan ziet het forum er ook mooi uit.
Fz 1 2007 Lavared
bluefazerwoman
25kW
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 27 feb, 2011 13:34

Re: Fazer 800

Bericht door bluefazerwoman »

Duuuh ik ben een vrouw en hou van gezellige kleur :enjoy:

hihi maar ik heb liever antwoord op mijn vraag dan over de kleur van mijn tekst... \:D/
grtz C
Gebruikersavatar
J@
105,2 kW
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 6:48
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Fazer 800

Bericht door J@ »

bluefazerwoman schreef:Duuuh ik ben een vrouw en hou van gezellige kleur :enjoy:
Vooral lekker kleurig blijven :-D
bluefazerwoman schreef:hihi maar ik heb liever antwoord op mijn vraag dan over de kleur van mijn tekst... \:D/
grtz C
Helaas; ik weet het niet :crybaby:
vr. gr., J@.
Gebruikersavatar
Hans
105,2 kW
Berichten: 194
Lid geworden op: za 19 jun, 2010 16:06
Locatie: Den Helder

Re: Fazer 800

Bericht door Hans »

Hallo

Inderdaad op het forum lees je niet zo veel over de Fz8 of de Fazer8.(nu nog steeds)
Ik heb nu sinds een week ook een Fazer8, nu 700 km gereden / genieten.
Het koppel is ook aanmerkelijk meer dan van de Fz6.
Ik heb het vermoeden dat veel Fz8 rijders op een ander Forum zitten.(Yamaha)

vr.gr. Hans
Tracer 9 GT Tech Kamo
Gebruikersavatar
paverber
35 kW
Berichten: 17
Lid geworden op: za 19 sep, 2009 9:53
Locatie: Helmond

Re: Fazer 800

Bericht door paverber »

Om hier toch maar wat leven proberen in te blazen;

ik heb er ook één! Sinds afgelopen week.
Een blauwe Fazer8 uit maart 2011 :enjoy: .
Had hiervoor een zwarte FZS600 uit 2000.
Maar wat loopt dit blok lekker!
Soepel, smooth, flink wat koppel. Heerlijk!
Kan ik weer jaren op vooruit......
2009; FZS 600 / april 2000 / 21.500 km / Zwart
2012; FZ8 / Mei 2011 / 8.500 km / Blauw
2012; Suzuki VS750 / Juli 1990 / 18.000 mls / Grape Maroon red
2014; FZS 600 / Juli 2003 / 30.600 km / Zilver
Gebruikersavatar
Hans
105,2 kW
Berichten: 194
Lid geworden op: za 19 jun, 2010 16:06
Locatie: Den Helder

Re: Fazer 800

Bericht door Hans »

Grandioos Paverber

Uitstekende motor (ook de kleur) het zullen fantastische jaren worden.
Ik heb met die van mij in drie maanden 4000 fantastische kilometers gereden.
Uitstekend blok en stuurt goed, nu alleen nog het verbruik nog zien uit te puzzelen wanneer dat het beste gaat
(hoger of juist lagere toerentallen)
Maar je hebt een perfecte keus gemaakt.

Laat het een goed en gezond 2012 worden met een hoop kilometers.

Hans
Tracer 9 GT Tech Kamo
Gebruikersavatar
paverber
35 kW
Berichten: 17
Lid geworden op: za 19 sep, 2009 9:53
Locatie: Helmond

Re: Fazer 800

Bericht door paverber »

Hallo Hans,

Dank je wel. Ik ga minimaal een paar keer per dag naar de garage om effe te kijken :-D .

Heb van de week een tankpad gekocht. Komt hoop ik deze week aan. Zou toch zonde zijn als er iets zou beschadigen.........

Zojuist smoke-kleuige knipperlichtglaasjes besteld. Had ik bij mijn oude FZS ook. Ziet er heel mooi uit.

Andere dingen die nog op zijn verlanglijstje staan zijn; titax/ASV/pazzo hevels, korte kentekenplaathouder.
Twijfel aan een radiatorbeschermer. Moet nl geen kermis-bike worden.......

Hoop dat we snel het goede weer tegemoed kunnen gaan. Kunnen we weer lekker rijden en genieten!
2009; FZS 600 / april 2000 / 21.500 km / Zwart
2012; FZ8 / Mei 2011 / 8.500 km / Blauw
2012; Suzuki VS750 / Juli 1990 / 18.000 mls / Grape Maroon red
2014; FZS 600 / Juli 2003 / 30.600 km / Zilver
Erwin_pikke
35 kW
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 10 okt, 2011 22:32
Locatie: Landen (België)

Re: Fazer 800

Bericht door Erwin_pikke »

Om me bij de club aan te sluiten :
Ik heb in november 2011 een blauwe Fazer 8 '11 aangeschaft. Gezien de opties die er bij waren (en alle originele stukken nog in de doos) heb ik, denk ik een goede deal gedaan.
Slechts 1100km op de teller. Opties : raceschermpje, duoseat in koetswerkkleur (en het originele zadel nieuw in de doos), demper van MIVV (kost minstens 500€), Xenon dimlicht, LED achterblok met ingebouwde knipperlichten en korte plaathouder. Deze laatste heb ik wel terug vervangen door originele (=minder mooi) zwarte spatbord/nummerplaathouder met knipperlichten omdat ik veel last had van opspattend modder en ik het minder veilig vind in het donker (knipperlichten in lichtblok zijn toch minder zichtbaar). Ik heb nog verwarmde handvatten geplaatst en ook het grootlicht vervangen door Xenon (en laat deze nu ook constant branden).
De handling is zeer goed. Stuurt als een fiets. Windbescherming lijkt me minder als op de 600 en aan het stuur heb ik ook een beetje moeten wennen. Maar het zadel is stukken beter!
Minpunt is toch wel het verbruik (ik haal geen 1/15 of > 6 lit/100km) en dat weegt toch wel door... en dit voor woon-werkverkeer (bij de 600 lag dit 10% lager terwijl ik veel meer aan het gas hing). Daarenboven is de tank kleiner waardoor ik geen week meer toekom met een tankbeurt. In de toekomst gaan de constructeurs hier toch meer effort moeten insteken.
Gebruikersavatar
FZ8maRk
25kW
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 23 mar, 2012 22:36

Re: Fazer 800

Bericht door FZ8maRk »

Hallo daar,

Ik rijd sinds augustus vorig jaar een blauwe FZ8 in de 'R' uitvoering. Vandaag is de teller de 2900 kilometer gepasseerd.
Ben er errug blij mee! Alleen het verbruik, in combinatie met de niet al te grote tank, valt nog een beetje tegen. Ik reed hiervoor een BMW F800 (met een 16 liter tank) maar die deed gemiddeld, bijna onafhankelijk van de rijstijl, 1:24 :shock: .... Zit met de FZ8 nu gemiddeld zo rond 1:18.

Kan hier (en op het Yamaha forum) nog (steeds) weinig info/ervaringen van FZ8(Fazer) vinden.... Waarschijnlijk zit iedereen meer op z'n motor dan achter de computer :?:
Laatst gewijzigd door FZ8maRk op zo 08 apr, 2012 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,

Mark
FZ8-R 2011
Erwin_pikke
35 kW
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 10 okt, 2011 22:32
Locatie: Landen (België)

Re: Fazer 800

Bericht door Erwin_pikke »

Hallo bezitters van de Fazer 800.
Ik vroeg mij af ; op hoeveel graden staat bij jullie de temperatuur op je display als de motor "warm" is en bij een 15-tal graden buitentemperatuur? Ik vind de mijne nl. verdacht laag staan. Trouwens, ik heb de afgelopen een beetje "doorgereden", maar zeker niet geraced en ik heb er vandaag 14 liter :xmas14: in gedaan na slecht 225km :-(
Heb al een mail gestuurd naar de dealer waar ik 'm heb gekocht, ook om te zeggen dat het ABS opspeelt (lichtje gaat knipperen na een rembeurt) :dontknow: maar ik heb nog steeds geen antwoord gehad :hmph:
Gebruikersavatar
Hans
105,2 kW
Berichten: 194
Lid geworden op: za 19 jun, 2010 16:06
Locatie: Den Helder

Re: Fazer 800

Bericht door Hans »

Erwin

De temperatuurmeter bij mij kwam van de week tijdens het rijden niet hoger dan 73 graden.
De buiten temperatuur was +/- 10 graden, maar als ik mij goed herinner bij warm weer (20 +)
kwam de meter niet boven de 80-83 graden.
Het verbruik heb ik nog niet minder kunnen krijgen dan 1:18.
Er zijn wel Fz8 rijders die zeggen van 1:21, maar op mijn vraag of dit met lage of wat hogere toerentallen
tot stand kan komen heb ik nooit een antwoord op gehad.
Dat word dus uitproberen binnenkort.(bij de 600 was dit b.v. boven 6000 rpm zuiniger dan bij lagere rpm)

Het is toch wel nog in de garantie voor wat betreft het ABS lampje.

Hans
Tracer 9 GT Tech Kamo
Erwin_pikke
35 kW
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 10 okt, 2011 22:32
Locatie: Landen (België)

Re: Fazer 800

Bericht door Erwin_pikke »

Bedankt Hans!
Nu weet ik toch dat de temperatuur normaal is :thumbup: Ik verbruik dus wel wat meer als 1:18. Bon, na volgende tankbeurt ga ik 'm eens constant boven de 6000 houden. Benieuwd wat dat geeft... Ik probeer te vermijden om te fel te accelereren in lage toerentallen. Maar eens een constante snelheid, rijd ik (tenminste als het niet te traag is) altijd in 6de. Dit lijkt me een zuinige rijstijl :-? Ik ga eens moeten bellen naar die dealer want die heeft mijn mail blijkbaar niet gelezen :sad10:
Plaats reactie