Motorbeurs 2017

De Chatbox van de Fazerclub. Hier mag veel, als het maar niet TE gek wordt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Motorbeurs 2017

Bericht door NZMSLex »

Waarde Fazeristi,

Vandaag naar de motorbeurs geweest. Was weer gezellig druk!
Belangrijkste is natuurlijk onze stand. We hebben weer een mooie niet te missen plek.
Erg leuk om weer andere leden te zien in onze mooie stand. Complimenten voor de standbemanning: prima koffie en hardstikke gezellig.

Ik heb weer zin in het kersverse motorseizoen :enjoy: :enjoy:
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
Gebruikersavatar
Robse2
105,2 kW
Berichten: 129
Lid geworden op: di 10 mar, 2015 19:48
Locatie: Hengelo (OV)

Re: Motorbeurs 2017

Bericht door Robse2 »

Ook net weer thuis. Om 08.30 deur uitgegaan 20.30 weer thuis hoe mooi is dat.
Weer van alles gezien maar wensenlijstje niet kunnen volbrengen #-o
Natuurlijk ook even op de stand geweest. Oude bekenden gesproken en kennisgemaakt met enkele leden.
Het seizoen moet maar snel beginnen, het jeukt en het kriebelt! :tongue3:
Clublid 2005-2012 :enjoy: 2015 - heden :enjoy:
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Motorbeurs 2017

Bericht door NZMSLex »

Bij de ingang van de beurs staat een rode oer-Fazer uit 1999 met 98.000 km op de teller. Staat op de stand van Motor 73 geloof ik. Vraagprijs 200 euro. De motor heeft zo te zien een heel zwaar leven achter de rug maar bestaat nog steeds!
Mijn oer-Fazer ziet er beter uit terwijl 'ie een jaartje ouder is (maar 7.000 km minder gereden, dus nog niet echt ingereden ;-))

Maar mooi dat die oer-Fazer op deze prominente plek staat. Is dit de Fazer van Wim misschien?
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
wimvandervlis
105,2 kW
Berichten: 249
Lid geworden op: za 09 jan, 2010 16:59
Locatie: Westland

Re: Motorbeurs 2017

Bericht door wimvandervlis »

Nee, het was niet mijn Fazer.

Mijn exemplaar stond gewoon in de garage. Daarbij is de teller toch echt de 100.000 km voorbij. Staat nu ergens in de 107 duizend.


Gezien de km-stand en de leeftijd zou er wel wat moeten gaan gebeuren, want van de monoschokdemper is het verse is er nu wel zo'n beetje af :-)

Oftewel wat is wijsheid ? Zoeken naar een tweedehands (en wat voor mishandelingen heeft die dan achter de rug :?: ) of een vervangingsdemper er onder.
Weet dat de meeste clubleden niet met dergelijke vragen worstelen, maar ja er moet toch iemand motoren oprijden :-" Dan wel aantonen dat motoren veel langer meegaan dan de gemiddelde motorrijder denkt !
FZS 600 en 4 XS-en
1978 tot 1982
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Motorbeurs 2017

Bericht door NZMSLex »

Ja Wim,
Dat zijn pas luxe-problemen met een motor met meer dan een ton op de teller. Op naar de twee ton. Gewoon een nieuw dempertje erop. Dan kan je weer twintig jaar verder!

Ik zal op mijn Fazertje eens kijken hoe het met het dempertje staat. De monteur van mijn motorzaak kon niet geloven dat er meer dan 90.000 km mee is gereden. Dat zegt wel wat over de kwaliteit van de oer-Fazers.
Fazertje komt nu alleen nog buiten met mooi weer :enjoy: :-"
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
wimvandervlis
105,2 kW
Berichten: 249
Lid geworden op: za 09 jan, 2010 16:59
Locatie: Westland

Re: Motorbeurs 2017

Bericht door wimvandervlis »

Tjsa, dan heeft mijn Fazer het slecht. Hij moet met alle weersomstandigheden naar buiten, dus ook met regen en pekel. Wel probeer ik het uiterlijk nog beschaafd te houden (lees hij wordt regelmatig gewassen). Natuurlijk zie je dat de motor de nodige km's heeft gereden. Maar de meesten kijken toch zeer vreemd op als ik zeg dat mijn Fazer over de ton staat.

Moet ook zeggen dat de kwaliteit van deze motor mij echt verbaasd. Heb nu in 9 jaar tijd afgerond 75000 km mee gereden en het enige wat echt vreemd is dat er twee keer de voorwiellagers zijn vervangen (waarvan 1 keer zonder arbeidskosten, omdat ook de motorzaak het meer dan vreemd vond dat de vervangende lagers binnen 15000 km weer gingen zingen).
Voor de rest alleen regulier onderhoud, zoals balhoofdlager en remschijven (voor en achter is het ondertussen vervangen), voorbochtenset is ook vervangen (was doorgerot, niet zo gek als je ook met pekelomstandigheden dagelijks rijdt, vervangen door een originele set (tweedehands was al 25 Euro in aanschaf \:D/ ), ook zijn de inlaatrubbers van de carbs vervangen (waren nog niet lek, maar als je voor 60 euro een set kan kopen die nooit gemonteerd is geweest moet je dat niet laten :-" ).
De motor is door mij voorzien van progressieve voorvorkveren (geeft echt een verbetering van de voorvork) en stalen remleidingen.

Nu ik er over nadenk is het zelfs zo gek dat de accu die er 9 jaar geleden in is gegaan (direct vervangen nadat ik de motor kocht) nog steeds inzit (dit opschrijvende zou het wel een de goden verzoeken kunnen zijn :tongue3: ).

En zover ik nu kan inschatten kan hij best nog een hele tijd mee. Op olieverbruik heb ik de motor nog niet kunnen betrappen.

Tot zover de stand van zaken van een rijdende oerfazer.
FZS 600 en 4 XS-en
1978 tot 1982
Gebruikersavatar
Frans-V
110,3 kW
Berichten: 4652
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 16:23
Locatie: B. op Z
Contacteer:

Re: Motorbeurs 2017

Bericht door Frans-V »

maar goed dat er geen BLAUWE Fazer 1000 uit het zelfde tijd perk stond.had je misschien wel geld bij gehad :wave:
Vriendelijkheid weggeven is moeilijk;je krijgt het bijna altijd terug.....gr F3/FxtFF
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Motorbeurs 2017

Bericht door NZMSLex »

Maar die blauwe 1000's zijn toch altijd van oude vrouwtjes geweest, altijd binnengestaan? :toothy8:
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
Gebruikersavatar
Frans-V
110,3 kW
Berichten: 4652
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 16:23
Locatie: B. op Z
Contacteer:

Re: Motorbeurs 2017

Bericht door Frans-V »

is dat zo ????????????
Vriendelijkheid weggeven is moeilijk;je krijgt het bijna altijd terug.....gr F3/FxtFF
Plaats reactie