Nieuws Hans Lukassen

De Chatbox van de Fazerclub. Hier mag veel, als het maar niet TE gek wordt.
Gebruikersavatar
QuickSilver
105,2 kW
Berichten: 452
Lid geworden op: wo 21 dec, 2005 13:22

Nieuws Hans Lukassen

Bericht door QuickSilver »

Hallo Allemaal,

Een aantal van jullie zullen het nieuws al wel gehoord hebben. Maar voor diegenen die het nog niet weten is er wat minder goed nieuws te melden over Hans. Hans heeft mij verzocht jullie hierover te informeren zodat jullie ook op de hoogte zijn.

Een aantal weken heeft Hans een pijnlijk been en voet gehad. Na enige tijd is hij voor 5 dagen op de intensive care terecht gekomen. Hier is geconstateerd dat hij een acute afsluiting van de slagader in zijn been had en een halve afsluiting in zijn lies. Zijn been en voet kregen dus geen bloed en zuurstof meer. Letterlijk alles is geprobeerd om de slagader en bloedvaten weer vrij te krijgen. Maar dat is helaas, zelfs tegen medicijn-protocollen in, niet gelukt. Zondag kregen ze dan ook te horen dat er direct een amputatie van het been moest plaatsvinden (van onder de knie).

Dit was een nogal drastische beslissing en Hans en Greet hebben besloten om hier een paar dagen over na te denken. Afgesproken dat het ziekenhuis ondertussen zou proberen om de slagader en bloedvaten alsnog weer vrij te krijgen. Deze week ondergaat Hans dan ook elke dag, de hele dag door, allerlei testen en controles. Tot aan 's nachts toe!

Vanavond (donderdag 9 februari) valt de definitieve beslissing. Als er, ondanks alle inspanningen, geen positief resultaat behaald wordt zal alsnog voor amputatie gekozen moeten worden.......... Wat natuurlijk een verschrikkelijk nieuws is.

In principe is Hans bereikbaar middels WhatsApp of email, maar zal niet altijd kunnen reageren.

Indien er nog nieuws is, plaatsen we dat op het forum.

groetjes,
Nicolette

p.s. Hans en Greet hebben een mooie bos bloemen van het bestuur ontvangen. Waarvoor Dank! Zijn ze heel blij mee.
Als ge mar plezier het war!
Gebruikersavatar
SilverTip
110,3 kW
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:06
Locatie: Tilburg

Re: Nieuws Hans Lukassen

Bericht door SilverTip »

QuickSilver schreef:Hallo Allemaal,

Een aantal van jullie zullen het nieuws al wel gehoord hebben. Maar voor diegenen die het nog niet weten is er wat minder goed nieuws te melden over Hans. Hans heeft mij verzocht jullie hierover te informeren zodat jullie ook op de hoogte zijn.

Een aantal weken heeft Hans een pijnlijk been en voet gehad. Na enige tijd is hij voor 5 dagen op de intensive care terecht gekomen. Hier is geconstateerd dat hij een acute afsluiting van de slagader in zijn been had en een halve afsluiting in zijn lies. Zijn been en voet kregen dus geen bloed en zuurstof meer. Letterlijk alles is geprobeerd om de slagader en bloedvaten weer vrij te krijgen. Maar dat is helaas, zelfs tegen medicijn-protocollen in, niet gelukt. Zondag kregen ze dan ook te horen dat er direct een amputatie van het been moest plaatsvinden (van onder de knie).

Dit was een nogal drastische beslissing en Hans en Greet hebben besloten om hier een paar dagen over na te denken. Afgesproken dat het ziekenhuis ondertussen zou proberen om de slagader en bloedvaten alsnog weer vrij te krijgen. Deze week ondergaat Hans dan ook elke dag, de hele dag door, allerlei testen en controles. Tot aan 's nachts toe!

Vanavond (donderdag 9 februari) valt de definitieve beslissing. Als er, ondanks alle inspanningen, geen positief resultaat behaald wordt zal alsnog voor amputatie gekozen moeten worden.......... Wat natuurlijk een verschrikkelijk nieuws is.

In principe is Hans bereikbaar middels WhatsApp of email, maar zal niet altijd kunnen reageren.

Indien er nog nieuws is, plaatsen we dat op het forum.

groetjes,
Nicolette

p.s. Hans en Greet hebben een mooie bos bloemen van het bestuur ontvangen. Waarvoor Dank! Zijn ze heel blij mee.
Aanvullend op verzoek van Hans en Nicolette het laatste nieuws van vanmiddag:

Ik citeer:

Zo.... dokter is geweest. We hebben gestreden maar zijn ondergegaan.
Resultaat van de kwelling is dat ze 2 tenen zouden kunnen redden.
Andere optie voorvoet-amputatie met de kans over 1 á 2 jaar toch onderbeen.
Dit omdat er dus toch te weinig bloed komt.
Dus wij hebben besloten en gekozen voor een onderbeen-amputatie.

Gr, Hans
Laatst gewijzigd door SilverTip op do 09 feb, 2017 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Leven in het moment, reizen en samen genieten, morgen kan het ineens anders zijn.....
Gebruikersavatar
Robse2
105,2 kW
Berichten: 129
Lid geworden op: di 10 mar, 2015 19:48
Locatie: Hengelo (OV)

Re: Nieuws Hans Lukassen

Bericht door Robse2 »

Pff, wat een heftig bericht!
Ik heb Hans zijn 06 niet, ken hem dan ook niet zo persoonlijk, maar er van uitgaande dat Hans hier vast meeleest wil ik hem heel veel sterkte en positiviteit toe wensen.
Alle clichés schieten door mijn hoofd en zijn zeker gemeend.
Maar Hans, kerel, alles wat ik je toe kan wensen is heel veel succes met je herstel en revalidatie.
Clublid 2005-2012 :enjoy: 2015 - heden :enjoy:
Rik
Site Admin
Berichten: 1075
Lid geworden op: za 02 okt, 2004 22:48
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Re: Nieuws Hans Lukassen

Bericht door Rik »

Hans en Greet. Wat een moeilijke tijd zullen jullie hebben. Dat zijn me nog eens beslissingen.
Wij kunnen niets anders doen dan meeleven en dan doen we zeker!
Rob heeft het over clichés, er is inderdaad van alles te wensen. En dat doen we dan maar vooruitkijkend naar het herstel na deze ingreep en de tijd daarna.
HansL
105,2 kW
Berichten: 141
Lid geworden op: ma 21 mar, 2011 21:35

Re: Nieuws Hans Lukassen

Bericht door HansL »

Hans sterkte !
Gebruikersavatar
Rider
72 kW
Berichten: 94
Lid geworden op: do 04 nov, 2004 16:36

Re: Nieuws Hans Lukassen

Bericht door Rider »

Wat een kl#tenieuws Hans. Ik wens jullie veel sterkte komende tijd!

Groet, Erwin
Don't look back!
Gebruikersavatar
Odrie
105,2 kW
Berichten: 866
Lid geworden op: do 25 nov, 2004 11:37
Locatie: Vlissingen

Re: Nieuws Hans Lukassen

Bericht door Odrie »

Hans, wat een heftig nieuws.
Van "mijn" Rob weet ik dat dit de moeilijkste beslissing in je leven is.
Als je behoefte hebt om te praten met iemand die in dezelfde situatie kwam, neem dan gerust contact op.
We wensen je veel sterkte en succes met je herstel en revalidatie.
Dikke knuffel XXX
We're no Strangers, we're just good friends who haven't met yet !!!!!!
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Nieuws Hans Lukassen

Bericht door NZMSLex »

Beste Hans,

Wat een ellendig bericht! Woorden schieten te kort. Vanuit Drenthe wensen we je veel sterkte.
Mooi aanbod van Rob en O3.

Lex
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: Nieuws Hans Lukassen

Bericht door Charleyr »

Dag Hans,

Ik weet dat je af en toe de berichten lees, via WhatsApp ook al contact gehad en nogmaals veel sterkte, kracht en moed toegewenst.

Voor eenieder die hier mee leest , je kan natuurlijk ook iets persoonlijks sturen, want ik weet zeker dat Hans, Greet & Mark dit waarderen en de postbode in 'S-Heereberg vermoedelijk ook wel.

In verband met de privacy is het handig om even een mailtje te sturen aan info@fazer.nl, als je de adres gegevens wilt hebben!
Ik zal dan z.s.m. deze gegevens toe sturen!
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Gebruikersavatar
mamaha
50 kW
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 10 nov, 2013 13:05

Re: Nieuws Hans Lukassen

Bericht door mamaha »

Hans,

Wat een verschrikkelijk nieuws , wij wensen je veel sterkte en beterschap toe.

Groeten Maarten en Diny Albers .
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: Nieuws Hans Lukassen

Bericht door Charleyr »

Ik kreeg net een mooie reactie van Hans n.a.v. een klein "opstekertje", die hij vandaag heeft ontvangen.

Dat was nog eens een leuke verrassing. Tof man. Heb maar een foto bijgevoegd misschien voor op de site. He gaat sinds vandaag eindelijk weer wat beter. Spreek je nog.
Bijlagen
5a99249a-4c5a-4df7-ad7d-fdc9005edcc3.jpg
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Nieuws Hans Lukassen

Bericht door NZMSLex »

Mooi om weer een glimlach(je) te zien.
Hou je haaks :notworthy:
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
Gebruikersavatar
SilverTip
110,3 kW
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:06
Locatie: Tilburg

Re: Nieuws Hans Lukassen

Bericht door SilverTip »

Beste allemaal,

Hans heeft ons laten weten dat het "relatief" goed met hem gaat.
Hij heeft niet veel last van "werkelijke" pijn, maar wel van fantoompijn.
Zo beschreef hij dat hij het gevoel had dat ze me een spijker in z'n voet zaten
terwijl dat helaas helemaal niet kan.........
Ook zei hij dat ze er iets moois van hadden gemaakt, zijn humor zit er gelukkig nog steeds....

Ook gaf Hans aan klaar te zijn om bezoek te ontvangen en dat ook graag wil:

Zijn adres:

Slingeland Ziekenhuis
Kruisbergseweg 25
7009 BL Doetinchem
Afdeling A kamer 240
Bezoektijden 13.30 uur - 14.15 uur / 19.00 uur - 20.00 uur

Een kaartje is natuurlijk ook leuk.

Gert en ik gaan er komende vrijdagmiddag heen.

Zo zijn jullie weer op de hoogte.

Gr, Michel en Nicolette
Leven in het moment, reizen en samen genieten, morgen kan het ineens anders zijn.....
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: Nieuws Hans Lukassen

Bericht door Charleyr »

Het gaat de goede kant op met onze Hans hoor!
Ik kreeg vanmiddag een WhatsApp bericht met het volgende:

Hallo allemaal. Vanmorgen is het drukverband er voor de eerstekeer afgehaald. Volgens de artsen ziet het er goed uit. Alles is schoongemaakt en er is een zwagtelverband aangebracht en dit moet elke morgen vernieuw worden. Ben ook al met de fysio aan het trainen met krukken en we hopen vrijdag naar huis te kunnen.

Dit is mooi nieuws, voor degene die van plan zijn om as vrijdag bij het ziekenhuis langs te gaan, adviseer ik om even te checken of Hans niet "stiekum" zijn biezen heeft gepakt. :dontknow: :dontknow: :dontknow: :dontknow:
Ik weet nl. niet of hij aankomende vrijdag in zijn vizier heeft of de week erop!
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Gebruikersavatar
hans l
105,2 kW
Berichten: 276
Lid geworden op: wo 03 nov, 2004 20:15
Locatie: 's-Heerenberg

Re: Nieuws Hans Lukassen

Bericht door hans l »

Odrie schreef:Hans, wat een heftig nieuws.
Van "mijn" Rob weet ik dat dit de moeilijkste beslissing in je leven is.
Als je behoefte hebt om te praten met iemand die in dezelfde situatie kwam, neem dan gerust contact op.
We wensen je veel sterkte en succes met je herstel en revalidatie.
Dikke knuffel XXX
Halo Odrie en Rob.
Zeker neem ik eerdaags contact met jullie op en hoop op wat wijshheid,
Heb Rob er al vaker mee zien lopen en ook wou ik wel een praatje met
hem daar over beginnen maar vond dat toch enigzins vervelend.Het zal
ongetijfeld voor mij moeilijker zijn geweest dan voor hem.Maar nu moet
ik wel en hoop weer net zo als hem te kunnen lopen
Mvg
Hans l
Plaats reactie