Yamaha MT10

De Chatbox van de Fazerclub. Hier mag veel, als het maar niet TE gek wordt.
Plaats reactie
Gert Roelofs
105,2 kW
Berichten: 248
Lid geworden op: wo 05 aug, 2009 19:21
Locatie: Bergen op Zoom

Yamaha MT10

Bericht door Gert Roelofs »

Kwam op internet de enkele specificaties tegen;

Specificaties Yamaha MT-10 Sinds de onthulling van de Yamaha MT-10 in November tijdens de Show in Milaan is de Japanse Naked op elke motorbeurs of motorshow een van de grootste attracties. Toch heeft Yamaha er weinig over los gelaten en de prijzen en specificaties bleven lange tijd geheim. Maar daar is gisteravond verandering in gekomen! Ondanks alle commotie om de nieuwe Yamaha MT-10 blijft het eigenlijk een YZF-R1 waar de gestroomlijnde kuip vanaf is getrokken en een nieuw stuur op is gezet. Maar met deze uitspraak doe je de motor tekort. Het blijkt ook uit de geschiedenis dat een transformatie zoals deze erg lastig is. Dit komt vaak omdat de vernieuwde naked niet aan de verwachting kan voldoen in het licht van de prestaties. Maar dat gaat Yamaha dit jaar niet overkomen aangezien de specificaties er niet om liegen. De Yamaha MT-10 heeft een vermogen van 158.2Pk en een koppel van 110,9Nm bij 9000rpm. Daarnaast is de MT-10 zeker niet de zwaarste aangezien de motor een gewicht heeft van 210kg. Het gewicht wordt laag in het chassis gedragen en dit moet resulteren in een super scherp gevoel met de motor. Yamaha voegt hier aan toe dat dit de meest opmerkelijke naked bike is die Yamaha tot nu toe heeft gefabriceerd. Ook aan de prijs zal het niet liggen. De Yamaha MT-10 gaat ongeveer 15000 euro kosten en ligt dus qua prijs precies tussen haar concurrenten in. (Kawasaki Z1000, BMW S1000R, Suzuki GSX-S1000, Triumph Speed Triple S) Naast de specificaties en de prijs heeft Yamaha ook bekend gemaakt dat er het een en ander aan accessoires kan worden besteld. Zo is er in de accessoires lijst de mogelijkheid om de MT-10 te bestellen met een Akrapovic demper, quickshifter en nog meer speelgoed voor de sportievere coureur. Ook is er het een en ander te bestellen voor de tour fan. De tour fan heeft namelijk de keuze in een groter windscherm, verwarmde handvaten en een zadel met meer comfort. -
Meer details te vinden op: http://www.motornieuwsonline.nl/specifi ... qe4ge.dpuf

Groetjes
Gert
Gebruikersavatar
SilverTip
110,3 kW
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:06
Locatie: Tilburg

Re: Yamaha MT10

Bericht door SilverTip »



Ziet er er leuk uit, maar behalve te duur (mijn persoonlijke mening), is het weer een fiets die onderin niet wil lopen.
Er wordt heel spectaculair gedaan over 160 PK en 110 NM maar weer................... bij 9000 toeren.
De Kawa 1000 van onze charismatische voorzitter doet heeft dan wel 50CC meer maar scoort 111 Nm @ 7.300 rpm
dat is dus 1700 toeren eerder en t.o.v. de FZ1 die 106 Nm /10.5 kgf-m / 76.7 ft-lb @ 8000 rpm is de Kawa ook eerder wakker. Een uitgeklede R1 dus die ruimte nodig heeft om tot zijn of haar recht te komen.

Tevens zag ik door die "uitkleding" een aantal zaken waar ik niet enthousiast van werd.
Een oliekoeler onbeschermd precies in de straal van het grind/vuil van het voorwiel, net als de smoorklep, wat GEEN exup-klep is, maar dient vanwege de milieu-eisen (geluid en emissie) en de katalysator waarvan de elektronica recht in het spatwater van de voorband zit.

Negatief.................. ?? Nee hoor........... hij is mooi, als je van deze vormen houdt, maar de technische kant mag je ook benoemen toch. 1000 cc rijders verwachten ook trekkracht in de lage toeren en dat gaat wederom niet gebeuren en het kan wel wanneer je naar de naakte BMW kijkt die diverse leden van ons rijden. Trekt altijd en overal als een beer.

Heb de centen niet, hoef me er dan ook helemaal niet druk over te maken, maar ik zou er in ieder geval aan voorbij lopen en kiezen voor de MT-09 of de Tracer waarmee je iedereen uitlacht......

Gr,

Mies
Leven in het moment, reizen en samen genieten, morgen kan het ineens anders zijn.....
Gebruikersavatar
Robse2
105,2 kW
Berichten: 129
Lid geworden op: di 10 mar, 2015 19:48
Locatie: Hengelo (OV)

Re: Yamaha MT10

Bericht door Robse2 »

Of een Tiger 1050 :notworthy:
Standaard al 100nm bij 6250 rpm.
Met kleine aanpassing nog betere prestaties. :-"
Clublid 2005-2012 :enjoy: 2015 - heden :enjoy:
Gebruikersavatar
SilverTip
110,3 kW
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:06
Locatie: Tilburg

Re: Yamaha MT10

Bericht door SilverTip »

Robse2 schreef:Of een Tiger 1050 :notworthy:
Standaard al 100nm bij 6250 rpm.
Met kleine aanpassing nog betere prestaties. :-"
Uhhhhh, da's een drie-cilinder Rob :-"

Maar inderdaad..... een goede waarde....
Leven in het moment, reizen en samen genieten, morgen kan het ineens anders zijn.....
Gebruikersavatar
Robse2
105,2 kW
Berichten: 129
Lid geworden op: di 10 mar, 2015 19:48
Locatie: Hengelo (OV)

Re: Yamaha MT10

Bericht door Robse2 »

Precies \:D/
Koppel als een 2 cilinder en vermogen als een 4 cilinder, de ideale combinatie.
:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Clublid 2005-2012 :enjoy: 2015 - heden :enjoy:
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: Yamaha MT10

Bericht door Charleyr »

Helemaal mee eens Mies,
Hoewel ik wel enthousiast ben over het ontwerp, zal het deze fiets niet worden voor volgend jaar. :dontknow: :dontknow:

Afijn, ik heb nog even, Tracer, Versys ........ :-" :-" :-" :-"
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Gebruikersavatar
FZ6Fazer/blacky
105,2 kW
Berichten: 171
Lid geworden op: di 24 mei, 2005 20:35
Locatie: Pijnacker-Nootdorp

Re: Yamaha MT10

Bericht door FZ6Fazer/blacky »

Robse2 schreef:Precies \:D/
Koppel als een 2 cilinder en vermogen als een 4 cilinder, de ideale combinatie.
:thumbup: :thumbup: :thumbup:
En dat voor € 14.990,=
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fuel Supply
105,2 kW
Berichten: 275
Lid geworden op: do 10 mar, 2011 13:23
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Yamaha MT10

Bericht door Fuel Supply »

FZ6Fazer/blacky schreef:En dat voor € 14.990,=
Ja Jan, maar nu ben ik nieuwsgierig, want dat vindt jij: ??
a. Spotgoedkoop
b. Redelijk geprijsd
c. Knap aan de prijs
d. Absurd veel geld

:lol: :-"

Grtz, Willem :pirate:
Haast je als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
Gebruikersavatar
FZ6Fazer/blacky
105,2 kW
Berichten: 171
Lid geworden op: di 24 mei, 2005 20:35
Locatie: Pijnacker-Nootdorp

Re: Yamaha MT10

Bericht door FZ6Fazer/blacky »

Fuel Supply schreef:
FZ6Fazer/blacky schreef:En dat voor € 14.990,=
Ja Jan, maar nu ben ik nieuwsgierig, want dat vindt jij: ??
a. Spotgoedkoop
b. Redelijk geprijsd
c. Knap aan de prijs
d. Absurd veel geld
e. Veel geld!!!


:lol: :-"

Grtz, Willem :pirate:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fuel Supply
105,2 kW
Berichten: 275
Lid geworden op: do 10 mar, 2011 13:23
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Yamaha MT10

Bericht door Fuel Supply »

FZ6Fazer/blacky schreef:e. Veel geld!!!
Je zat er nog 9 Euro naast Jan :lol: En toch zijn er beroepsmatige "kenners" die het wel meevalt als ik het zo lees in de vandaag ontvangen nieuwsbrief van het blad Motoplus, die trouwens morgen 4 maart in de winkels ligt. Stukje reclame voor ze terug, want ik heb hun tekst die hieronder staat even geknipt en geplakt:

We moesten er even op wachten, maar hij is bekend: de prijs van de nieuwe Yamaha MT-10. € 14.999,- gaat Yamaha’s nieuwe power naked kosten en dat is misschien wel minder dan menigeen vooraf had gedacht. Zeker gezien het feit dat de specificaties van de nieuwe MT-10 er niet om liggen. Zo levert het van de YZF-R1 afkomstige blok met Crossplane krukas 160,4 pk bij 11.500 toeren en is er bij 9.000 toeren een maximum koppel van 111 Nm voorhanden. Niet misselijk dus en dat geldt ook voor de verdere aankleding van deze bruut: ride-by-wire, instelbare tractiecontrole, cruise-control en een slipper-assist koppeling. Oh ja, en het rijklaargewicht bedraagt een prettige 210 kilo. De nieuwe MT-10 staat vanaf mei bij de dealer.

Voila 8-[
Haast je als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
Plaats reactie