Trip Schotland, bagage issue...

De Chatbox van de Fazerclub. Hier mag veel, als het maar niet TE gek wordt.
Plaats reactie
erikdel
25kW
Berichten: 4
Lid geworden op: di 12 mei, 2015 12:28

Trip Schotland, bagage issue...

Bericht door erikdel »

Hallo Allemaal,

Ik ben niet zo'n ervaren motorrijder, heb afgelopen zomer mijn rijbewijs gehaald en een FZ6 2009 gekocht. Van de zomer ben ik 3 dagen weg geweest met mijn vriendin achterop. Toen regio Hardenberg gehad. Nu willen we dit jaar eigenlijk richting Schotland gaan, dag of 6. Eigenlijk vanwege mijn geringe ervaring heb ik wat vraagjes, wellicht kan iemand me een duwtje in te rug geven.

- Iemand ervaring met Schotland?
- Is dit met motor en bagage te doen, of loop ik te hard van stapel en kan ik beter nog in Nederland blijven?

Bagage probleem:

Afgelopen zomer was 3 dagen/2 nachten hotel qwa bagage amper te doen. Ik heb alleen originele yamaha top koffer, waar officieel maar 5 kg in mag. Nu zat hij tot bijna 15 kg vol en een rugzak voor mijn vriendin. Niet helemaal ideaal. Voor een week Schotland lijkt me dat niet handig.
- Zou ik met alleen nog een extra tanktas wel door kunnen?
- Zijn er mogelijkheden om bagage te laten vervoeren van Hotel naar Hotel zoals je dat ook hoort met fiets vakanties?
- Als ik voor een tanktas ga, graag zo groot mogelijk wat is dan nog praktisch om mee te rijden, iemand ervaring met grote tanktas op een Fz6 2009?

BEDANKT!!! :)
Nolleke
72 kW
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 13 nov, 2011 15:23
Locatie: Brabant

Re: Trip Schotland, bagage issue...

Bericht door Nolleke »

Absoluut een tanktas nemen! alleen al vanwege de gewichtsverdeling.
Zelf ben ik een fan van de magneettassen.
Als je bang bent voor krassen kun je er een anti-slip doekje onder doen.

Ik heb daarvoor de volgende eisen:
- brede magneetflappen.
- dmv rits te vergroten en te verkleinen.
-ÓÓk te gebruiken als rugzak.
-voorzien van kaartenvak, niet zozeer voor kaarten, maar ook voor andere dingetjes die je onder handbereik wilt hebben.

Zijkoffer(s) zijn ook aan te bevelen als je een vriendin meeneemt. dan hoeft ze geen rugzak, want die gaat op den duur toch vervelen (die rugzak :tongue3: )
erikdel
25kW
Berichten: 4
Lid geworden op: di 12 mei, 2015 12:28

Re: Trip Schotland, bagage issue...

Bericht door erikdel »

Maar hoe groot kan een tanktas zijn zonder dat hij het rijden belemmerd?
En kun je zijtassen gebruiken als er iemand achterop zit?
Nolleke
72 kW
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 13 nov, 2011 15:23
Locatie: Brabant

Re: Trip Schotland, bagage issue...

Bericht door Nolleke »

erikdel schreef:Maar hoe groot kan een tanktas zijn zonder dat hij het rijden belemmerd?
En kun je zijtassen gebruiken als er iemand achterop zit?
Dat ligt er uiteraard aan hoe groot je bent, of je nog over de tas heen je instrumenten kunt zien.
Gewoon ff passen bij de dealer. Als het te hoog wordt, dan vul je 'm niet helemaal.

Als de zijkoffers/tassen goed zijn bevestigd, vallen ze net binnen de hoek die het been van de passagier maakt.

Wél ff de vering aan het gewicht aanpassen, anders rijdt het voor geen meter.
Bijlagen
pillion.jpg
Plaats reactie