Petitie Valentino Rossi

De Chatbox van de Fazerclub. Hier mag veel, als het maar niet TE gek wordt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BEN B
105,2 kW
Berichten: 653
Lid geworden op: do 09 dec, 2004 9:55
Locatie: Amersfoort

Petitie Valentino Rossi

Bericht door BEN B »

Hey,

I just signed the petition "MotoGP Race Director Mike Webb: Remove the penalty from Valentino Rossi and bring back integrity to the Championship." and wanted to see if you could help by adding your name.

Our goal is to reach 500,000 signatures and we need more support. You can read more and sign the petition here:

https://www.change.org/p/motogp-race-di ... responsive

Thanks!
Ben
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: Petitie Valentino Rossi

Bericht door Charleyr »

BEN B schreef:Hey,

I just signed the petition "MotoGP Race Director Mike Webb: Remove the penalty from Valentino Rossi and bring back integrity to the Championship." and wanted to see if you could help by adding your name.

Our goal is to reach 500,000 signatures and we need more support. You can read more and sign the petition here:

https://www.change.org/p/motogp-race-di ... responsive

Thanks!
Ben
Done!
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
fazerfan
72 kW
Berichten: 52
Lid geworden op: do 19 apr, 2007 21:19
Locatie: Rotterdam

Re: Petitie Valentino Rossi

Bericht door fazerfan »

BEN B schreef:Hey,

I just signed the petition "MotoGP Race Director Mike Webb: Remove the penalty from Valentino Rossi and bring back integrity to the Championship." and wanted to see if you could help by adding your name.

Our goal is to reach 500,000 signatures and we need more support. You can read more and sign the petition here:

https://www.change.org/p/motogp-race-di ... responsive

Thanks!
Ben
Petitie getekend.

Groet Robert
Gebruikersavatar
BEN B
105,2 kW
Berichten: 653
Lid geworden op: do 09 dec, 2004 9:55
Locatie: Amersfoort

Re: Petitie Valentino Rossi

Bericht door BEN B »

Ik wil iedereen bedanken voor het ondertekenen van de petitie. Naast Charley en Robert hebben diverse leden de moeite genomen om de petitie te lezen en te ondertekenen. Inmiddels hebben er meer dan 550.000 mensen de petitie getekend. Daarnaast is Rossi bezig met een klacht in te dienen bij het sporttribunaal CAR. Uitspraak wordt dinsdag verwacht (indien het tot een zaak komt)

Graag wil ik ook als doorgewinterde ‘Rossi fan’ mijn visie geven en waarom ik de petitie getekend heb. Ten eerste is het niet goed wat Rossi heeft gedaan zowel niet tijdens de persconferentie als de actie op het circuit van Sepang waarbij Marqués werd uitgeschakeld. Dit schaad de motorsport en ik denk dat velen het daarover wel eens zijn.

Wat wel van belang is om de voorgeschiedenis goed te kennen en die speelt een belangrijke rol. Ik heb alle trainingen en wedstrijden gezien en weet dan ook hoe snel coureurs zijn. Het punt wat Rossi heeft gemaakt omtrent een 'spelletje spelen’ van Marqués tijdens GP Australie dat zou wel eens kunnen kloppen. Dit met name omdat Marqués ook daar veel sneller was dan wie dan ook. Dat bleek heel duidelijk uit de trainingen en kwalificaties. Dat je vervolgens tijdens zo’n race op kop rijdt en je dan afzakt naar de 4e plaats in de voorlaatste ronde is opzienbarend. Nog erger is het dat je dan ook nog in staat bent om in de laatste ronde 3 man weet te passeren (en niet zo maar een paar ‘coureurs’!) en als 1e weet te eindigen! Kortom; Marqués is de snelste van het hele stel en dat geld voor de meeste circuits.

Kortom; ik ben van mening dat hij opzettelijk Rossi het leven zuur maakt en dat heeft een vervolg gekregen in Sepang. Dat de frustratie er dan uit moet is een kwestie van tijd en dat is dan ook gebeurd. De consequenties hebben we nu gezien en daar wordt niemand vrolijk van. Daarnaast blijkt er geen straf te bestaan voor de ‘belemmeringsacties' van Marqués tegen Rossi. Dit is ook aangegeven door Mike Webb. Situatie nu is dat als Rossi door de straf als laatste moet starten in Valencia de race om het kampioenschap al is gereden. En dat is jammer voor de sport zelf. De petitie heb ik dan ook met name getekend om de sport te laten zegevieren. Rossi zou alsnog een eerlijke kans moeten krijgen. Wint vervolgens Lorenzo dan is ie een waardig kampioen! Zonder die eerlijke strijd zal de grootste MotoGP aanhang Lorenzo niet als echte wereldkampioen MotoGP erkennen. De kans is ook dat ie daar nog jaren lang last van blijft houden. Hij is nu al niet zo geliefd op diverse circuits. Dat geld in wezen ook voor Marqués. Wat ik verder van Marqués persoonlijk vindt laat ik hier maar buiten beschouwing. Voor hem kom ik in ieder geval niet meer naar het circuit.

Wat ik hoop is dat de heren elkaar nog voor Valencia elkaar een handje kunnen geven en Rossi uiteindelijk op een normale manier kans kan krijgen om de strijd aan te gaan. Als dat gebeurd dan heeft de motorsport overwonnen en niet de ‘dwaling’ van racedirectie of onsportiviteit van coureurs.

Viva Italia!

Ciao
BenB :tongue3:
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: Petitie Valentino Rossi

Bericht door Charleyr »

Mooi relaas Ben,

De "clash" off te MotoGp titans levert trouwens ook hele leuke filmpjes / foto's op.

https://youtu.be/0sCbJCDHVpg
Bijlagen
12109237_1018237581560162_2876691438388507832_n.jpg
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: Petitie Valentino Rossi

Bericht door Charleyr »

Nou Ben,
Hoewel ik een bescheiden Rossi fan ben, ga ik zorgen dat mijn adoratie wat prominenter wordt getoond.
Ik ga een paar shirts aanschaffen en ga daar steevast mee "pronken" op alle motor ritjes.

In the meantime!
Bijlagen
12208282_10206759814968818_8131076929511758468_n.jpg
12219392_938042752945576_20511894869008012_n.jpg
12234951_10153250904708997_1752562933990807861_n.jpg
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Plaats reactie