Zondag 4 juli: Limburg met een Duits randje

aankondigingen en aanrijroutes. opmerkingen en bedankjes voor de uitzetters

Plaats reactie
FOFO
105,2 kW
Berichten: 119
Lid geworden op: wo 05 mar, 2014 22:56
Locatie: Santpoort-zuid

Zondag 4 juli: Limburg met een Duits randje

Bericht door FOFO »

Laatste kans voor de zomerstop. Dit keer een gedurfd experiment: een buitenland-rit op zondag in Duits grensgebied. Misschien hadden we de rit beter Duitsland met een randje Limburg kunnen noemen … ? Hoe dan ook, lekker touren daar. Duitsland heeft de Corona-regels versoepeld, dus een ritje in het grensgebied zou toch weer moeten kunnen doorgaan…. Neem wel je vaccinatiebewijs mee, je weet maar nooit waar het goed voor is.
Voor de start verzamelen we vanaf 9:30 uur bij McDonalds in Venlo Europaplein, Weselseweg 1A, 5916 RD Venlo (T 077-351.1821). LET OP: dit is een andere Mac dan gewoonlijk bij de buitenland ritten. Om 10:30 uur vertrekken we. Nog voor de motor warm is, passeren we de grens al richting het zuiden en de Eifel. Na ruim 108 km is de lunch in Gaststätte Jörres, Im Rossbroich in het wereldberoemde 😂 Kleinhau.

Daarna nog een lekkere slingerweg tot aan de Simmmerath, op de grens met Nationaal park De Eifel. Vanaf daar zetten we koers naar Vaals en rijden naar het eindpunt bij Cafe Zaal De Dikke Stein, Julianastraat 3, 6181 GN Elsloo (T 046-437.3460).

Een lange, maar leuke en ook mooie rit! Grijp je kans voor de zomerstop!

Groeten,
Frank
Gebruikersavatar
Peter_Smith
105,2 kW
Berichten: 198
Lid geworden op: di 10 jul, 2012 20:31
Locatie: Zoetermeer

Re: Zondag 4 juli: Limburg met een Duits randje

Bericht door Peter_Smith »

Hallo Fazeristen (zoiets toch Lex). Deze rit staat voor zondag 04-07-2021 gepland.

We zijn door een tip op wetter.de terecht gekomen en daar staat 90% kans op neerslag voor de zondag vermeld :shock:

We hebben hierop besloten om op zaterdag 03-07 te gaan rijden. De regenkans is dan slechts 5%. Ik mag alleen hopen dat wetter.de het niet later deze week weer omdraait :-" Houd het forum in de gaten voor de zekerheid.
Alle leden die zich al hadden opgegeven zijn telefonisch ingelicht. Dit waren er nog niet heel veel en daarom nu gelijk maar actie ondernomen.

Qua vertrekpunt en tijd veranderd er niets:
Verzamelen vanaf 9:30 uur bij McDonalds in Venlo Europaplein, Weselseweg 1A, 5916 RD Venlo (T 077-351.1821). LET OP: dit is een andere Mac dan gewoonlijk bij de buitenland ritten. Om 10:30 uur vertrekken we.

Ik hoop zaterdag op een iets grotere opkomst voor deze laatste rit voor de zomerstop.
Groeten Peter
Als je geen tijd hebt voor je passie, is het dan wel je passie?
Gebruikersavatar
SilverTip
110,3 kW
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:06
Locatie: Tilburg

Re: Zondag 4 juli: Limburg met een Duits randje

Bericht door SilverTip »

Top Peter, dank voor het bericht en de wijziging. Nicolette krijgt haar 2de injectie en kan daarom helaas niet mee, ik kom graag 😊
Verder wil ik jullie graag attent maken op het volgende. De route voert ons langs mooie stuurwegen rondom de Ruhrsee waar we geen enkele drempel tegenkomen maar...... vanaf Heimbach wordt er gecontroleerd op geluid, rijden er onopvallende motoren van der Polizei mee en mogen motorrijders maar 50 km/h op......precies....die mooie stuurweg 😪
Stel je je daarop in, dan is het altijd nog meer genieten dan op de Nederlandse wegen 🤗
Hoop inderdaad dat wetter.de stabiel blijft qua voorspelling 🙄

Tot zaterdag :enjoy:

Gr. Mies
Leven in het moment, reizen en samen genieten, morgen kan het ineens anders zijn.....
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: Zondag 4 juli: Limburg met een Duits randje

Bericht door NZMSLex »

H Fazeristi,

Veel plezier am Samstag!
Aangezien we als Fazeristi altijd rustig rijden en met original Auspuf, kan de Hermandad natuurlijk niemand iets maken.

Zaterdag ben ik er niet bij, helaas.
Als BMW-rijder zeg ik: Freude am fahren!! :-)
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
Gebruikersavatar
Peter_Smith
105,2 kW
Berichten: 198
Lid geworden op: di 10 jul, 2012 20:31
Locatie: Zoetermeer

Re: Zondag 4 juli: Limburg met een Duits randje

Bericht door Peter_Smith »

Jammer Lex. Ben je er met het Fazerweekend bij?
Als je geen tijd hebt voor je passie, is het dan wel je passie?
Gebruikersavatar
Frans-V
110,3 kW
Berichten: 4652
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 16:23
Locatie: B. op Z
Contacteer:

Re: Zondag 4 juli: Limburg met een Duits randje

Bericht door Frans-V »

Kan het haast niet geloven dat er na 20 jaar eindelijk een slimme beslissing genomen is...............
Heel vaak hebben we het er over gehad om met slecht weer de rit te verplaatsen, nu eindelijk is de kogel door de kerk om het een dag eerder te doen met de kans op WEL droog weer.............
Alle lof voor diegene die NU dit voortouw genomen heeft om het te doen ....
En ik NU wel verplicht om er gevolg aan te geven, en een mooie kans voor Charles om de zondag in te wisselen voor de zaterdag........ :hello2: .
Vriendelijkheid weggeven is moeilijk;je krijgt het bijna altijd terug.....gr F3/FxtFF
Plaats reactie