1e rit _ Zondag 7 juni Lek-Apeldoorn rit

aankondigingen en aanrijroutes. opmerkingen en bedankjes voor de uitzetters

Plaats reactie
Alex58
35 kW
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 24 sep, 2018 22:31

1e rit _ Zondag 7 juni Lek-Apeldoorn rit

Bericht door Alex58 »

Hallo

Zondag J.L. was mijn eerste rit met de Fazer - MT club.
Ik wilde hier toch even mijn ervaringen delen:

ik heb deze dag heel erg gewaardeerd
mijn ervaring is dat als je alleen/solo op motor rijd, dit wel ok is maar je dan toch iets mist.

Als je in een groep rijd, dan komen toch je jachtinstincten naar boven.

ik wist zelf de route niet, dus dan moet je wel zorgen dat je de kopman niet kwijt raakt.
het gevoel van constant te moeten bijblijven vind ik persoonlijk helemaal te gek. je oerinstincten komen dan toch wel een beetje naar boven \:D/
vooral het toer-sportief karakter van de rit, en dan met mijn Fazer 1000 onder mn kont was een prima ervaring.

dit gaan we vaker doen

gr
Alex :salute:
Liever als een dooie de bocht in, en als een speer eruit :dontknow:
Dan als een speer de bocht in, en als een dooie eruit ... :notworthy:
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: 1e rit _ Zondag 7 juni Lek-Apeldoorn rit

Bericht door Charleyr »

Ik kan hier wel een flauwe reactie op gaan geven, maar ik hoop dat je niet "over je toeren" hebt meegereden.
Daarnaast hoop ik ook, dat men niet boven de max snelheid is geweest, want dat is in deze periode niet zo sociaal!
Het is geen raceclub en dat sportieve wordt alleen op de buitenland ritten gedaan, niet in nederland, waar je rekening moet houden met ander verkeer en recreanten!
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Gebruikersavatar
NZMSLex
105,2 kW
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 19:08
Locatie: Sleen
Contacteer:

Re: 1e rit _ Zondag 7 juni Lek-Apeldoorn rit

Bericht door NZMSLex »

Inderdaad is het de Fazer-club, en niet de Racer-club. Over de toeren rijden is zeker niet de bedoeling. Als je het gevoel hebt, dat het (te) stevig gaat, dan moet je dat echt melden. Dan is de makkelijkste plek om te rijden direct achter de voorrijder. Hoe verder je achterin zit, hoe moeilijker het is om bij te blijven.

Als je ontspannen rijdt, dan geniet je meer!! En dat is ook veel veiliger.

Maar mooi dat het goed is bevallen. Daar gaat het om.
Niet zeuren, maar scheuren!!! :enjoy:
Alex58
35 kW
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 24 sep, 2018 22:31

Re: 1e rit _ Zondag 7 juni Lek-Apeldoorn rit

Bericht door Alex58 »

Charleyr schreef: di 09 jun, 2020 13:59 Ik kan hier wel een flauwe reactie op gaan geven, maar ik hoop dat je niet "over je toeren" hebt meegereden.
Daarnaast hoop ik ook, dat men niet boven de max snelheid is geweest, want dat is in deze periode niet zo sociaal!
Het is geen raceclub en dat sportieve wordt alleen op de buitenland ritten gedaan, niet in nederland, waar je rekening moet houden met ander verkeer en recreanten!

oh jee
is er nu een indruk gewekt dat er te hard en asociaal gereden is ?
dan is deze indruk niet juist.

ik starte als derde in de groep, bleef daar , en eindigde als derde in de groep ......
De snelheid overtreden is op geen enkel moment gebeurd.

Ik geef alleen maar aan dat je als meerijder/volger niet je eigen tempo aanhoud, en dus alert moet zijn
, zodat je "bij blijft" en enkel dat vond ik een plezierige nieuwe ervaring.


Alex
Liever als een dooie de bocht in, en als een speer eruit :dontknow:
Dan als een speer de bocht in, en als een dooie eruit ... :notworthy:
Erwin-K
35 kW
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 09 jan, 2019 11:40

Re: 1e rit _ Zondag 7 juni Lek-Apeldoorn rit

Bericht door Erwin-K »

Grappig, dacht dat ik de enige “nieuwe” was! Ik had het vooraf aangegeven en mocht daarom als tweede in de rij, tussen Peter en Ada in, rijden. Ik had wel het idee dat ik de rest soms een beetje ophield, voor het eerst in een groep rijden is anders en ik ben nog niet erg ervaren dus het leek soms sneller te gaan dan het daadwerkelijk ging. Ik moest vooral eerste helft van de tocht erg geconcentreerd rijden, gaandeweg de dag werd het wel makkelijker. Ik doe ook graag nog een keer mee! :enjoy:
Plaats reactie