bergtraining

aankondigingen en aanrijroutes. opmerkingen en bedankjes voor de uitzetters

Gert Roelofs
105,2 kW
Berichten: 248
Lid geworden op: wo 05 aug, 2009 19:21
Locatie: Bergen op Zoom

bergtraining

Bericht door Gert Roelofs »

Hallo allemaal,

Er staat weer een bergtraining op de planning komend jaar. Voordat de bergtraining verder georganiseerd wordt, wil ik eerst weten of er voldoende animo is. Deelname is alleen mogelijk voor leden van de vereniging. Diegenen die interesse hebben kunnen dit via dit forum aangegeven of mij een mailtje sturen op mijn mailadres: g.j.roelofs@home.nl.
Bij voldoende deelnemers zal de training worden gehouden in de Eifel, omgeving Prüm, van vrijdag tot en met zondag, 26 t/m 28 april 2019. De training wordt gehouden door een erkende rijinstructeur en is gericht op de minder ervaren motorrijder(ster) in de bergen.

Doel training:
De bergtraining heeft als doel om op een veilige manier op hellingen (scherpe) bochten te kunnen maken, waarbij je op de juiste wijze leert te kijken, bochttechnieken leert en met de juiste snelheid de bocht leert in te gaan en uit te gaan. Ook het remmen op hellingen zal de nodige aandacht krijgen. De training richt zich op het toepassen van de juiste technieken en niet op snelheid. Er zal dus overwegend rustig worden gereden om de technieken goed te kunnen leren. Alle typen wegen met korte en lange bochten, haarspeldbochten, lange doorlopers en combinaties daarvan worden behandeld. Deze training is bij uitstek geschikt voor deelnemers die zich in de bergen minder vertrouwd voelen.

Aantal deelnemers:
Het maximum aantal deelnemers per training is 8 en het minimum is 6. Bij voldoende animo is het mogelijk een 2e training te houden.

De kosten:
Over de kosten kan ik nu nog geen nauwkeurige bedragen geven. Het is wel de bedoeling dat dit in de orde van grootte zoals de vorige keer zal zijn. De kosten zullen ergens liggen tussen € 75 en € 100 per deelnemer voor de onkosten van de instructeur en verblijfskosten.
De kosten van het eten (ontbijt, lunch en avondeten), het drinken en de brandstof zijn daarbij niet inbegrepen. Globaal moet men rekenen op ongeveer € 100,00 brandstof; € 120,00 eten en drinken en € 75,00 a € 100,00 voor de overnachtingen en de instructeur.


Deelname geschiedt geheel op eigen risico. De motor die gebruikt wordt bij de training dient in voldoende technisch staat van onderhoud te zijn en verzekerd te zijn tegen het veroorzaken van schade. Ook dient men kleding te dragen die aan alle veiligheidsnormen voldoet.

Groetjes
Gert :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7: :glasses7:
Plaats reactie