Hemelvaartweekend 30 mei t/m 2 juni 2019

aankondigingen en aanrijroutes. opmerkingen en bedankjes voor de uitzetters

Rik
Site Admin
Berichten: 1075
Lid geworden op: za 02 okt, 2004 22:48
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Re: Hemelvaartweekend 30 mei t/m 2 juni 2019

Bericht door Rik »

Zo, dat was wel een mooi weekend \:D/ :enjoy:
Na met een paar druppels regen vertrokken te zijn op donderdag zijn we met een heleboel druppels op de terugweg weer thuisgekomen. Met 33 graden hou je het echt niet droog ...

Overbodig om te zeggen dat we weer enorm genoten hebben. Mooie omgeving waarbij de Eifel erg druk was en het Nassaugebied best wel rustig in verhouding.

Die Polizei vondt het wel een goed weekend om papieren en motoren te controleren en daar zijn we bijna allemaal bij aan de beurt geweest maar er zijn (natuurlijk)geen problemen genoteerd. Neem wel je Akra goedkeuringspapieren mee de volgende keer indien van toepassing.

Het hotel was prima, lekker eten en een mooie uitvalsbasis in dat gebied.
Goed uitgekozen dus en verder was ook weer prima geregeld. Thx Audrey!

Jullie ontkomen niet aan de onvermijdelijke vraag om leuke foto's van de weekend 😄
Stuur ze zsm even op aub dan zet ik ze in het fotoalbum. Gebruik bv Wetransfer.com als je mij bij voorkeur de originele foto's naar het mailadres van webmaster stuurt.

Als je je nog niet hebt aangemeld voor het Fazerweekend in augustus doe dat dan snel. Dat wordt vast ook weer zo'n fijn weekend!
Gebruikersavatar
wallie
105,2 kW
Berichten: 319
Lid geworden op: ma 01 nov, 2004 22:28
Locatie: Alkmaar

Re: Hemelvaartweekend 30 mei t/m 2 juni 2019

Bericht door wallie »

Zo ook weer thuis.
Het was een super weekend. :enjoy: :enjoy: :enjoy: :enjoy:
Perfect weer, lekker gereden, en gezellige mensen.

iedereen bedankt voor het perfecte motorweekend. :notworthy:
Han
Gebruikersavatar
Raceblu07
50 kW
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 22 feb, 2016 21:01
Locatie: Zoetermeer

Re: Hemelvaartweekend 30 mei t/m 2 juni 2019

Bericht door Raceblu07 »

Top weekend gehad en wat een mazzel met het mooie weer. Echt genieten :thumbright:

Een gezellige club zo met elkaar. Leuk dat ook de zuiderburen op het laatste moment nog hadden besloten mee te gaan. De (oude)nieuwe leden wisten hun draai binnen de groep gelijk te vinden.

Audrey heeft voor dit jaar een geweldig hotel gevonden. Top gedaan! Taunusblick moeten we er in houden. Alles was goed.

De omgeving Taunus/Eifel is ontzettend mooi en het rijden fijn dus wat wil je nog meer :-k

Bedankt allen voor dit gezellige weekend.

Peter en Ada
Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen.
Gebruikersavatar
FJRob
50 kW
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 28 nov, 2018 11:08
Locatie: Noord Brabant

Re: Hemelvaartweekend 30 mei t/m 2 juni 2019

Bericht door FJRob »

Goed mijn weekend was wat minder door mijn eigen stomme schuld.
Even een moment van onoplettendheid en de fout is een feit.

Ik wil via deze weg toch even allen aanwezigen bedanken voor de steun ter plaatse.
Ik heb via Sylvia toch wat van alle avonturen meegekregen.
Met mij gaat het verder naar omstandigheden goed.
Alleen nog een verrekte binnenste kruisband in mijn linker knie en een deuk in mijn ego moeten nog genezen.

De FJR was total loss en is inmiddels door een model 2008 vervangen.
Ik hoop een volgende keer met een beter resultaat weer aan te sluiten.

M.vr.gr Rob
Gebruikersavatar
Sylvia
50 kW
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 28 feb, 2018 20:07
Locatie: Geldrop

Re: Hemelvaartweekend 30 mei t/m 2 juni 2019

Bericht door Sylvia »

Hemelvaart-weekend Fazer club 2019

Donderdagochtend 30 mei gaat ons eerste weekend met de Fazer club van start, Rob en ik, vertrekken na een klein ontbijt vanuit Geldrop, met als eerste stop Mechelen voor koffie met Limburgse vlaai. Onderweg dankbaar voor handverwarming en verwarmde handschoenen. Aldaar ontmoeten we mede clubleden voordat de rit naar het eerste hotel van start gaat. Sommige gezichten komen reeds bekend voor maar de namen….ik ga mn best doen om op het eind van dit weekend iedereen bij voornaam te kennen. Niet ver van het vertrekpunt, in de Ardennen (Raeren) komen we abrupt stil te staan omdat Rob in een weiland is beland. Het verhaal over de toedracht is reeds vele malen over de tong gegaan dus daar wil ik kort over zijn. Inschattingsfout… Gelukkig heeft hij het er heelhuids vanaf gebracht met een, nu nog pijnlijke/gevoelige linker knie, die snel lijkt te herstellen. Zijn FJR heeft echter zijn beste tijd gehad. Heel blij waren we met alle helpende handen en de opvang! Voor Rob betekende dit het einde van het hemelvaart-weekend. Nadat bleek dat mijn Fazer enkele onmisbare onderdeeltjes bleek te missen en deze vervangen waren door donoronderdelen van ene sloop-FJR, heb ik de reis met de rest van de groep voortgezet. Een gedeelte van mijn bagage (die in een van Rob zn koffers zat) mag tijdelijk inwonen bij een clubgenoot, de rest gaat in een reserve rugzakje en tanktas. Behalve mn bikini, die heb ik opgeofferd en gaat retour naar Geldrop. Inmiddels met twee samengevoegde groepjes geluncht bij de Biker Ranch, duurt even maar dan heb je ook wat. Later ergens tegenover het terras bij een bank pinnen gezien Rob het meeste cash bij zich droeg (en de tandpasta...). Vervolgens wordt de omgeving heuvelachtiger en de wegen bochtiger, dit is waar we voor komen. Al met al redelijk laat aangekomen bij ons hotel waar we door de hongerige rest van de groep ontvangen worden. Het is warm en we willen allemaal zo snel mogelijk uit de motorkleren. Iemand heeft zelfs al gezwommen in het zwembad in de kelder van het hotel, ik mis mn bikini! Snel opfrissen, omkleden en aan tafel, heerlijk gegeten en wat smaakte ie goed, die eerste Weissen.
Nadat de gebeurtenissen van de eerste dag nog een aantal keren de revue gepasseerd zijn, de douches en kranen van naaste- en bovenburen dicht gedraaid zijn, iedereen zijn toilet door gespoeld heeft, val ik in een onrustige slaap. Al vroeg schijnt het zonnetje en wacht het ontbijtbuffet, rijgroepjes voor die dag worden gevormd en vrijwillige voorrijders worden aangewezen. Bij de buren heb ik tandpasta mogen lenen, ook heel fijn. Alle navigaties worden ingesteld op de rit van de niet juiste dag. Ik besluit vandaag aan te sluiten bij een ‘rustig’ groepje om het een en ander nog even te laten bezinken. Gedurende de dag begint de temperatuur te stijgen, worden de draden van m’n verwarmde handschoenen verwijderd, die op hun beurt weer worden ingeruild voor de zomerhandschoenen. Mooie route, lekkere bochies met hier en daar iets minder kwalitatief asfalt wat voor lief genomen wordt. Na de lunch raakt Sylvia steeds meer in haar element, laat af en toe bewust wat gaten vallen en besluit de volgende dag een tandje sportiever te willen gaan rijden. Wat is het genieten om hier met de motor rond te toeren in goed gezelschap en te vertoeven in een fantastisch hotel “Taunusblick”. s’Avonds is de temperatuur van dien aard dat het gros van de aanwezigen deze gezellig kletsend en bierdrinkend buiten doorgebracht heeft. Volgens mij gaat het steeds beter met de vele voornamen. Regelmatig heb ik contact met het thuisfront waar m.i. reeds snode plannen zijn gesmeed voor de nabije toekomst op motorgebied. Natuurlijk wordt er ook regelmatig een bezoek gebracht aan het motorpark aan de achterkant van het hotel, waar onze motoren staan uit te hijgen. Stukken minder moe dan gister en voldaan, na een dag lekker sturen ga ik een betere nacht te gemoed.
Uitgerust met motorkleding op zomerstand, flesje water in de tanktas beginnen we aan een volgende rit. Het is warm, we volgen een mooie route als we uit een bocht komend door een op de rijbaan staande, onsympathiek ogende, kale agent niet vriendelijk gesommeerd worden te stoppen en onze motoren te parkeren op een links van de weg gelegen parkeerplaats. Gezien we met meerderen reden, best abrupt in de ho-ijzers moesten is deze actie niet geheel vlekkeloos verlopen. Een van de rijders tikte zijn voorganger aan en belandde vervolgens zelf in een rechts gelegen droogstaande sloot. Wederom consternatie. Gelukkig bleef lichamelijk letsel beperkt, net als de schade aan beide motoren. Nadat de letselschades met respectievelijk Duitse pleister en ducttape verbonden waren, konden beiden de rit vervolgen. Wel hebben we toch een tijdje in de brandende zon gestaan en zijn van slechts drie personen de papieren gecontroleerd.
Volgens de ene agent zouden we te hard gereden hebben, volgens een ander was het alleen maar een controle… Zo is mij ook onduidelijk of eerst genoemde agent niet aansprakelijk gesteld kan worden gezien de locatie waar hij zich bevond kort na de bocht…
Eindelijk vandaag een keer getankt bij een station waar ze ook tandpasta verkochten en een tube gescoord.
Al met al was het weer een mooie motordag met zomerse temperatuur en weer een prachtige route.
Na een heerlijk laatste avondmaal wordt er nog een tijd op het buitenterras voor het hotel door gebracht. De eerste avond leek de gesprekstof niet verder te komen dan motor gerelateerde zaken, er wordt veel gelachen en deze avond zijn de onderwerpen zelfs ook van zeer serieuze aard. Mooi om te zien dat clubgenoten zich ook veilig genoeg voelen in de groep om hun verhaal te willen delen met elkaar. Dat zegt wat over de club!
Na een laatste Weissen op het terras worden we laat op de avond verzocht om het terras te verlaten gezien de gasten die al in bed lagen ook willen slapen.
Op m’n kamer aangekomen toch maar een begin gemaakt met het inpakken van al m’n spullen, was een uitdaging gezien ik nu alles zelf wilde vervoeren naar huis. Missie geslaagd, als het gemoeten had, zou er ook nog wel een bikini bij gepast hebben. Hoogste tijd om te gaan slapen.
Voordat we deze laatste ochtend onze bagage op de motoren hebben geknoopt en ontbeten hebben, is de temperatuur inmiddels al aardig opgelopen, maar we klagen niet. Het afscheid nemen is begonnen, sommigen gaan hun eigen weg terug naar huis en er worden ook nog enkele groepjes gevormd. Een heerlijke Italiaanse lunch zorgt voor de nodige energie voor de laatste etappe van dit Hemelvaart-weekend. Onderweg besluiten sommigen via de snelweg verder te gaan, om even af te kunnen koelen na het rijden in de brandende zon of gewoon omdat ze er een beetje klaar mee zijn.
Na de laatste tankbeurt in Duitsland besluit ook ik via de snelweg op tempo naar huis te rijden.
Onderweg bedenk ik me wat ik allemaal meegemaakt heb gedurende de afgelopen vier dagen, het begon helaas niet zo feestelijk, balen dat Rob er niet bij heeft kunnen zijn, maar ik kan wel zeggen dat ik me goed vermaakt heb. Ik heb heerlijk gereden en veel lol gehad. Na ruim 1400 km arriveer ik weer op de oprit in Geldrop, de Fazer wordt ontdaan van al zijn bepakking en als beloning wordt de ketting meteen ingesprayt. De wasbeurt komt later. Voordat ik m’n verhaal ga doen aan het ontvangstcomité gaat eerst de warme motorkleding uit en ga ik op zoek naar m’n bikini, vervolgens de tuin in waar, ra ra, een koude Weissen (motorbier) staat te wachten. Iedereen (ik denk dat ik iedereen z’n voornaam inmiddels ken maar omdat het al zo’n lang verhaal geworden is, ga ik ze hier nu niet allemaal noemen) nogmaals hartelijk dank voor alle hulp, opvang en tandpasta n.a.v. Rob z’n valpartij! Buiten dat kan ik zeggen dat ik het een zeer geslaagd weekend vond!

Sylvia

Foto's volgen...
Women are angels. And when someone breaks our wings, we simply continue to fly.....On a broomstick.
Rik
Site Admin
Berichten: 1075
Lid geworden op: za 02 okt, 2004 22:48
Locatie: Pijnacker
Contacteer:

Re: Hemelvaartweekend 30 mei t/m 2 juni 2019

Bericht door Rik »

Mooi verhaal Sylvia! :notworthy: Mag je vaker doen :-"

Ik zie de foto's wel verschijnen.
Gebruikersavatar
Sylvia
50 kW
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 28 feb, 2018 20:07
Locatie: Geldrop

Re: Hemelvaartweekend 30 mei t/m 2 juni 2019

Bericht door Sylvia »

Die foto's duurt nog even, krijg het niet voor elkaar, moet eerst even afkoelen :angryfire:
Morgen verder....
Women are angels. And when someone breaks our wings, we simply continue to fly.....On a broomstick.
Gebruikersavatar
Raceblu07
50 kW
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 22 feb, 2016 21:01
Locatie: Zoetermeer

Re: Hemelvaartweekend 30 mei t/m 2 juni 2019

Bericht door Raceblu07 »

Super leuk geschreven Sylvia, ik beleef het weekend weer opnieuw :-D
Hoop dat Rob snel herstelt!
Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen.
Margon
35 kW
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 04 mar, 2019 22:45

Re: Hemelvaartweekend 30 mei t/m 2 juni 2019

Bericht door Margon »

Was inderdaad een geweldig leuk weekend met mooie route’s :enjoy: en prachtig weer.
Iedereen bedankt voor de gezelligheid :-P

Groetjes van ons :-D
Plaats reactie