Zondag 7 okt: Elburg-Volendam route (LET OP XTRA MEDEDELING)

aankondigingen en aanrijroutes. opmerkingen en bedankjes voor de uitzetters

Plaats reactie
FOFO
105,2 kW
Berichten: 119
Lid geworden op: wo 05 mar, 2014 22:56
Locatie: Santpoort-zuid

Zondag 7 okt: Elburg-Volendam route (LET OP XTRA MEDEDELING)

Bericht door FOFO »

Rit nummer 10: de hekkesluiter van 2018! Helaas alweer de laatste clubrit van het jaar. Met 235 km is het een rit voor de echte diehards onder ons. Startpunt is bij McDonalds, Veerplein 1, 1404 DA Bussum. We verzamelen hier vanaf 9:30 uur, afgetankt en al. Vertrek is om 10:30 uur voor het eerste deel van 123 km. Lunch is in Restaurant De Cantine, Oostvaardersdijk 0115, 8242 PA Lelystad. Het tweede deel is met 112 km iets korter. De route eindigt bij alweer een McDonalds, maar nu die in Diemen, Sniep 22, 1112 AH Diemen.

De Elburg-Volendam route is een pareltje uit het verleden. We hebben hem een klein beetje aangepast en rijden de route dit jaar tegen de klok in! Het A-deel brengt ons snel via de Flevopolder naar Harderwijk. Dan volgt een heerlijk stuk door fraai Gelders boerenland naar het mooie Elburg. Via Dronten komen we in Lelystad, waar we vlak voor de dijk om de Markerwaard, op loopafstand van de Batavia-haven de lunch gebruiken in restaurant De Cantine. De naam klinkt als een eenvoudig restaurant, maar hun kaart is zeer divers, heel uitgebreid en kwalitatief indrukwekkend; dus voor elk ‘veel wils’. Na de lunch nemen we in het B-deel van de route de Markerwaarddijk, waar vanaf zicht is op de “nieuwste wadden" van Nederland. Vlak onder Enkhuizen bereiken we weer het vasteland. Van daaruit vervolgt de route strak de kust van het IJsselmeer om te eindigen in Diemen, vlak bij de A1, A2 en A9. Van hieruit kan iedereen weer snel de weg naar huis vinden. Hopelijk terugkijkend op een mooi motorseizoen.

LET OP: DE WEERSVOORSPELLINGEN ZIJN ONGUNSTIG EN HET AANTAL AANMELDINGEN IS NOG ZEER GERING, ZODAT WE MOGELIJK OP LAATSTE MOMENT GAAN BESLUITEN OVER ANNULERING OF VERPLAATSING VAN DE RIT NAAR HET WEEKEND ERNA. HOUD HET FORUM OP ZATERDAG EN ZONDAGOCHTEND DUS IN DE GATEN !!!!

Groet,
Frank
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: Zondag 7 okt: Elburg-Volendam route (LET OP XTRA MEDEDEL

Bericht door Charleyr »

FazerFlits bericht is verstuurd aan alle leden.

https://www.fazer.nl/index.php/2018/10/ ... dam-route/
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Gebruikersavatar
Peter_Smith
105,2 kW
Berichten: 198
Lid geworden op: di 10 jul, 2012 20:31
Locatie: Zoetermeer

Re: Zondag 7 okt: Elburg-Volendam route (LET OP XTRA MEDEDEL

Bericht door Peter_Smith »

Hallo allemaal,

Door het gebrek aan animo voor de Elburg Volendam route van morgen is besloten om deze naar a.s. zondag te verplaatsen.
Ik hoop op goed weer maar vooral op veel inschrijvingen om het jaar af te sluiten.

Tot volgende week?? :thumbup:
Als je geen tijd hebt voor je passie, is het dan wel je passie?
Gebruikersavatar
Sylvia
50 kW
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 28 feb, 2018 20:07
Locatie: Geldrop

Re: Zondag 7 okt: Elburg-Volendam route (LET OP XTRA MEDEDEL

Bericht door Sylvia »

Hmmm
Jammer was van plan morgen de rit mee te gaan rijden...
Heb nog geen zicht over het feit of het volgende week zondag gaat lukken.
Women are angels. And when someone breaks our wings, we simply continue to fly.....On a broomstick.
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: Zondag 7 okt: Elburg-Volendam route (LET OP XTRA MEDEDEL

Bericht door Charleyr »

Bedankt Peter,

Omdat de agenda nog op de oude datum staat, stel ik voor om de participantenlijst maar even op het forum bij te gaan houden.

Bij deze nr1. Charles
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Gebruikersavatar
Rider
72 kW
Berichten: 94
Lid geworden op: do 04 nov, 2004 16:36

Re: Zondag 7 okt: Elburg-Volendam route (LET OP XTRA MEDEDEL

Bericht door Rider »

Gaat de rit morgen door?
Don't look back!
Gebruikersavatar
Peewee
105,2 kW
Berichten: 108
Lid geworden op: di 02 nov, 2004 8:01
Locatie: Alphen (gelderland)

Re: Zondag 7 okt: Elburg-Volendam route (LET OP XTRA MEDEDEL

Bericht door Peewee »

Rider schreef:Gaat de rit morgen door?
Als de rit morgen doorgaat ben ik erbij!
Gebruikersavatar
Rider
72 kW
Berichten: 94
Lid geworden op: do 04 nov, 2004 16:36

Re: Zondag 7 okt: Elburg-Volendam route (LET OP XTRA MEDEDEL

Bericht door Rider »

Net contact met Charles gehad, rit gaat sowieso door en we zijn iig met drie :enjoy: :enjoy: :enjoy:
Don't look back!
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: Zondag 7 okt: Elburg-Volendam route (LET OP XTRA MEDEDEL

Bericht door Charleyr »

Niet vergeten om je in te schrijven, (agenda).
https://www.fazer.nl/index.php/agenda/

Belangrijk voor de reservering voor de lunch!
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Gebruikersavatar
Charleyr
105,2 kW
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 26 mar, 2006 17:09
Locatie: Hoevelaken

Re: Zondag 7 okt: Elburg-Volendam route (LET OP XTRA MEDEDEL

Bericht door Charleyr »

Het was vandaag een heerlijke dag om met de motor een stukje door de weidse landerijen en over de dijken te rijden.
Vanochtend bij de verzamelplek in Naarden, kreeg ik een Deja Vu, nou ja zeg, ik heb hier ooit mijn eerste fazer rit afgewerkt als kersvers lid.

Rond 10:30u zijn we vertrokken met een kolonne van 10 motoren.
Erwin de Ridder voorop, gevolgd door Peter Schildwacht, Han Walhof, Hans Lucassen, Richard Adam , ondergetekende, Peter Smith, Andre Korevaar, Dick Hellinga en Hans Ras
Wat een genot is het om "master" voorrijder Erwin aan het werk te zien, geduldig en alert.
Onderweg heerlijk gegeten bij lunchplek De Cantine, vervolgens de dijk Lelystad richting Enkhuizen.
Daarna over de kleine dijk wegen terug richting Abcoude, het was behoorlijk druk, dus goed opletten met al die auto's, fietsers en wandelaars op de weg.
Gelukkig is het allemaal goed gegaan.
We zijn net voor het eindpunt wezen stoppen, want de bips en rug begon voor de meesten al behoorlijk op te spelen.
Daarna besloten om ons eigen weg te gaan, want we zaten toch wel allemaal aan onze tax en de motoren ook.
Er was zelfs een deelnemer, die van de gelegenheid gebruik maakte om zijn motor te gaan voorzien van zijn eigen meegenomen brandstof.
Ik kreeg spontaan visioenen, van evenementen met een "eigen tankauto.
Ik wil iedereen bedanken voor de gezellige en mooie dag, zeker Erwin, die weer als een "beest" heeft voorgereden.
Tja en nu, eerst even recupereren, want wellicht ga ik morgen pijn krijgen in mijn schouder, het was het waard!
CU later!
Charles Rijken

If it don't fit, don't force it, just relax and let it Go!
Gebruikersavatar
Rider
72 kW
Berichten: 94
Lid geworden op: do 04 nov, 2004 16:36

Re: Zondag 7 okt: Elburg-Volendam route (LET OP XTRA MEDEDEL

Bericht door Rider »

Wat een eer Charles :-o
Ik heb gisteren gereden zoals ik eigenlijk altijd doe; rustig waar het moet, wat sneller waar het kan met een dergelijk grote groep. De rest bleef keurig in het wiel en geen klachten ontvangen in de trant van te hard of te zacht, dus het zal ook de rest wel bevallen zijn denk ik dan maar ;-)

Tot de volgende keer maar weer :enjoy:
Don't look back!
Plaats reactie